Einde seizoen 5 Virtus Francavilla:
Het onverhoopte is dan toch gebeurd. Voor het eerst in zijn bestaan speelt Virtus Francavilla kampioen in de Serie B en dwingt daarmee de promotie af naar Serie A. Het feit dat we de titel konden winnen door de tweede te verslaan in eigen huis op de laatste dag maakte het des te mooier.
Maar al snel stonden we terug met de voetjes in de realiteit. Het bestuur was zo genereus onze loonmassa op te trekken tot 485k/maand. Het transfer budget van 1.8 miljoen zorgde wel voor iets beweegruimte. Ging ik één speler kopen of kende ik dit budget ook toe om zo men loonbudget op te krikken? Om mijn kansen op behoud te vergroten leek het me goed om in de breedte te denken. Al men budget opmaken aan één superster ? Wat als die geblesseerd raakte... Dus, we gaan voor elke linie op zoek naar significante versterking.
Eerst de uitgaande, daar valt weinig over te zeggen. één oude knar en twee jeugdspelers die niet voldeden mochten gratis beschikken.
Aan inkomende zijde ben ik RSCA Futures gaan 'leegroven'. Met Helgason een speler getekend einde contract die op het centrale middenveld de nieuwe leider moet worden. En dan ben ik heel trots om de transfer te kunnen aankondigen van niemand minder dan El Hadj. U leest het goed! Voor zij die einde vijfde seizoen (26-27) een goeie aanvallende middenvelder zoeken -> koopje!
Tenslotte nog een uitgerangeerde spits van Empoli gekocht. Dit eerder anticiperend op nog een vertrek van één van mijn spitsen.
Als laatste wou ik er nog een centrale verdediger bij gezien die positie al jaren een penibel punt is. Te weinig spoeling in de breedte. Hier heb ik voor 675k bij Sheriff Tiraspol men gading gevonden, of dat dacht ik toch.
Met een loonmassa van 555k/maand ben ik wel hopeloos laatste in de Serie A gezien de volgende op de ranglijst al +2miljoen/maand uitgeeft... De prognose is dan ook laatste en degradatie. OF zou ik terug de prognose zwaar kunnen overtreffen en als nog behoud verzekeren? We gaan zien

.
Forza Francavilla!