Kijk, dit snap ik 100%. Dat kan ook de bedoeling niet zijn, maar dat mag er ons ook niet van weerhouden bepaalde dingen te benoemen zoals ze zijn en dat is dat dit soort problematiek (al paar decennia trouwens) wel uitsluitend bij een groep mensen terug te vinden is. Ik zie voornamelijk bruinere jongeren die vaak nog eens een Allah er tussen roepen. Zijn alle bruine mensen die Allah roepen slecht, absoluut niet, maar weer eens, je moet het probleem wel durven benoemen anders blijven we rond de pot draaien en komt er zeker geen oplossing. En het is een dunne koord om op te balanceren want ik snap dat we heel snel naar racisme neigen.
't Is allemaal jammer dat die jongen gestorven is, maar het stigma, zonder te veralgemenen, dat bepaalde bevolkingsgroepen of jongerengroepen om het anders te zeggen, waarvan die jongen hoogstwaarschijnlijk deel uitmaakte (in bv. z'n banlieue of stad) het minder nauw nemen met de wetgeving en algemeen respect voor mede-burgers blijft natuurlijk plakken aan hun kont zolang ze zelf zo verder doen.
Dat hij het moest bekopen met z'n leven is niet zijn fout maar dat van de gehele maatschappij & de politiek die tot op dag van vandaag keer op keer faalt.
Maar op dag van vandaag hebben diegene die 'willen' geen enkele reden meer om zichzelf in het slachtofferrolletje te wanen, want alle kansen worden hen op een zilveren plateau geserveerd.
Ze doen er dan ook al die jaren mee verder, in Frankrijk toch al zeker sinds de jaren '60.
- Criminaliteit, drugsgerelateerde feiten & allerhande
- Rellen - vernielen van publiek & privatief domein maar ook privé goederen
- Uitdagen & aanvallen orde- & hulpdiensten
- Publiek domein aan zichzelf toeigenen (banlieus waar overheidsdiensten niet meer binnen mogen)
- ...
Ik hoef er toch geen bronnen / statistieken bij te halen? Alé, toch maar even snel een Google zoekopdracht:
-
https://ministrando.org/jeugdcriminaliteit/statistieken_over_criminali.html
-
https://www.hln.be/binnenland/nieuw...e-1-op-3-verdachten-is-buitenlander~a1c0bfc2/
EN BELGIE?
Hoe is de situatie in België? We weten het niet. In Nederland mag men de etnische afkomst van daders en verdachten registreren, databanken koppelen en over dit thema wetenschappelijk onderzoek doen, in België - vooral onder druk van de PS en de privacycommissie - vooralsnog niet. In België is louter en alleen het registreren van iemands etnische afkomst voor sommige groepen al "racistisch".
De schaarse onderzoeken naar de oververtegenwoordiging van vreemdelingen (in Belgische onderzoeken zijn dat meestal personen met een buitenlandse nationaliteit, nvdr) in de criminaliteitsstatistieken richten zich in België steevast op het mogelijke racisme bij politie en gerecht én op sociale uitsluiting. Culturele verklaringsmodellen zijn hier taboe. Zoals de reacties op de studies van Marion van San aantoonden.
-
https://www.gva.be/cnt/aid948509
Er moet van die groepen, van welke al dan niet Belgische of buitenlandse afkomst , meer respect zijn voor de orde- & hulpdiensten, meer integratie meer opleidingen, want opportuniteiten zijn er zeker in Frankrijk of hier, kijk maar naar het aantal vacatures die op dag van vandaag nog niet ingevuld zijn...
En, uw eigen origine al eens opgezocht?
Ik ben trouwens van vreemde origine. Mijn betovergrootvader was Nederlander.
Hier wellicht Noord-Frans als ik bepaalde stambomen mag geloven, en geboren in Wallonië. Maar ik kan evengoed afstammen van Duitse kant.
een groep salafisten die zonder aanleiding 130 onschuldige burgers vermoordt?
Bron?
En maar blijven bashen op het bitch-slap incident met TVG en de 'vredelievende' anti-coronaprotesten. Want het is altijd de schuld van de ander, de regering, de corrupte politie, ....
Het is niet perse de schuld van 'een' ander maar stel je toch eens in de plaats van TVG. Of stel dat je een extreemlinkse politieker bent en een extreemrechtse politieker je recht op betogen vertrappelt? Dan ga je toch ook kwaad worden als je zo geviseerd wordt door een andere groep/partij.
Mocht ik erover blijven 'bashen' zou ik er een aparte thread opgestart hebben.
Waarom ik het hier mee in de thread bracht ging voor mij om het feit dat de politie voor TVG dankzij 'het cordon sanitaire' de grote middelen inzette net als in Frankrijk destijds door de gilets jaunes manu militari te behandelen, terwijl ze bij geweldadige protesten - rellen - vernielingen e.d. staan toe te kijken en eens met hun waterkanonneke 'schieten' terwijl er uit hun zicht ook nog eens hier en daar auto's in brand worden gestoken door ... Jawel... Ik zwijg.
Edit crew: warns bespreek je in pm, voor algemene feedback zijn er feedbackthreads