Film, Series & TV - all the Latest!

Ik ga morgen in Studio Skoop! :clap:
In de zomer gaat het er niet van komen, vreesde ik (of ik kan nog een tweede keer gaan natuurlijk)

Hyped!

Ik heb sowieso meer interesse in Barbie dan in Joker 2.
MIJN OGEN!!!!!

aXr3vK9_700bwp.webp

Die quasi naakte vrouw op de achtergrond viel mij vlugger op dan het netvliesverbrandende outfits. Margot Robbie ook niet eens mijn idea van een mooi lichaam, iedertzijne

Op het eerst zicht zag dat er nog positief uit
2o1gJdN.png

maar dan ontdekt ge dat die van sci-fi maar begint op 3% 🥲

Inderdaad. Als ik spreek over sci-fi tegen minder fanatieke filmkijkers krijg ik veelal de reactie dat ze niet graag naar Star Trek en Star Wars kijken....

Dus volgens de grafieken is eigenlijk Comedy en Docu het populairst.

Die quasi naakte vrouw op de achtergrond viel mij vlugger op dan het netvliesverbrandende outfits. Margot Robbie ook niet eens mijn idea van een mooi lichaam, iedertzijne
Ale Margot heeft toch schoon lichaam? Of wil je meer vlees in de kuip?

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Als ik spreek over sci-fi tegen minder fanatieke filmkijkers krijg ik veelal de reactie dat ze niet graag naar Star Trek en Star Wars kijken....

Dus volgens de grafieken is eigenlijk Comedy en Docu het populairst.
Valt Star Wars bij deze grafiek wel onder sci-fi (en superhelden). Ik zou denken actie of misschien fantasy. SW is misschien sci-fi opera of een voorbeeld van soft sci-fi. Bij hard sci-fi kan je films als Interstellar, Prime, Arrival, dat soort films inbeelden, al wordt soms die categorisatie gebruikt voor exact science (hard) en social sciences (soft). Maar meestal is het hoe trouw men blijft aan de sci-fi, dus hoeveel fiction er is, en hoeveel science er is. Bij SW ligt de focus natuurlijk op fictie en amusement.

Dat horror populairder werd en ook de vele psychologische horrors/horrordrama's en goed ontvangen horrors is zeker te zien. Ik denk dat dit de beste periode ooit voor horror is. 10-15 jaar geleden werd dat genre nauwelijks serieus genomen. Documentaire is een vrij eenvoudige/goedkope manier om een film te produceren/creëren, en vroeger waren er nauwelijks docu's. Vandaag zijn veel films die het daglicht bij grote publiek nooit zien gewoon docu. Maar een heel groot deel van de 20% die je ziet op IMDb van tags is low budget/obscuur. Niet zeker of elke film ook op IMDb staat (van vroeger).

Western, musical, film noir, oorlog zijn allemaal genres geassocieerd met vroeger. Komedie eigenlijk ook, en is vandaag heel anders. "Romance" films hadden ze ook veel meer in Golden Hollywood Era, ook erg breed genre trouwens. Film Noir valt bij die grafiek onder "crime", en dan heb je de gangsterfilms die ook populairder waren vroeger. Actie inderdaad jaren '90, maar vandaag het gevoel dat er minder aanbod aan de breedte is en bijna exclusief blockbuster/superhero als mainstream en voor de rest bijna enkel b-films.

Op het eerst zicht zag dat er nog positief uit
2o1gJdN.png

maar dan ontdekt ge dat die van sci-fi maar begint op 3% 🥲

Bij sci-fi is het ook wel zo dat er weinig low budget sci-fi films zijn. Er is wel wat budget nodig voor zo een film vaak, en zeker om publiek te trekken van zo een film, dus daardoor 'maar' de 3%. Als imdb tags tellen wat blijkbaar is zie ik nu staan, zal de marvel stal dus tellen. Maar uiteindelijk staan er heel veel films op IMDb. Het lijkt mij niet 'gewogen' op aantal stemmen (of populariteit van een film in het genre). Anders zou docu niet op 20% staan.

Titel is dan een beetje misleidend, want "docufilm met 1 stem" telt evenveel mee als de nieuwste Spider-man film.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan