Fotografiethread

Als die niet bekend was, kocht niemand die zijn boek :unsure:

Nuja, zijn goed recht natuurlijk he. Foto's zijn inderdaad ok, maar als onbekende mens krijgt ge zoiets niet verkocht denk ik (of toch veel minder allersinds),

Ik heb zo ook al op marktjes gestaan met prints en dat verkoopt zeer matig (al was het mss niet het juiste publiek), had toen ook wel een mini printer mee om zo portretten te maken aan mijn standje en ze dan meteen af te drukken voor de mensen, dat draaide dan wel veel beter :unsure:

Tijdje geleden hier ook een DJI Osmo Pocket 3 gekocht om zo ook wat meer met film te spelen en gvd das ook een rabbit hole, ondertussen wat extra hulpstukken bijbesteld en zit ondertussen aan veel meer dan ik er initieel aan wou uitgeven :unsure:

Gelukkig al wat (grote) opdrachten binnen in januari, februari en maart en mijn oude 24-70mm f2.8 en 14-35mm f4 verkopen.

eigenlijk die zo obscuur niet hoor, samen met de helios 44-2 misschien wel een van de meest massa geproduceerde lenzen ooit :p
maar ik hou gewoon van het karakter dat deze lenzen vaak hebben. ik heb voor mijn sony a7 een arsenaal aan sigma art en sony G master lenzen liggen die ik amper gebruik omdat ze voor mij net te perfect zijn. doe mij maar een imperfecte oude soviet lens waarbij de helft van mijn foto's onbruikbaar zijn. en dat je zulke lenzen vaak op rommelmarkten vindt voor een paar euro's is ook mooi meegenomen.

Heb je ook een online adresjes? Manuele lens met hoge f-stop en funky Bokeh lijkt me perfect om wat leuke familie foto's te nemen.

gvd das ook een rabbit hole,

Ik wou ooit eens de video functies van m'n Fuji bezien en ben even in die rabbit hole gedoken maar er meteen terug uit gesprongen. Compleet andere wereld. :lol:

Eentje van vandaag op de hondenwandeling die ik wel leuk vond ⛄

IMG_0448s.jpg

Dit toch ook voor mij. Ik had geen idee dat hij met fotografie bezig was en liet al een "oh nee" zucht omdat ik het ergste verwachtte. Eventjes wat werk opgezocht en van wat ik heb gezien ben ik toch positief verrast. 'k Zou hem nu niet direct gaan inschrijven bij Magnum (en zou ook z'n boek niet kopen) maar hij heeft wel een goed oog imho, of toch zeker beter dan ik dacht. En bestaansrecht, tsjah. Voor mij mag iedereen die kunst (ZELF) maakt dat publiceren en tentoonstellen, tis aan de kijker zelf om te beslissen wat ze ervan vinden. Ikzelf vind bijvoorbeeld Carl Dekeyser enorm overroepen (grappig genoeg is die dan wel effectief Magnum fotograaf) maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat zijn werk niet mag bestaan, 't is gewoon niet iets waaraan ik aandacht wil besteden 🤷‍♀️
Dekeyzer IS ook overroepen <3

Harry Gruyaert > alle andere Belgische fotografen!
Dit brengt mij trouwens tot iets wat ik hier al eventjes wilde vragen. Om een klein beetje leven in de Atelier-brouwerij te brengen dacht ik dat het een leuk idee zou zijn om maandelijks (?) een fotograaf voor te stellen. Ik (of iemand anders) maak dan een openingspost met een kleine achtergrond/beschrijving en enkele voorbeeldjes van hun werk. In dat topic kunnen we dan de foto's bespreken, mening geven, vergelijkbare fotografen vermelden, diegene die zich geroepen voelen kunnen bij wijze van uitdaging zelf proberen beelden maken in een gelijkaardige stijl, kortom een soort van boekenclub maar dan met veel minder lezen en veel meer prentjes :)

Hoe we de fotograaf van de maand kiezen daar heb ik nog geen concreet idee voor. Jullie doen suggesties en we kiezen eentje of als er vrijwilligers zijn duiden we iemand aan die dan hun fotograaf van de maand presenteert. We kunnen ook bij een bepaald thema blijven, zoals bijvoorbeeld Belgische fotografen. Ikzelf heb wel een voorkeur voor meer hedendaagse fotografen, minder gekende namen, mag van mij zelf gewoon een coole Instagram-account zijn. Gewoon omdat namen als Henri Cartier Bresson en Annie Leibovitz om maar iets te zeggen gemakkelijk zelf te ontdekken zijn.

Laat gerust weten of jullie dit ook leuk zouden vinden en geef zeker suggesties!

@Strijkijzer Wat denk jij?

Ik zoek naar een leuk geschenk voor iemand die graag met fotografie bezig is.

Is er een typisch ding, of echt een musthave boek waar je een amateurfotograaf veel plezier mee kan doen? Zoiets als Camera Work van Stieglitz ziet er heel interessant uit, maar misschien dat hier nog interessante tips naar voren komen uit opleiding of jarenlange ervaring:)

Ik zoek naar een leuk geschenk voor iemand die graag met fotografie bezig is.

Is er een typisch ding, of echt een musthave boek waar je een amateurfotograaf veel plezier mee kan doen? Zoiets als Camera Work van Stieglitz ziet er heel interessant uit, maar misschien dat hier nog interessante tips naar voren komen uit opleiding of jarenlange ervaring:)
Dit vind ik wel een tof boek, heel praktijkgericht met toffe opdrachten:

Ik wil hier niet op de politieke toer gaan maar fotojournalistiek hoort er uiteraard bij en als fotograaf met z'n Leica gooit, moet de wanhoop toch nabij zijn... :unsure:

q9cko1p820eg1.jpeg

Ik was dit weekend met twee camera's op pad en zonder ik het echt doorhad met beide camera's ongeveer vanuit hetzelfde standpunt een foto gemaakt. leuk voor mezelf om eens te kunnen vergelijken.

foto 1 is gemaakt met de fujifilm xpro2 met de fujifilm 16mm f1.4 (wide open)
foto 2 is gemaakt met de sony a7iv met daarop de vintage meyer optik görlitz oreston 50mm 1.8 (ook wide open)

beiden raw files op exact dezelfde manier bewerkt.

Heeft er hier iemand de Ricoh GR IIIX? Ik twijfel om naast mijn Sony A7IV een klein zot toestelletje mee te nemen.. mijn iPhone 16pro Max schiet ook mooi plaatjes maar bij weinig licht is het al wat moeilijker….

Heeft er hier iemand de Ricoh GR IIIX? Ik twijfel om naast mijn Sony A7IV een klein zot toestelletje mee te nemen.. mijn iPhone 16pro Max schiet ook mooi plaatjes maar bij weinig licht is het al wat moeilijker….

Ik heb die gehad. Heel fijn toestelletje om mee te werken. Haarscherp, snelle autofocus en overall leuk om in te stellen met recipes en gewoon te point en shooten.
De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik hem ook weer verkocht heb voor de Fuji X100VI. Ik miste de viewfinder, ik miste een bepaalde feeling met het toestel. Het is echt een compactje die snel in de zak zit en overal meegaat. échte fotografie deed ik er niet meteen mee.
De fuji sluit veel meer aan bij mijn noden en staat ook eerder op point en shoot. Maar het gevoel van fotograferen is wel meer aanwezig.

Als ik even mijn verkoop mag aanprijzen? 👀

Ik heb die gehad. Heel fijn toestelletje om mee te werken. Haarscherp, snelle autofocus en overall leuk om in te stellen met recipes en gewoon te point en shooten.
De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik hem ook weer verkocht heb voor de Fuji X100VI. Ik miste de viewfinder, ik miste een bepaalde feeling met het toestel. Het is echt een compactje die snel in de zak zit en overal meegaat. échte fotografie deed ik er niet meteen mee.
De fuji sluit veel meer aan bij mijn noden en staat ook eerder op point en shoot. Maar het gevoel van fotograferen is wel meer aanwezig.
Hey hey heb je een insta account ofzo waar ik foto’s kan zie ? Ik twijfel heel erg tussen de 2 idd! Maar de Fuji is toch nog een iets ander budget 😄

Terug
Bovenaan