Kan je dat staven?
Echt jongens, nu gaan we al de samenzweringstoer op, dat de PS andere partijen het zwijgen wil opleggen via de politie en dat we hier richting politiestaat gaan waar 'het recht op betogen systematisch vertrappeld wordt'. En dan eindigen met een klassieke 'het mag niet gezegd worden,' een mooie variatie op 'men durft het niet benoemen'.
Kunnen we een beetje serieus blijven?
Mag ik dan geen eigen interpretatie en mening hebben van wat er toen gebeurd is? Het staven op zich heb ik in het topic zelf al naar boven gebracht desondanks hier natuurlijk velen de PS en andere niet extreemrechtse politieke partijen blindelings lijken te volgen & geloven.
Ik zie het misschien simpeler als jij, maar zo interpreteer ik 'het cordon sanitaire', ook al ben ik tot heden geen VB lid/stemmer. Wat er gebeurd is, is een gevolg van het cordon sanitaire.
Stel dat het een andere extreem linkse partij was die zo de mond gesnoerd werd zou 't kot te klein zijn en staat Brussel in brand net als heel wat steden dat de laatste dagen zijn in Frankrijk.
Het cordon sanitaire is een
feitelijke 'samenzwering' van politieke partijen en verbonden overheidsinstanties en bedrijven om tot nader order van de partij toppen het VB systematisch te blijven 'weren' uit de politiek & maatschappij. Heel wat mainstream politieke partijen hebben in heel wat overheidsinstanties van uitvoerende en rechterlijke macht bestuurders van eigen bodem aangesteld waardoor het extreem moeilijk is zoiets te staven. Het wordt gewoonweg verborgen en niet geraporteerd, ook dit valt onder de noemer 'corruptie'.
Alsof de PS burgemeester of een korpschef zal toegeven dat hij/zij specifiek de politie op TVG afstuurde.
Ja ik stel me daar oprecht, zo blijkt, toch wel vragen bij. Waarom zoveel politie sturen voor een handvol VB'ers...? Daar zijn wel middelen voor, maar niet om relschoppers die overal in Brussel vernielingen aanbrengen te arresteren en te straffen. Dat TVG dan kwaad is kan ik in zo'n context begrijpen. Politiestaat voor enkelen, maar niet voor diegene die echt de maatschappij kapot maken. De wereld op z'n kop...
Afin, terug ontopic. Ik blijf erbij dat deze agent in Frankrijk evengoed een minder fatale taser gebruikt kon hebben. Natuurlijk kan men dan spreken over training dit, training dat, omdat het sneller is z'n handwapen te trekken, en het feit dat er net gene taser bij de hand was. Feit is de agent deed goed z'n werk en schoot in het belang van z'n eigen EN publieke veiligheid. Hij zou eigenlijk een medaille moeten krijgen van Macron. Het kan zo echt niet verder in Frankrijk, zeker als de president zelf al de agent veroordeelt zonder er enig onderzoek afgerond is.
Vinden jullie dat uitbundig vieren en lachen tijdens de witte mars van de moeder niet wat vreemd? Of is dat coping op een bepaalde manier? Ik kan het niet inbeelden om mijn kind te verliezen, maar iets in mij zegt me dat ik daar niet ga springen en doen daags nadien.
Idem, kan me dat helemaal niet inbeelden maar zal idd wel een vorm van coping zijn, maar ook een bepaalde vorm van haat naar de maatschappij toe. Al die problemen in Frankrijk kunnen opgelost worden, maar er is al JAREN geen politieke wil van de Franse mainstream partijen.