Horse

Banned
Zijn er hier mensen die tips en oefeningen kunnen geven die je kan doen in Basic Fit, waardoor je fitter wordt, zonder echt de focus te leggen op spiermassa?

Ik doe al een tijdje volgende zaken in Basic Fit maar ik zoek meer afwisseling:
- fietsen
- roeien
- 3 min plank
- rugoefening met gewicht
- buikspieren (ook met gewicht)
- leniger worden door voeten proberen te raken met gestrekte benen

Ik doe deze 3x per week maar het wordt een beetje saai eerlijk gezegd. Eentonig zeg maar. Wat kan ik nog doen?

Ik wil niet breder worden, ik wil geen spieren kweken, maar ik wil wel (cardio) oefeningen waardoor ik fitter word, de core versterk en ook wat vermager. Lopen lukt helaas niet wegens scheur in meniscus.

Iemand goede ideeën? Heel veel toestellen leggen de focus op spiermassa, en dat wil ik niet. Het mogen ook oefeningen op de mat zijn. Alvast bedankt.
 
Het lijkt me dat je al goed bezig bent, maar afwisseling is altijd leuk dus hier mijn tips:
In ‘mijn’ basic fit hebben ze virtuele spinning lessen: op het grote scherm kan je een les starten en via je gsm+oortjes hoor je de lesgever en bijhorende muziek. Je kan ook het niveau beginner/gemiddeld/gevorderd kiezen. Ik doe dat heel graag, elke les is anders, je kan een berg in Italië of Nieuw-Zeeland beklimmen enzo, dus het blijft afwisselend.
Via de app van Basic Fit kan je ook aanduiden wat je doelen zijn en dan krijg je oefeningen/workouts voorgesteld, misschien kan je daar eens kijken?
Ik weet niet of het een optie is met je meniscus maar wandelen verbruikt ook echt wat calorieën en kan je ook echt fitter van worden. Bijvoorbeeld bergop wandelen: 12/3/30 = helling van 12% (serieus bergop), 3 Mile per uur = 4,5km per uur, gedurende 30 minuten.
Ik weet ook niet of het lukt met je meniscus maar bij ons staan ook zo’n ‘stair master’ machines, dus trappen naar boven lopen. Dat is wel super lastig 😅
Misschien eens bij de groepslessen kijken die ze aanbieden of daar iets tussen zit voor jou?
Tijdens het fietsen kan je een serie kijken op je gsm, dan wordt het ook wat minder saai.
 
Probeer er wat progressive overload in te steken.

Bv bij fietsen en roeien na verloop van tijd een grotere afstand per sessie, een langere duurtijd, of een combinatie van die twee.
 
incline walking (hellingsgraad 10, wandelsnelheid 5.0)
Kheb mij laten wijsmaken dat je door incline te wandelen je evenveel kcal verliest als bij joggen. En iedereen weet dat joggen suckt.
 
Als ze in jouw Basic-Fit een ab roller hebben, is dat zeker een aanrader voor de core.
Zoiets: https://www.menshealth.com/fitness/a30677116/ab-roller-exercises/
Beginnen met op de knieën te starten, en volledig uit te rekken zonder te vallen. Dat is al een uitdaging. Eens je dat vlot kan (en 10-20x kan doen), dan kan je proberen rechtstaand te gaan.
In beide gevallen vrij uitputtend, dus hartslag gaat goed omhoog.

Verder is veel herhalingen doen met lage gewichten ook "cardio" in een zekere zin.
Ik doe regelmatig een 45min training waarik in bijvoorbeeld 2 rug oefeningen doe, 1 oefening voor biceps maar telkens met laag gewicht en veel herhalingen (+20). Ipv te rusten doe ik dan de ab roller, of ga ik voor mountain climbers. Zo ben je continu bezig en constant in "cardio" modus als je naar de hartslag kijkt. Wordt nooit saai
 
Als ze in jouw Basic-Fit een ab roller hebben, is dat zeker een aanrader voor de core.
Zoiets: https://www.menshealth.com/fitness/a30677116/ab-roller-exercises/
Beginnen met op de knieën te starten, en volledig uit te rekken zonder te vallen. Dat is al een uitdaging. Eens je dat vlot kan (en 10-20x kan doen), dan kan je proberen rechtstaand te gaan.
In beide gevallen vrij uitputtend, dus hartslag gaat goed omhoog.
Kan je ook doen met een trainingsbal en die hebben ze sowieso in Basic Fit.
Dit is nog moeilijker en beter voor de core. Maar is inderdaad echt een zeer goede oefening
 
Inderdaad nog iets uitdagender. Zelfs met een lege barbell bar kan je dat doen, voor mij persoonlijk dé beste core-oefening.
 
Als ze in jouw Basic-Fit een ab roller hebben, is dat zeker een aanrader voor de core.
Zoiets: https://www.menshealth.com/fitness/a30677116/ab-roller-exercises/
Beginnen met op de knieën te starten, en volledig uit te rekken zonder te vallen. Dat is al een uitdaging. Eens je dat vlot kan (en 10-20x kan doen), dan kan je proberen rechtstaand te gaan.
In beide gevallen vrij uitputtend, dus hartslag gaat goed omhoog.

Verder is veel herhalingen doen met lage gewichten ook "cardio" in een zekere zin.
Ik doe regelmatig een 45min training waarik in bijvoorbeeld 2 rug oefeningen doe, 1 oefening voor biceps maar telkens met laag gewicht en veel herhalingen (+20). Ipv te rusten doe ik dan de ab roller, of ga ik voor mountain climbers. Zo ben je continu bezig en constant in "cardio" modus als je naar de hartslag kijkt. Wordt nooit saai
Naast mountain climbers vind ik russian twists ook nog wel een goede oefening.
 
Terug
Bovenaan