Final Fantasy XIV

MMORPG PC PS5 PS4 XBOX Final Fantasy XIV

?therapy?

Well-known member
ffxiv.png


release: 27 augustus 2013
genre: MMORPG
dev: Square Enix Business Division 5

Final Fantasy Online.

Take part in an epic and ever-changing FINAL FANTASY as you adventure and explore with friends from around the world. Experience all the hallmarks of the best-selling franchise - airships, chocobos, moogles, and more!

 
Nog mensen die hier spelen? :D

Deze nacht verwachten we een grote bekendmaking.
Allicht zal het de volgende expansion zijn na Shadowbringers die ze gaan voorstellen.
Ik ben alvast benieuwd naar de nieuwe job die er gaat komen. :D
 
Nieuwe expansion in de herfst 2021

Met 2 nieuwe jobs!
En het einde van de huidige arc. Benieuwd welk avontuur hierna gaat komen.
 
Ik heb het ooit gespeeld tot level 35-40 maar er uiteindelijk mee gestopt omdat de maandelijkse kost voor mij niet opweegt t.o.v. de beperkte tijd dat ik het kan spelen.

Los daarvan echt wel een topspel dat voor mij meer het FF-gevoel geeft, dan bvb. FF XV.
 
Ik heb een max lvl Black Mage in dit spel (en nog wat jobs die richting de 80 evolueren) maar ik geraak er nooit echt "volledig in"... Misschien komt dit omdat ik niet echt een goede guild heb ofzo, maar ik heb altijd het gevoel dat ik in WoW meer de kans krijg om samen dingen te doen met andere mensen. Hier vind ik dikwijls mijn weg niet in wat ik allemaal juist moet doen op max lvl. Ik heb de dungeons gedaan en enkele van de trials via de Group Finder, maar ik mis ergens iets en ik denk dat dat enkel kan komen als ik een guild vind die me op sleeptouw kan nemen.

Bij deze is dit een warme oproep, als iemand een noobish 80 wegwijs wil maken, let me know! :)
 

Hype! :p
Laatste patch van de expansion en het ziet er weer geweldig uit.

Dit gaat een geweldige cliffhanger worden voor de Endwalker expansion
 
Ik ben deze week begonnen op cerberus. Beyond gaming heeft er nu sinds kort een free company. Ik ben nog zeer low level, Bookashade heeft wel een high level character, als speelt hij voorlopig wel met een nieuwe. Mocht je interesse hebben om de draad weer op te pikken, laat maar iets weten.
 
Kweet het 😂 maar ik was juist ne guild gejoined en ik vind da wa boertig op nu wegtegaan
Maar voeg me toe hè
 
Ik ben deze week begonnen op cerberus. Beyond gaming heeft er nu sinds kort een free company. Ik ben nog zeer low level, Bookashade heeft wel een high level character, als speelt hij voorlopig wel met een nieuwe. Mocht je interesse hebben om de draad weer op te pikken, laat maar iets weten.
Ik ga vanavond ook starten. Had bij de launch de CE gekocht en dan een maand gespeeld ofzo. Maar blijkbaar is het spel er hard op vooruit gegaan :)

Is jullie FC nog actief op Cerberus?
 
Ik ga vanavond ook starten. Had bij de launch de CE gekocht en dan een maand gespeeld ofzo. Maar blijkbaar is het spel er hard op vooruit gegaan :)

Is jullie FC nog actief op Cerberus?
Hey Heimlar,
Ja, we zijn nog steeds actief. Laat maar je ingame naam weten en we zullen zien om jou dan toe te voegen. Ik ben normaal gezien bijna dagelijks even online, maar ik weet niet of ik iemand kan inviten, of dat enkel de big boss dat kan.
 
Hey Heimlar,
Ja, we zijn nog steeds actief. Laat maar je ingame naam weten en we zullen zien om jou dan toe te voegen. Ik ben normaal gezien bijna dagelijks even online, maar ik weet niet of ik iemand kan inviten, of dat enkel de big boss dat kan.
Heb me toch nog bedacht en voor Lalafell gegaan: Repel Steeltje
 
Toch ook eens de free trial beginnen spelen om te zien waar de hype nu net om draait (veel streamers gaan precies van WoW naar FFXIV).

Ik ervaar wel telkens hetzelfde probleem met MMO's of RPG's: welke class/job/build zal ik spelen. Tanks vind ik meestal het coolste, maar tanken in dungeons of raids zegt me dan weer niks.
Dan dacht ik aan Black Mage, maar de skills lijken me te ingewikkeld (met alle I, II, III varianten etc). Zelfde voor ninja/samurai.
Nu maar gewoon eens op het gemak aan het levelen (bijna 15) met een Lancer.
Gezien de uitleg hierboven en vooral omdat ik een solo speler ben, zie ik het mij niet zo lang spelen en allicht niet subben...
 
Terug
Bovenaan