Ik betrap mij erop om altijd onderwerpen te zoeken om te fotograferen ver weg. Als ik op citytrip bijvoorbeeld ga, doe ik redelijk veel moeite om de leuke plaatsen virtueel te ontdekken wat er te fotograferen valt. Ik doe eigenlijk bitter weinig moeite om zaken dicht bij huis te fotograferen. Blind voor de schoonheid rondom ons zeg maar.
Ik woon eigenlijk 15m rijden van Gent. En elke keer we in het weekend wat tijd op overschot hebben, gaan we met het gezin naar Gent. We hebben onze standaard wandeling en we weten een snack met de kinderen. Ondertussen ken ik Gent toch relatief goed. En eigenlijk ben ik zot, dat ik nog nooit in Gent foto's heb gemaakt. Zondagochtend uiteindelijk maar eens de wekker vroeg gezet ...
Ondertussen heb ik nog een lijstje gemaakt van zaken die ik nog wil fotograferen in Gent.
Ook wel grappig ... ik heb die ochtend nog kennis gemaakt met iemand uit Keulen. Die was speciaal 's nachts naar Gent gereden, had nog in z'n auto geslapen om deze foto te maken. En als ik em vroeg of em al veel in Keulen heeft gefotografeerd .... nog nooit. Terwijl ge daar ook dat iconische zicht hebt van die brug met de dom op de achtergrond.
Foto gemaakt met de Z7 en de Z 14-30 F4 S lens @ 17mm.