Kom dan maar eens op mijn straat wonen. Fietsstraat, zone 30. Ik zie hier laagvliegers 70-90 halen.Maar, 30% is uiteindelijk nog altijd verre van "iedereen vliegt hier voorbij". Het is natuurlijk niet goed, maar haal daar degenen nog uit waar je het verschil zou horen tussen hoe snel ze rijden (dus niet diegenen die 55 rijden ipv 50) en er blijft volgens mij een vrij klein percentage over.
Ik weet bij ons in de buurt ook straten waar iedereen consistent te snel rijdt, en dat zou ook niet mogen. Maar ik zie zelden mensen 70 door een zone 50 rijden bvb...
Lokale politie heeft hier zo eens een bord geplaatst. Slechts 9% reed te hard dus er was geen probleem. Wel ene aan 101 gepasseerd.
Als ge dan die cijfers eens zou interpreteren.. Schoolstraat dus de grootste concentratie van aantal auto's is tijdens de start van de school en het einde van de school. Nogal wiedes dat er dan bijna niemand te hard kan/zal rijden. Dat wil dus zeggen dat het grootste deel van de overtreders zich buiten de schooluren bevinden. Namelijk 's avonds de voetballende Johnny's die van en naar de training rijden. (Sportzone iets verderop)
Als ze dan die gegevens eens per uur zouden interpreteren was er volgens mij een heel andere conclusie. Maar dat zal wel weer een brug te ver zijn voor de lokale 'verkeersambtenaar'