Fotografiethread

Unpopular opinion misschien, maar leve JPG hier, ik gebruik enkel RAW files als het echt nodig is voor het dynamisch bereik :D

Bij Fujifilm kan je de jpg output sowieso al heel goed in de camera afstellen en in combinatie met de filmsimulaties is er achteraf weinig werk aan. Waar ik dan nog het meeste tijd aan spendeer is aan lokale aanpassingen ie. dodge & burn.

Hier boeien de Film Simulations me zelden om één of de andere reden, als ik de natuur in trek zet ik hem wel meestal op Velvia vanwege de iets hogere saturatie maar daar stopt het dan. Classic Neg, Eterna, Chrome zijn precies niet aan mij besteed.

Unpopular opinion misschien, maar leve JPG hier, ik gebruik enkel RAW files als het echt nodig is voor het dynamisch bereik :D

Bij Fujifilm kan je de jpg output sowieso al heel goed in de camera afstellen en in combinatie met de filmsimulaties is er achteraf weinig werk aan. Waar ik dan nog het meeste tijd aan spendeer is aan lokale aanpassingen ie. dodge & burn.

Ieder zijn ding dan zou ik zeggen.
Zou da nooit durven doen...Maar bon, ieder zijn ding zeker.

Alleen al omdat ik in veel situaties bewust onder of overbelicht om later mijn edits er te kunnen opzetten.
Ik probeer nu rekening te houden met de edit die ik er later wil opzetten.

@Avondland had jij eigenlijk al eens meegelopen bij een andere fotograaf op een trouw? Of was dit je eerste stap in het diepe? Mooie foto's trouwens.

Bij mij is het jpeg + Raw, ja neemt veel ruimte in op SD. Maar ik wil kunnen vergelijken en soms in detail kunnen bewerken of andere keren gewoon naar mijn gsm sturen en niks aan doen.

Ben ook benieuwd naar de A7IV en vooral naar alle A7III's die tweedehands zullen worden verkocht 😂 dan overweeg ik de overstap naar full frame van mijn a6000.

@Avondland had jij eigenlijk al eens meegelopen bij een andere fotograaf op een trouw? Of was dit je eerste stap in het diepe? Mooie foto's trouwens.

Bij mij is het jpeg + Raw, ja neemt veel ruimte in op SD. Maar ik wil kunnen vergelijken en soms in detail kunnen bewerken of andere keren gewoon naar mijn gsm sturen en niks aan doen.

Ben ook benieuwd naar de A7IV en vooral naar alle A7III's die tweedehands zullen worden verkocht 😂 dan overweeg ik de overstap naar full frame van mijn a6000.
Nee, nog niet meegelopen op een trouw. Wel al eens een trouw gefotografeerd, maar dat was meer low key dan dit en mijn vaardigheden waren toen nog een pak amateuristischer. Dus ja: een sprong in het diepe, maar ik vond het allemaal heel goed meevallen. Nu alleen hopen dat ik gevraagd wordt. Mensen zeggen dat ik een website moet aanmaken, maar ik weet het niet zo goed.

Japanese Tuin in Hasselt was héérlijk! Dochter was rustig, dus ik kon op mijn gemak wat uitproberen. Deze beviel me wel. Ik kon niet dichterbij komen omdat mijn dochter in de kinderwagen zat, dus heb ik de 85 f/1.8 op een statief gezwierd met een ND-filter en de waterval dan maar op een afstand vastgelegd. Er was veel volk, dus af en toe geduld uitoefenen tot er niemand in beeld kwam.

Wie me op IG volgt: ik ga nog véél Japanse tuin spammen deze week. :p

xggd4krb5fu71.jpg

Ik heb zitten denken:
is het eens geen idee om met de liefhebbers een dagje te gaan stappen om wat te fotograferen?
Kunnen we wat leren van elkaar. Tips en tricks uitwisselen en elkaar naar een hoger niveau duwen...
Van waar is iedereen? Kwestie van ergens in de midden te kunnen afspreken.
I’ll start: Heestert (Regio Kortrijk Z-W Vlaanderen)

Ik heb zitten denken:
is het eens geen idee om met de liefhebbers een dagje te gaan stappen om wat te fotograferen?
Kunnen we wat leren van elkaar. Tips en tricks uitwisselen en elkaar naar een hoger niveau duwen...
Van waar is iedereen? Kwestie van ergens in de midden te kunnen afspreken.
I’ll start: Heestert (Regio Kortrijk Z-W Vlaanderen)
Ze hebben hier event crew voor, naar 't schijnt :coolbrows:

Zowel regio Brussel als Gent is hier goed te doen voor mij. Of een andere stad kan ook eens leuk zijn. Als er maar een treinstation is :unsure:

Antwerpen hier, dus we zijn van overal in België 😅

En is er meer gading voor stad of natuurfotografie?

Terug
Bovenaan