Beeldende Kunst Fotografiethread

@Avondland op zoek naar een compacte camera

8gzi28.jpg
 
Sony heeft ook een 24-50 f/2.8 G uitgebracht. Compact dingetje dat €1000 euro goedkoper is dan de 24-70 f/2.8 GM II. Er is wel wat kritiek op de het beperkte zoombereik, maar bij een shoot is het wel een ideaal iets als je flexibiliteit nodig hebt in combinatie met lichtsterkte. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je de 24-70 f/4 G die meer bereik heeft maar minder lichtsterk is. Wel een ideale reislens, al zou ik, mocht ik het geld ervoor hebben, dan toch eerder willen gaan voor de 24-70 2.8 wegens meer lichtstops.
 
Wat is jullie standaard camera rugzak?


Zat al te kijken naar een hike rugzak met een Tenba BYOB module in. Maar dan kan ik geen laptop meenemen en dus voor alledaags gebruiken.
Andere kant is dan een mooie alledaagse camera rugzak (Tenba Fulton V2 16l nu besteld om te testen), maar betwijfel of een hike in de zomer nog zo comfortabel zal blijven.

Heel zware bump, maar ben je nu tevreden van die Tenba? Ben benieuwd naar je ervaring. :)
 
Sony heeft ook een 24-50 f/2.8 G uitgebracht. Compact dingetje dat €1000 euro goedkoper is dan de 24-70 f/2.8 GM II. Er is wel wat kritiek op de het beperkte zoombereik, maar bij een shoot is het wel een ideaal iets als je flexibiliteit nodig hebt in combinatie met lichtsterkte. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je de 24-70 f/4 G die meer bereik heeft maar minder lichtsterk is. Wel een ideale reislens, al zou ik, mocht ik het geld ervoor hebben, dan toch eerder willen gaan voor de 24-70 2.8 wegens meer lichtstops.
Ik zou eerder kijken naar de 20-70 f4 als ideale reislens. Lijkt mij het perfecte bereik te hebben en f4 valt vrij goed mee

Heel zware bump, maar ben je nu tevreden van die Tenba? Ben benieuwd naar je ervaring. :)
De Tenba in de winkel uitgetest en direct ingeleverd. Vond deze toch niet praktisch genoeg.
Na veel twijfelen de Wandrd 31l gekocht en vrij tevreden over. Tijdens black Friday week een koopje op kunnen doen voor €135 met camera cube, waist strap en extra straps.

Minpunten:
-de side access die aan de verkeerde kant zit (voor mij)
-geen bottle en tripod houder langs beide kanten
-de rolltop waar je aan moet wennen
Pluspunten:
- hoe veel ruimte deze heeft
- Door de rolltop kan er nog wat extra in.
- de stevigheid en waterdichtheid

Mijn ideale tas lijkt nog steeds de nieuwe shimoda urban explorer te zijn. Maar nog niet kunnen vasthouden aangezien het een kickstarter was, dus zou kunnen tegenslagen. De prijs was ook iets te hoog voor mij.
 
Ik had ook zo iets voor bij een familie portret. Heb dan knip en plak gedaan zodat er toch 1 deftige tussen zat waar de ouders wel dankbaar om waren. Maar de collage van alle gezichten die de dader in kwestie trok had denk ik nog meer succes 😅
 
Ik had ook zo iets voor bij een familie portret. Heb dan knip en plak gedaan zodat er toch 1 deftige tussen zat waar de ouders wel dankbaar om waren. Maar de collage van alle gezichten die de dader in kwestie trok had denk ik nog meer succes 😅
Dat is het moeilijke met geposeerde foto's: je hebt mensen die weten hoe ze naturel poseren en je hebt mensen die direct verkrampen. Die tweede soort mensen fotografeer ik liever op een spontane wijze, maar dat gaat moeilijk als je een familieportret moet maken. Je kan creatief zijn en zeggen van: "wandel eens samen hand in hand naar mij toe en babbel wat met elkaar (DOE NORMAAL)" maar dat werkt niet met grotere groepen.
 
In december met de familie naar Pairi Daiza geweest, nu pas eens door de foto's gegaan en en selectie gemaakt. Bij deze een kleine greep:


Niet direct bijster originele beelden, vind ik ook moeilijk in een zoo, maar was heel plezant om er mee bezig te zijn. Genomen met de Canon RP (die trouwens nog steeds te koop staat) en de Tamron 150-600. Ondertussen heb ik geüpgraded naar een R8 wegens een tweedehands dealke dat ik niet kon laten liggen. Qua beeldkwaliteit zijn ze vergelijkbaar maar die R8 voelt toch een beetje vlotter qua bediening en vooral toch een stukske sneller qua AF! Super fijn ding om mee te werken. Nu nog hopen op wat beter weer binnenkort zodat we eens wat foto toerkes (BG Photo Meet????) kunnen gaan doen!
 
Blijkbaar is zelfs fotografie niet opgewassen tegen de kracht van de BV reality lokroep :unsure:

 
Blijkbaar is zelfs fotografie niet opgewassen tegen de kracht van de BV reality lokroep :unsure:

Daar ga ik mij aan ergeren denk ik :p Maar misschien toch eens kijken uit nieuwsgierigheid
 
Blijkbaar is zelfs fotografie niet opgewassen tegen de kracht van de BV reality lokroep :unsure:

Bekende fotografen, maar overal staat bijna bij dat ze er geen hol van kennen. 🤷‍♂️ Dat wordt weer een topprogramma :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan