SlashDotDash
Well-known member
Ik denk nu ook niet dat ik een trouw zou durven fotograferen in 100% jpg... 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Unpopular opinion misschien, maar leve JPG hier, ik gebruik enkel RAW files als het echt nodig is voor het dynamisch bereik
Bij Fujifilm kan je de jpg output sowieso al heel goed in de camera afstellen en in combinatie met de filmsimulaties is er achteraf weinig werk aan. Waar ik dan nog het meeste tijd aan spendeer is aan lokale aanpassingen ie. dodge & burn.
Unpopular opinion misschien, maar leve JPG hier, ik gebruik enkel RAW files als het echt nodig is voor het dynamisch bereik
Bij Fujifilm kan je de jpg output sowieso al heel goed in de camera afstellen en in combinatie met de filmsimulaties is er achteraf weinig werk aan. Waar ik dan nog het meeste tijd aan spendeer is aan lokale aanpassingen ie. dodge & burn.
dan overweeg ik de overstap naar full frame van mijn a6000.Nee, nog niet meegelopen op een trouw. Wel al eens een trouw gefotografeerd, maar dat was meer low key dan dit en mijn vaardigheden waren toen nog een pak amateuristischer. Dus ja: een sprong in het diepe, maar ik vond het allemaal heel goed meevallen. Nu alleen hopen dat ik gevraagd wordt. Mensen zeggen dat ik een website moet aanmaken, maar ik weet het niet zo goed.@Avondland had jij eigenlijk al eens meegelopen bij een andere fotograaf op een trouw? Of was dit je eerste stap in het diepe? Mooie foto's trouwens.
Bij mij is het jpeg + Raw, ja neemt veel ruimte in op SD. Maar ik wil kunnen vergelijken en soms in detail kunnen bewerken of andere keren gewoon naar mijn gsm sturen en niks aan doen.
Ben ook benieuwd naar de A7IV en vooral naar alle A7III's die tweedehands zullen worden verkochtdan overweeg ik de overstap naar full frame van mijn a6000.

Ze hebben hier event crew voor, naar 't schijntIk heb zitten denken:
is het eens geen idee om met de liefhebbers een dagje te gaan stappen om wat te fotograferen?
Kunnen we wat leren van elkaar. Tips en tricks uitwisselen en elkaar naar een hoger niveau duwen...
Van waar is iedereen? Kwestie van ergens in de midden te kunnen afspreken.
I’ll start: Heestert (Regio Kortrijk Z-W Vlaanderen)

Ze hebben hier event crew voor, naar 't schijnt
Zowel regio Brussel als Gent is hier goed te doen voor mij. Of een andere stad kan ook eens leuk zijn. Als er maar een treinstation is![]()

Stadsfotografie heeft het voordeel dat we ook een pintje kunnen drinken.
Smartphoto, WhiteWall, etc.Weet iemand trouwens een goede webshop/winkel om een print op canvas te bestellen?