Sim PC PS5 XBOX SWITCH Football Manager 2023

Dit heb ik nog nooit gezien :laugh:

club.png


Edit: voor de duidelijkheid, dat is KV Mechelen die in de competitie Club Brugge een 7-0 pandoering geeft.
De enige manier waarop ik als Kakker dit soort uitslagen kan zien. Ik weet nu wel meteen welke afbeelding zal worden afgeprint en op onze livingmuur zal komen te hangen.
 
Lol, hier ook bezig met Utd. Wel stevige uitdaging. Half de ploeg mag weg van mij (Wan-Bissaka, Maguire, Fred, Eriksen, Donny) en op termijn verjonging voor De Gea, Ronaldo, Casemiro 🥶
Eriksen speelt bij mij wel sterk.
De rest die je daar opneemt heeft idd de kwaliteiten niet om kampioen te spelen.

Vooral Rashford speelt bij mij de pannen van het dak.
 
kutspel.png


K*tspel... 14 matchen op rij de 0 gehouden en dan in de laatste 10 minuten deze match scoort Gent vanuit het niets een goal. Dat ik die match niet win met zo'n overwicht, is dan niets eens het grootste probleem in deze context. Het record "0 houden op rij" staat op 15 wedstrijden uit 1990. Kan ik weer opnieuw beginnen :wallbash:
 
kutspel.png


K*tspel... 14 matchen op rij de 0 gehouden en dan in de laatste 10 minuten deze match scoort Gent vanuit het niets een goal. Dat ik die match niet win met zo'n overwicht, is dan niets eens het grootste probleem in deze context. Het record "0 houden op rij" staat op 15 wedstrijden uit 1990. Kan ik weer opnieuw beginnen :wallbash:
You've been FM'ed my friend :)
 
Met Racing Gent de champions league winnen. Geen idee welke FM dat was, toch al enkele jaren geleden :)
Ik heb hetzelfde gedaan met La Louviere 😀
Ooit eens uit de Engelse 5e klasse geklommen tot PL winnaar, totaal vergeten welke ploeg het was - zo lang is het al geleden.

Met kleine ploegen iets uitbouwen is imo toch veruit het leukste aspect van FM.
 
Met kleine ploegen iets uitbouwen is imo toch veruit het leukste aspect van FM.

Groot gelijk. Net met deze kleine club uit het pittoreske Brussel de Champions League gewonnen in seizoen 5.
Coucke in doel, Kana en Eden Hazard op de bank.
Wel grappig dat FM altijd zo'n complete non-matchen als "Beste wedstrijd" van het toernooi bestempeld. Ditmaal was de beste wedstrijd dus een kwalificatiematch in de 1e ronde.
Mijn 5-1 tegen Juventus in de Halve Finale, of Juve's 4-1 tegen mij in de return, konden dus blijkbaar helemaal niet op tegen het niveau in de kwalificatieronde...

champions.png
 
Ik ben wel iemand die graag op de transfermarkt speelt. Bij de vroegere versies kon je (net zoals in het echt) met een paar miljoen al wel wat spelers kopen, nu ben je met een transferbudget van 30mln “niets”. Heb dan wel over de grote competities. Talent van 16 jaar? Das dan 25 mln aub. 🙆🏻‍♂️

Met een kleinere ploeg uit een lagere competitie opklimmen, zou mij ook veel te lang duren
 
Ik ben wel iemand die graag op de transfermarkt speelt. Bij de vroegere versies kon je (net zoals in het echt) met een paar miljoen al wel wat spelers kopen, nu ben je met een transferbudget van 30mln “niets”. Heb dan wel over de grote competities. Talent van 16 jaar? Das dan 25 mln aub. 🙆🏻‍♂️

Met een kleinere ploeg uit een lagere competitie opklimmen, zou mij ook veel te lang duren

Klopt, de laatste versies is het echt heel erg geworden. Ook in mijn Anderlecht spel is het gewoon onmogelijk om 4* talenten aan te trekken voor een paar honderdduizend euro.
In FM 2008-2014, als manager in het 2e seizoen reeds bij ploegen uit lagere klasses in Polen en Zweden trok ik 4* talenten aan uit kleine landen. Nepalezen, Kenianen, Guatemalanen, Mongolen, etc. Maar in de huidige versies heb je bijna geen 4* talenten uit kleine, onbekende landen. Alle talenten in mijn spel komen uit Europa, Brazilie, Argentinie en Uruguay. En die clubs vragen stukken van mensen.
 
Ik ben nu nog bezig met een game in FM2016 met Arsenal. Talenten opleiden en zo proberen eigen jeugd te laten doorgroeien.

Zit nu in seizoen 2019-2020, 2x kampioen geworden maar in de CL nog geen potten gebroken.

En idd, enerzijds betaal je voor een potentieel 4 of 5 sterren talent al snel 5 tot 15 miljoen, anderzijds is echte toppers halen ook bijna onmogelijk. Ik zocht nu een top CV of CM die onmiddellijk inzetbaar is. De echte 4,5 of 5 sterren toppers, genre Toni Kroos of Piqué, moet je 150-200 miljoen of meer voor betalen, als ze het bod al aanvaarden. Dat is dus onmogelijk. En zelfs voor een middelmatige 3 of 4 sterren speler betaal je dan al snel 90 miljoen. Heb nu 90 miljoen betaald voor een 21jarige CV van Real Madrid die hopelijk goed genoeg is.

En toch kan je soms wel slagen doen. Heb ook al 4,5 of 5 sterren spelers op 16- of 17-jarige leeftijd gekocht voor pakweg 250k-500k die er nu 25-50 miljoen waard zijn.

Maar eens je eraan begint is het toch zo gek verslavend. Ik zat gisteren in een schriftje mijn u21 en u18 ploeg neer te pennen, om zo deftig overzicht te krijgen op welke posities ik nog extra talenten moest aankopen, welke talenten ik kon uitlenen, welke spelers ik ging afdanken wegens niet goed genoeg,... Toen mijn vrouw vroeg wat ik aan het doen was, overviel een klein gevoel van betrapt worden en schaamte me toch wel, als 41 jarige serieuze volwassene... :unsure:
 
Ga deze toch ook is testen! Heb nieuwe laptop waar 1 maand gamepas bijzit dus ga hem zo is proberen en erna eventueel aanschaffen. Heb jaren geen FM meer gespeeld maar wil als Lommelaar met Lommel United nog wel is terug een deftige ploeg opbouwen en zien wat ze kunnen ipv die prulploeg dat de city groep er nu van gemaakt heeft 😝
 
En idd, enerzijds betaal je voor een potentieel 4 of 5 sterren talent al snel 5 tot 15 miljoen, anderzijds is echte toppers halen ook bijna onmogelijk.

Maar eens je eraan begint is het toch zo gek verslavend. Ik zat gisteren in een schriftje mijn u21 en u18 ploeg neer te pennen, om zo deftig overzicht te krijgen op welke posities ik nog extra talenten moest aankopen, welke talenten ik kon uitlenen, welke spelers ik ging afdanken wegens niet goed genoeg,... Toen mijn vrouw vroeg wat ik aan het doen was, overviel een klein gevoel van betrapt worden en schaamte me toch wel, als 41 jarige serieuze volwassene... :unsure:
Wat ik nu ook met FM23 merk is dat plots niet iedereen naar uw ploeg wil komen. Bod is dan geaccepteerd, maar dan heeft men geen zin voor een contractonderhandeling. Nee, liever ergens bij een Noorse ploeg blijven shotten dan een kans krijgen bij United (slecht voorbeeld, valt in real life nog over te discussiëren 🙆🏻‍♂️).

Haha, noteren doe ik ook altijd. Posities en squad depth uittekenen en lijstje maken van de jongere spelers met meeste potentieel om te zien of ze geen gaten op de bank kunnen vullen 😄
 
Klopt, de laatste versies is het echt heel erg geworden. Ook in mijn Anderlecht spel is het gewoon onmogelijk om 4* talenten aan te trekken voor een paar honderdduizend euro.
In FM 2008-2014, als manager in het 2e seizoen reeds bij ploegen uit lagere klasses in Polen en Zweden trok ik 4* talenten aan uit kleine landen. Nepalezen, Kenianen, Guatemalanen, Mongolen, etc. Maar in de huidige versies heb je bijna geen 4* talenten uit kleine, onbekende landen. Alle talenten in mijn spel komen uit Europa, Brazilie, Argentinie en Uruguay. En die clubs vragen stukken van mensen.
In de oude FMs was het wel heel gemakkelijk om top talenten te scouten en die voor een appel en een ei te kopen 😁
 
Bestaat dat ene programma met lijst van spelers en staf nog? Daar kon je uw save opladen en spelers zoeken obv ratings, release clause etc.
 
Bestaat dat ene programma met lijst van spelers en staf nog? Daar kon je uw save opladen en spelers zoeken obv ratings, release clause etc.

Bedoel je FM Genie Scout? Yup, bestaat nog en gebruik ik ook. Gebruik ik al sinds FM 2007, ik gebruik het al zo lang en zo consistent dat ik de scouts niet meer KAN gebruiken omdat ik gewoon niet meer weet waarop juist te letten. CA/PA en een paar attributen all the way...
 
Terug
Bovenaan