Flitspaal op privaat terrein

Multiboxer

Well-known member
Ik ben er dus in geslaagd om een oude (+20 jaar oud) echte flitskast van Gatso te kunnen kopen inclusief stickers en al.
Graag zou ik deze opstellen op een paal helemaal achteraan in mijn tuin gericht op een autoweg waar er constant veel te hard gereden word.
Dit om de automobilisten aan te sporen zich aan de snelheidslimieten te houden zodat het wat minder lawaaierig is.

Nu heb ik wat vragen ivm legaliteit etc.
Ik heb al een agent in de straat gesproken en die zag niet echt een probleem zo lang de paal op privaat domein staat en er geen verblindende flits uit komt.

  • De flitspaal staat volledig op privaat domein op 1 meter van de perceelgrens.
  • Niemand van mijn buren heeft er iets op tegen. (integendeel, ze zijn grote fan van het plan)
  • De kast flits niet
  • De kast neemt geen foto's en filmt niets (ze is leeg)
Een week of 2 geleden heb ik de lokale politie gemailed met dezelfde vraag maar ik heb nog altijd geen enkele reactie gekregen.

Wat denken jullie? Kan dit problemen voor mij geven?

@Str8_6 Mag ik uw mening hierover aub?

Bijgevoegde foto is het model van kast.
 

Bijlagen

  • flitspaal.png
    flitspaal.png
    567,4 KB · Weergaven: 14
Ik ben er dus in geslaagd om een oude (+20 jaar oud) echte flitskast van Gatso te kunnen kopen inclusief stickers en al.
Graag zou ik deze opstellen op een paal helemaal achteraan in mijn tuin gericht op een autoweg waar er constant veel te hard gereden word.
Dit om de automobilisten aan te sporen zich aan de snelheidslimieten te houden zodat het wat minder lawaaierig is.

Nu heb ik wat vragen ivm legaliteit etc.
Ik heb al een agent in de straat gesproken en die zag niet echt een probleem zo lang de paal op privaat domein staat en er geen verblindende flits uit komt.

  • De flitspaal staat volledig op privaat domein op 1 meter van de perceelgrens.
  • Niemand van mijn buren heeft er iets op tegen. (integendeel, ze zijn grote fan van het plan)
  • De kast flits niet
  • De kast neemt geen foto's en filmt niets (ze is leeg)
Een week of 2 geleden heb ik de lokale politie gemailed met dezelfde vraag maar ik heb nog altijd geen enkele reactie gekregen.

Wat denken jullie? Kan dit problemen voor mij geven?

@Str8_6 Mag ik uw mening hierover aub?

Bijgevoegde foto is het model van kast.

Is geen probleem op privégrond. Zou wel kunnen dat je een paar keer bezoek krijgt omdat ze het zelf niet goed weten, maar wettelijk mag het. Sterker nog: hij mag zelfs flitsen zonder foto's te nemen.
 
Is geen probleem op privégrond. Zou wel kunnen dat je een paar keer bezoek krijgt omdat ze het zelf niet goed weten, maar wettelijk mag het. Sterker nog: hij mag zelfs flitsen zonder foto's te nemen.
Ik had al een stroboscoop van ali express liggen.
Als die paal er een maand staat zonder grote problemen installeer ik die er in! :laugh:
 
Kast zonder paal heeft me €180 gekost.
Het was een afdankertje die jaren op een privaat industrieterrein in een haven gestaan heeft.

Ik had er gerust het dubbele voor willen geven want zo'n kast vinden is vrij moeilijk.
 
Volgens HLN mag het :)


 
Wanneer het beleid faalt in een verzuurd vlaanderen.
Goh ik ben niet echt verzuurd hoor.

Een echte flitspaal maakt de lokale politici niet populair en de mensen die last hebben van de overdreven snelheid zijn eerder beperkt.
Daarom kiezen ze er voor om geen actie te ondernemen.

Geen probleem, ik los het zelf wel op.
Ik verwacht wel dat ze die paal kapot zullen proberen te maken maar bonne chance aan degenen die het zullen proberen.
De kast weegt 70 kg en komt op een paal 80 kg die in beton zal gegoten worden. :laugh:

Ik zal sowieso een camera op het toestel richten, kan nog leuk beeldmateriaal opleveren.
 
5 minuten nadat hij er staat want ik zet hem er sowieso zelf op.

Een aantal vrienden die van mijn plan weten hebben beloofd om hem ook op waze te zetten + in de lokale facebookgroep gaan ze terloops laten weten dat ze een boete gekregen hebben door die flitspaal.
vergeet uw bonnenboekje niet te bestellen:
 
Ik had al een stroboscoop van ali express liggen.

Als er voor de automobilisten ook effectief een flits te zien is, ongeacht hoe snel ze rijden, verwacht ik wel problemen. Want er zullen toch altijd bestuurders zijn die nog voordat ze een boete krijgen al hun beklag zullen gaan doen bij het lokale politie-bureau, denk ik.
 
Als er voor de automobilisten ook effectief een flits te zien is, ongeacht hoe snel ze rijden, verwacht ik wel problemen. Want er zullen toch altijd bestuurders zijn die nog voordat ze een boete krijgen al hun beklag zullen gaan doen bij het lokale politie-bureau, denk ik.
Ja ik kan me goed voorstellen dat ze hun beklag gaan doen bij de politie maar hoe is dat precies mijn probleem? :p
 
allemaal goed tot ge zo ene tegen komt natuurlijk:

of zo ene
 
Is het ondertussen niet algemeen geweten dat die oude Gatso radar palen nergens meer werken? Zijn al jaren geen rolletjes meer voor te vinden, dus ik rem er ook al lang niet meer voor af. Daarnaast worden die overal vervangen door de nieuwe Gatso of Redflex flitspalen, dus dat oude model zal ook snel uit het straatbeeld verdwijnen. Daar sta je dan, met een lelijke oude flitspaal in je tuin die nergens meer gebruikt wordt in België. Je kan op Waze ook "fake" flitspalen doorgeven en dan worden deze weergegeven als camera met een kruis erover o.i.d., dus dat zal ook niet lang duren.

Lijkt me veel werk voor iets wat weinig tot geen effect zal hebben. Als ik zoiets zie, geef ik alleszins meteen door op Waze dat het een niet werkende flitspaal is.
 
Is het ondertussen niet algemeen geweten dat die oude Gatso radar palen nergens meer werken? Zijn al jaren geen rolletjes meer voor te vinden, dus ik rem er ook al lang niet meer voor af. Daarnaast worden die overal vervangen door de nieuwe Gatso of Redflex flitspalen, dus dat oude model zal ook snel uit het straatbeeld verdwijnen. Daar sta je dan, met een lelijke oude flitspaal in je tuin die nergens meer gebruikt wordt in België. Je kan op Waze ook "fake" flitspalen doorgeven en dan worden deze weergegeven als camera met een kruis erover o.i.d., dus dat zal ook niet lang duren.

Lijkt me veel werk voor iets wat weinig tot geen effect zal hebben. Als ik zoiets zie, geef ik alleszins meteen door op Waze dat het een niet werkende flitspaal is.
Veel mensen kennen helemaal niets van flitspalen.
In de stad waar ik woon blijven die oude palen staan en iedereen rijdt mooi onder de max snelheid voorbij die palen.
Die van mij zal flitsen btw dus wees maar zeker dat er reactie op zal komen.
De meeste mensen zullen netjes in de remmen gaan en mag jij kiezen om op die auto in te rijden of ook netjes te remmen.
Aan jou de keuze.

Dat is meteen ook de reden dat ik niet in de krant zal staan zoals die andere flitspaal doe-het-zelvers.
Wat een barslecht idee om met je kop in de krant te staan voor zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen kennen helemaal niets van flitspalen.
In de stad waar ik woon blijven die oude palen staan en iedereen rijdt mooi onder de max snelheid voorbij die palen.
De meeste mensen zullen netjes in de remmen gaan en mag jij kiezen om op die auto in te rijden of ook netjes te remmen.
Aan jou de keuze.

Dat is meteen ook de reden dat ik niet in de krant zal staan zoals die andere flitspaal doe-het-zelvers.
Wat een barslecht idee om met je kop in de krant te staan voor zoiets.
Ik hoef er toch helemaal niet voor af te remmen of op m'n voorliggers te rijden. Er is een derde optie: inhalen. En lang zal het niet duren voor iedereen weet dat de flitspaal niet werkt hoor. Er zijn voldoende communities die zo'n dingen delen, waaronder fb en Waze :pDat jullie daar gaan liegen over het feit dat die paal wel werkt, zal daar niet zoveel aan veranderen. Zoveel hoef je trouwens van flitspalen niet af te weten om te zien dat die heel oud is en op termijn nergens anders in het land meer vookomt. Als ze in brand gestoken worden, anders gericht werden door vandalen, ... werd er ook al jaren niets meer aan gedaan wat ook veel mensen opgevallen is. Logisch verstand is voldoende om te weten dat deze niet meer werken. En de laatste maanden zie je deze flitspalen in versneld tempo verdwijnen of vervangen worden, dus jouw regio zal binnenkort ook aan de beurt zijn. Voordeel is wel dat je binnenkort mogelijk heel je tuin zal kunnen volzetten met oude Gatso flitspalen die vervangen werden.
 
Geldverspilling om zo een lelijke flitspaal te kopen om dan nog in uw eigen tuin te plaatsen. Hopelijk gaat er niemand hard op de rem staan na het zien van de flitspaal of flits want bij een eventueel ongeluk zal je er dan ook bij betrokken worden, met al miserie die er op volgt...
 
Terug
Bovenaan