First Dates

ÉÉN First Dates

Ik vond het wat vreemd wat die zei “de afstand”.

Man, zelf ik de grootste huismus van het Westelijk halffront zou een uur willen rijden met een auto om naar uw vriendin/lief te gaan. Als dat de ware is ja hoor.
(niet elke dag natuurlijk op en af met huidige benzineprijzen)

Flauw excuus van die kerel
Mijn huidige vriendin en ik hebben dit langer dan 2 jaar gedaan -> Vorselaar - Nieuwpoort.
Elke keer week om week ik naar daar en zij naar hier. Het eerste (anderhalf) jaar deed ze dat met de trein. 3-4 uur onderweg enkel.
Dit was wel enkel in het weekend dus tijdens de week zagen we elkaar niet.

Nu wonen we samen.

Als er écht liefde is, is het excuus afstand de grootste bullshit ooit.
 
Ik vond het wat vreemd wat die zei “de afstand”.

Man, zelf ik de grootste huismus van het Westelijk halffront zou een uur willen rijden met een auto om naar uw vriendin/lief te gaan. Als dat de ware is ja hoor.
(niet elke dag natuurlijk op en af met huidige benzineprijzen)

Flauw excuus van die kerel
Was sowieso een excuus omdat het toch niet echt zijn ding was.
Ik moet zeggen, die had op zich een mooi gezicht maar die kin vond ik toch raar :/. Het is erg om te zeggen maar 10 kilo lichter en dat is hoogstwaarschijnlijk een pracht van een vrouw. Hij als sportieveling kon daar waarschijnlijk niet overheen. Ik vond dat ze ook iets nonchalant over zich had, hij geeft haar complimentjes en ze reageert daar voor een stuk vijandig op.

Anderzijds vind ik op langere termijn afstand toch ook een issue. In de beginfase lijkt mij dat niet onoverkomelijk om af te checken of er echt niets in zit. Je verliest niets met te daten en elkaar te leren kennen (toch als er op een eerste date oprecht een vibe is).
Op lange termijn gaat 1 van de 2 toch een toegeving moeten doen en dat is imo verre van ideaal. Als er al kinderen in het spel zijn (of een vaste zaak etc) moet de andere partner zich sowieso al aanpassen in richting van de ouder, een kind pluk je niet zomaar uit zijn omgeving (en al zeker niet bij co-ouderschap). Wil je gezamenlijk kinderen, dan wil je toch ook wat in de buurt van ouders/familie wonen. 1 van 2 moet zijn/haar vertrouwde omgeving loslaten en van 0 beginnen. Been there, done that, en dat is slecht afgelopen omdat mijn ex het gevoel had dat ik mij te fel rondom hem plakte, maar wat wil je? Je moet qua vrienden en hobby's van 0 starten en je kan niet zoals hij vlug even bij uw familie binnenspringen. Na verloop van tijd vind je wel uwen draai maar dat vraagt tijd en niet iedereen overleeft dat parcours. Ik heb bijvoorbeeld dezelfde hobby verdergezet bij club in nieuwe omgeving, maar vandaag kan ik pas echt zeggen dat ik daar goeie vrienden heb gemaakt. Daarnaast woonde ik in deze streek ook nog tijdens de covid lockdowns, vreselijk, iedereen kon op zijn fiets richting familie/vrienden springen, ik was op een nog zo beperkte kring aangewezen. Vandaar verkoop huis en nieuwbouw in eigen regio :D.
 
Terug
Bovenaan