Mijn wederhelft had op haar verlanglijstje het nieuwste fotoboek van Frank Raes staan en heeft dit dus ook gekregen van iemand.
Bij het bekijken van de foto's ben ik eigenlijk niet onder de indruk. Ik heb het gevoel dat ik het vakantie fotoalbum van Frank aan het bekijken ben en ik vraag me af waarom eigenlijk. Ik ken die mens niet en heb dus ook geen interesse in zijn nietszeggende vakantiealbum. Ik kan enkel vaststellen dat hij een gigantische ecologische voetafdruk moet hebben met al zijn gereis, maar dat is een andere discussie.
Hij trekt weliswaar hier en daar mooie foto's en veel beter dan ik zelf zou kunnen maar echt speciaal zijn vele van zijn foto's nu ook weer niet. Sommige zijn ronduit middelmaat.
Het zal wel helpen dat hij reeds vele jaren een platform krijgt met zijn wekelijkse foto in GVA en hij zal dus wel een doelpubliek hebben. Maar is mijn insziens dus niet meer dan platte commerce.
Wanneer ik mijn mening hierover verkondig wordt dit niet in dank afgenomen en ben ik weer verzuurd. Misschien hebben ze gelijk maar ik had graag wat weerwoord verwacht om mijn mening te kunnen bijstellen.
Misschien kan iemand mij hier overtuigen waarom het fotoalbum van Frank Raes bestaansrecht heeft!
Ik ken te weinig van fotografie maar ben zelf meer onder de indruk van natuurfotografen die uren, dagen, weken moeten wachten op de zotste plekken om unieke foto's te schieten.
Of vele persfotografen die, soms hun leven riskeren, om op de juiste moment op de juiste plaats te zijn en wereldse gebeurtenissen vastleggen.
Of professionele fotografen die uit hun fototoestel ware pareltjes van foto's kunnen toveren.