jos deboomslang
Active member
plots is de nikon ZF verschenen in mijn YouTube algoritme en nu heb ik weer last van GAS. 
damn you youtube!

damn you youtube!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

plots is de nikon ZF verschenen in mijn YouTube algoritme en nu heb ik weer last van GAS.
damn you youtube!
Vandaag overhandigd en het lijkt inderdaad wel een succesje te zijn, ze is uw dankbaar voor de tip!Dit vind ik wel een tof boek, heel praktijkgericht met toffe opdrachten:
)img code linken hier en tussen zetten:Vandaag overhandigd en het lijkt inderdaad wel een succesje te zijn, ze is uw dankbaar voor de tip!
Voor onze reis hebben we ook nog een camera gekocht om betere foto's te trekken dan diegene die ze met haar smartphone zou maken. Ze twijfelde ook al jaren om eentje te kopen, dus overstag uiteindelijk gegaan. Hieronder een kleine selectie van haar beelden, getrokken met een fujifilm xt2 met de XF 35mm f/1.4 lens. Ze is het toestel nog wat aan het ontdekken, maar was in de tussentijd al geïnteresseerd in feedback van de wat meer ervaren (hobby)fotografen hier op het forum. Dus alle feedback welkom!
foto's:
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 17 44 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 17 44 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 17 21 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 17 21 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 17 00 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 17 00 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 16 45 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 16 45 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 16 02 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 16 02 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 15 43 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 15 43 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 15 18 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 15 18 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 14 47 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 14 47 hosted on ImgBBibb.co
![]()
Whats App Image 2026 02 14 at 14 13 20 hosted at ImgBB
Image Whats App Image 2026 02 14 at 14 13 20 hosted on ImgBBibb.co
(als iemand me kan vertellen hoe ik vlot die foto's in een slider kn knallen,wil ik dat gerust doen voor het gebruiksgemak)
[slider][/slider]
Of ge maakt er een hele social media ding van en noemt uzelf The Vertical PhotographerIn my humble opinion: een deel van de foto's waren beter geweest om in landscape formaat te trekken. (er is een reden waarom het landscape noemt he). misschien komt het doordat ze een smartphone gewoon is, maar ook die kunt ge 90° draaien.
Bij de laatste foto's zou ik ook denken om het iets ruimer te kadreren (dus een stapje achteruit), zeker die allerlaatste (wat ik persoonlijk samen met de voorlaatste de 2 mooiste vind).

Goede opmerkingen! Valt inderdaad wel op als we door de collectie gaan dat ze enorm veel in portret heeft getrokken. Is dus samen met het kaderen dus wel een goede suggestie, bedankt!In my humble opinion: een deel van de foto's waren beter geweest om in landscape formaat te trekken. (er is een reden waarom het landscape noemt he). misschien komt het doordat ze een smartphone gewoon is, maar ook die kunt ge 90° draaien.
Bij de laatste foto's zou ik ook denken om het iets ruimer te kadreren (dus een stapje achteruit), zeker die allerlaatste (wat ik persoonlijk samen met de voorlaatste de 2 mooiste vind).
Geen idee wat ge bedoelt met img code. Heb een paar dingen geprobeerd zonder succes.img code linken hier en tussen zetten:
Code:[slider][/slider]
De link van he afbeeldingen hier tussen zetten:Goede opmerkingen! Valt inderdaad wel op als we door de collectie gaan dat ze enorm veel in portret heeft getrokken. Is dus samen met het kaderen dus wel een goede suggestie, bedankt!
Geen idee wat ge bedoelt met img code. Heb een paar dingen geprobeerd zonder succes.
[img]url foto.jpg[/img]
Iemand die het werk van de Australische fotograaf David B Gray kent? Op z'n Instagramprofiel is te zien dat hij vooral sportfoto's maakt. Ik had graag een foto van hem gekocht maar ik kan geen website van hem vinden (en op Instagram antwoordt hij niet). Heeft er iemand weet van een ander kanaal waar zijn foto's kunnen aangekocht worden?
Omdat je afhankelijk van het einddoel niet zomaar copyrighted materiaal mag gaan reproduceren naar eigen goeddunken.Uit interesse, waarom zou je een foto aankopen?
Is dat dan om de fotograaf te steunen?
Ik heb dat altijd merkwaardig gevonden. In principe zou je de foto naar keuze zelf kunnen afdrukken.
Een nieuwe gsm kopen sta je niet voor open? Want gaat het je om de kwaliteit of eerder over de tijd die je spendeert op je gsm?Ik denk er aan om een compact fototoestel te kopen voor dagelijkse foto's; vakanties, gezin, dagelijkse leven. We zijn het thuis beu dat we hiervoor onze GSM gebruiken en de kwaliteit van mijn gsmfoto's laat echt de wensen over (mijn vrouw heeft een pixel, ik een relatief oude oneplus).
Als ik rondkijk lijkt de fujifilm x100iv een geschikt toestel; compact, geen gedoe met lenzen, out of the box iets van bewerking, en tot slot gewoon mooi toestel.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Het is redelijk dure aankoop, maar die toestellen gaan toch vaak een 10tal jaren mee? Is de leercurve niet te groot voor een echte leek?
Klopt. Ik had graag een foto in hoge kwaliteit in huis uitgehangen. Hij staat ook op Insta maar de kwaliteit is niet echt ideaal.Omdat je afhankelijk van het einddoel niet zomaar copyrighted materiaal mag gaan reproduceren naar eigen goeddunken.
Misschien wil hij wel een hoge kwaliteit versie van een foto en geen lowres insta foto.
Staat de foto die je wil soms niet op een platform als Getty of dergelijke? Anders zou je hem op deze manier kunnen verkrijgen.Klopt. Ik had graag een foto in hoge kwaliteit in huis uitgehangen. Hij staat ook op Insta maar de kwaliteit is niet echt ideaal.
Ook van Stephan Vanfleteren had ik een bepaalde print uit z'n recentste expo willen aankopen maar die reageert niet op m'n mails. Tja.
Als je echt geen (basis)kennis hebt, ga je wss alleen op de auto-stand fotograferen en dan lijkt het mij een beetje zonde om daar zo'n toestel voor te gebruiken. Je laat heel veel liggen...Ik denk er aan om een compact fototoestel te kopen voor dagelijkse foto's; vakanties, gezin, dagelijkse leven. We zijn het thuis beu dat we hiervoor onze GSM gebruiken en de kwaliteit van mijn gsmfoto's laat echt de wensen over (mijn vrouw heeft een pixel, ik een relatief oude oneplus).
Als ik rondkijk lijkt de fujifilm x100iv een geschikt toestel; compact, geen gedoe met lenzen, out of the box iets van bewerking, en tot slot gewoon mooi toestel.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Het is redelijk dure aankoop, maar die toestellen gaan toch vaak een 10tal jaren mee? Is de leercurve niet te groot voor een echte leek?
Ik denk er aan om een compact fototoestel te kopen voor dagelijkse foto's; vakanties, gezin, dagelijkse leven. We zijn het thuis beu dat we hiervoor onze GSM gebruiken en de kwaliteit van mijn gsmfoto's laat echt de wensen over (mijn vrouw heeft een pixel, ik een relatief oude oneplus).
Goeie tip, waarvoor dank. Maar helaas niet te vinden.Staat de foto die je wil soms niet op een platform als Getty of dergelijke? Anders zou je hem op deze manier kunnen verkrijgen.