Final Fantasy XIV

MMORPG PC PS5 PS4 XBOX Final Fantasy XIV

game is fenomenaal maar realm reborn stuk is echt saai als je daar kan doorbijten staat er je echt een mooie game te wachten met een zeer sterk verhaal.
 
Ik speel ook al even dit spel. Ik probeer rotations voor jobs onder de knie te krijgen maar ben ik het of is dat precies rocket science? :eek:
 
ik speel ook al een tijdje :)
Cerebus server
Moona Luna ingame name
Samurai 80
maar nu NINJA aant levelen :) ( word men main)
 
Hier ook al een 10-tal dagen terug bezig. Momenteel level 32 Bard. Amuseer me er wel mee en voelt veel beter en minder punishing aan dan WoW Classic, dat ik een jaar sinds launch hard gespeeld heb.
 
game is fenomenaal maar realm reborn stuk is echt saai als je daar kan doorbijten staat er je echt een mooie game te wachten met een zeer sterk verhaal.
Paar dagen terug pas beginnen spelen, op zich vind ik de story van ARR nog wel ok. Sommige main story quests slepen lang aan. En soms storend om een heel continent af te reizen, om daar dan 2 minuten bezig te zijn en dan terug gestuurd te worden, wou in het begin de teleports niet gebruiken, maar dat idee heb ik al opzij geschoven :p
ben nog maar level 48, maar vind het spel geweldig, de muziek, ambient, de story, zit helemaal goed. Had het bij de release gekocht, maar nooit gespeeld door WoW, wat ik nu wel jammer vind. Nu met de steamsales de complete edition maar gekocht. Als ARR maar meh is, staat er mij idd nog een godlike verhaal te wachten. Het spel geeft je het gevoel dat je een held bent, speciaal bent. Sommige gebeurtenissen zijn een rollercoaster van feels ;D Voor de mensen die het nog niet spelen zou ik zeggen: gewoon doen, free trial downloaden en go.
 
Paar dagen terug pas beginnen spelen, op zich vind ik de story van ARR nog wel ok. Sommige main story quests slepen lang aan. En soms storend om een heel continent af te reizen, om daar dan 2 minuten bezig te zijn en dan terug gestuurd te worden, wou in het begin de teleports niet gebruiken, maar dat idee heb ik al opzij geschoven :p
ben nog maar level 48, maar vind het spel geweldig, de muziek, ambient, de story, zit helemaal goed. Had het bij de release gekocht, maar nooit gespeeld door WoW, wat ik nu wel jammer vind. Nu met de steamsales de complete edition maar gekocht. Als ARR maar meh is, staat er mij idd nog een godlike verhaal te wachten. Het spel geeft je het gevoel dat je een held bent, speciaal bent. Sommige gebeurtenissen zijn een rollercoaster van feels ;D Voor de mensen die het nog niet spelen zou ik zeggen: gewoon doen, free trial downloaden en go.
Er staat je nog een mooi verhaal te wachten iedere expansion is heel goed, met shadowbringers de kers op de taart. Voor mij de beste expansion in een mmo met 1 van de beste villians in het final fantasy universem.
 
Is het mogelijk om dezelfde account op verschillende platforms te spelen ? Vorig jaar de free trial gestart op PC maar na een tweetal maand gestopt door tijdsgebrek en zou het nu liever willen hervatten op de PS5 gezien mijn PC van 7 jaar oud het spel niet super draait.
 
Is het mogelijk om dezelfde account op verschillende platforms te spelen ? Vorig jaar de free trial gestart op PC maar na een tweetal maand gestopt door tijdsgebrek en zou het nu liever willen hervatten op de PS5 gezien mijn PC van 7 jaar oud het spel niet super draait.
Als je de free trial van Square Enix gepakt hebt, dan moet dat wel gaan ja.
Indien die van Steam, dan vrees ik er wat voor. De free trial op zich moet misschien nog wel gaan, maar als je wil upgraden naar de definitieve versie op console, dan ga je dat account niet meer kunnen gebruiken.

In geval van Square Enix lijkt mij dus geen probleem.
In geval van Steam ben je eigenlijk veplicht een nieuw account aan te maken.
 
Net geprobeerd op de ps5 en bij het aanmelden krijg ik een error dat square enix accounts die al gelinkt zijn aan een bestaand FF XIV service niet in aanmerking komen voor de free trial. Gelieve in te loggen met een square enix account dat nog geen geregistreerde FF XIV service heeft.
Dus zal dan maar een nieuw account aanmaken en opnieuw beginnen, mijn huidig character was toch nog maar lvl28. En mijn pc account was niet via steam.
 
Net geprobeerd op de ps5 en bij het aanmelden krijg ik een error dat square enix accounts die al gelinkt zijn aan een bestaand FF XIV service niet in aanmerking komen voor de free trial. Gelieve in te loggen met een square enix account dat nog geen geregistreerde FF XIV service heeft.
Dus zal dan maar een nieuw account aanmaken en opnieuw beginnen, mijn huidig character was toch nog maar lvl28. En mijn pc account was niet via steam.
Ik zou zeggen, kies Cerberus als server ^^
 
Jammer genoeg was enkel Omega beschikbaar om een nieuw character op aan te maken. Alle andere servers waren blijkbaar vol daarnet.
Ja, dat wisselt heel vaak. Maar meestal duurt dat maar een paar minuten en dan kan je weer eentje aanmaken.
 
Wil er ook eens mee beginnen. Blijkt dat de Cerberus server geen nieuwe characters aan neemt. Gebeurt dit vaak? Zal dit in de toekomst opnieuw mogelijk zijn?
 
Als je een nieuw char wil aanmaken op een bepaalde server doe je dit het best vroeg of laat op de dag. Dan heb je de meeste kans dat het wel lukt. Ik speel zelf op datacenter light server lich.
 
Wil er ook eens mee beginnen. Blijkt dat de Cerberus server geen nieuwe characters aan neemt. Gebeurt dit vaak? Zal dit in de toekomst opnieuw mogelijk zijn?
Dat is iets dat heel snel kan veranderen (lees: een paar minuten). Gewoon af en toe eens refreshen.

Momenteel is het wel terug mogelijk.
 
Wil wel eens een mmo beginnen en ik hoor positieve signalen over deze...is dit makkelijk speelbaar op ps5? Dingen waar ik rekening moet mee houden?
 
Wil wel eens een mmo beginnen en ik hoor positieve signalen over deze...is dit makkelijk speelbaar op ps5? Dingen waar ik rekening moet mee houden?
Ik speel het op de PS5 en is zeker speelbaar, ze hebben echt wel hun best gedaan.
In het begin gaat het wel wat zoeken worden, maar ik wil je altijd wat info geven.
 
Ik speel het ook op ps5 en speelt echt heel goed.in het begin ga je gewoon ff moeten zoeken en alles aanpassen hoe jij alles wil hebben.maar eens dat dit voorbij is staat er u een zallige game te wachten.
 
Terug
Bovenaan