SlashDotDash
Well-known member
Merci @Kattekrab! De foto's zitten tussen 26mp (niet gecropt) en 19mp (die heggenmus is het meest gecropt). Voor de specht heb ik pixels moeten bijverzinnen in photoshop want die zat heel dicht tegen het kader
(dat beeld is 27mp). Een tip trouwens voor uw krappe ijsvogelfoto's: zeker langs de randen met enkel achtergrond "verzint" photoshop heel goed zelf bij als je content aware bijvult. Gewoon de crop tool gebruiken om je kader groter te maken ("invers" croppen dus) en PS doet de rest.
Ik heb natuurlijk de APS-C bonus dus 280mm is eigenlijk 420 equivalent.
Ja, ook hier komt de heggenmus zélden tot nooit op de voederplek! Ik zie ze heel het jaar door in mijn moestuin scharrelen en in de lente is er een triootje in de tuin
Ben zelf heel gefrustreerd met de pose, dit is het beste dat ik heb kunnen vastleggen. Het bekje is net niet scherp. Zulk beeld bij een andere soort die ik al heb gefotografeerd zou ik meteen markeren als "discard" 
(dat beeld is 27mp). Een tip trouwens voor uw krappe ijsvogelfoto's: zeker langs de randen met enkel achtergrond "verzint" photoshop heel goed zelf bij als je content aware bijvult. Gewoon de crop tool gebruiken om je kader groter te maken ("invers" croppen dus) en PS doet de rest.Ik heb natuurlijk de APS-C bonus dus 280mm is eigenlijk 420 equivalent.
Ja, ook hier komt de heggenmus zélden tot nooit op de voederplek! Ik zie ze heel het jaar door in mijn moestuin scharrelen en in de lente is er een triootje in de tuin
Ben zelf heel gefrustreerd met de pose, dit is het beste dat ik heb kunnen vastleggen. Het bekje is net niet scherp. Zulk beeld bij een andere soort die ik al heb gefotografeerd zou ik meteen markeren als "discard"