Film, Series & TV - all the Latest!

Er wordt constant gezegd dat Disney met de MCU films kapot maakt, maar ik vind dat heel wat genuanceerder. De huidige financiële druk is wat films kapot maakt. Tien jaar geleden ging ik met mijn vorige vriendin makkelijk 3 keer per maand een film kijken. We zagen zo de commerciële toppers, de minder commerciële toppers en zelfs de gemiddelde romcom. Maar nu moeten er meer keuzes gemaakt worden en dan valt de keuze nu eenmaal vlugger op iets groots en bombastisch. En dat geldt bij velen zo... Dus ja. De overdaad aan Marvel zorgt ervoor dat mensen die een keuze moeten maken al vlugger daarvoor kiezen. Maar het ligt niet aan Disney dat die keuze nu meer gemaakt moet worden dan vroeger. Het is nu eenmaal een feit dat wanneer men "zijn frank meerdere malen moet omdraaien eerdat deze uitgegeven wordt" entertainment één van de makkelijkste slachtoffers is: Minder naar de bioscoop, een streaming service opzeggen, weer meer downloaden, ...
Dat is deels waar. Disney duwt ook zelf mee de prijzenomhoog natuurlijk, en dat ze ver de helft van de markt uitmaken laat hun ook toe de prijs van u entertainment op te drijven. Alles drijft vandaag op bekendheid en nostalgie (hoeveel reeksen, films en muziek gaan we nog krijgen die teruggrijpen naar de 80's?) en dat wordt er niet beter op als Disney Marvel door u strot blijft rammen (getuige de 70 vertoningen op times square met Dr Strange hierboven) en zen tekenfilms blijft hermaken (Lion King, Mulan ik denk dat Peter Pan ook onderweg is,...). Ze schieten zichzelf zo ook in de voet getuige bijvoorbeeld West side story (van Spielberg die oh ironie zelf het blockbuster model heeft op de kaart gezet) en The last duel van Ridley Scott die beide flopten.

Er zal een dag komen dat die moeheid die hier op het forum begint te groeien iets algemeen wordt en dan zal een Disney en al die anderen wel moeten schakelen. Dat een film als Dune er wel in geslaagd is is hopelijk een begin maar we zijn er nog niet.

Ik denk dat zelfs als de mainstream marvel ooit beu zal raken dat ze dan gewoon een andere franchise afstoffen en daar weer mee beginnen pompen (denk Pirates, Star Wars, Alien, Predator, Avatar, Indiana Jones, ...) die hebben nooit het 3x films per jaar of meer van marvel gehaald maar die werelden zouden dat ook kunnen dragen en die universes gaan ze ook verder willen uitbouwen want cross synergies and theme parks and merchandise en naambekendheid en .... dat rendeert veel zotter dan eender welk nieuws ze mee zouden afkomen.

Nee de Dunes van deze wereld zijn nu dik de uitzondering en zelfs dat was een remake van een film van een heel bekend boek.

Ik denk dat we gaan moeten wachten tot de verdere democratisering van film als kunstvorm om terug echt verrast te worden. We gaan nog meemaken dat mensen op hun eentje "big budget" blockbusters kunnen maken op hun zolder en op die enkele originele studiowerken na zal het vrees ik daarop wachten worden voor een echt frisse wind. 🥲

Ik denk dat zelfs als de mainstream marvel ooit beu zal raken dat ze dan gewoon een andere franchise afstoffen en daar weer mee beginnen pompen (denk Pirates, Star Wars, Alien, Predator, Avatar, Indiana Jones, ...) die hebben nooit het 3x films per jaar of meer van marvel gehaald maar die werelden zouden dat ook kunnen dragen en die universes gaan ze ook verder willen uitbouwen want cross synergies and theme parks and merchandise en naambekendheid en .... dat rendeert veel zotter dan eender welk nieuws ze mee zouden afkomen.

Nee de Dunes van deze wereld zijn nu dik de uitzondering en zelfs dat was een remake van een film van een heel bekend boek.

Ik denk dat we gaan moeten wachten tot de verdere democratisering van film als kunstvorm om terug echt verrast te worden. We gaan nog meemaken dat mensen op hun eentje "big budget" blockbusters kunnen maken op hun zolder en op die enkele originele studiowerken na zal het vrees ik daarop wachten worden voor een echt frisse wind. 🥲
Met als verschil dat je bij Marvel een backcatalogue hebt van 80 jaar aan comics. Daar kan nog lang op geteerd worden bij al die andere franchises gaan ze wel nog een hoop moete schrijven.

En ja Dune is ook een verfilming van een klassieker maar die film is wel degenen die het boek hebben gelezen overstegen anders had die nooit winst gemaakt. Ik zou die film ook geen remake willen noemen daarvoor gaat hij veel dieper in op de materie dan Lynch in zijn (naar mijn mening) draak

Star, Wars, Indie, alien en predator gaan ondertussen ook al 40 jaar mee en hebben een resem aan comics en boeken die zich afspelen in hun universum waarop geteerd kan worden. Zelfs het "pirates universe" is al veel groter dan enkel de films.

Maar da's niet echt mijn punt, zelfs al schrijven ze nieuwe verhalen in die bestaande franchises. Het gaat nooit zo nieuw zijn als iets echts nieuws.

Het verhaal van Dune kan ook al lang niet meer gespoiled worden dus dat is ook vooral visueel dat dat indruk maakt.

eabxsgku6qz81.jpg
yryi7hku6qz81.jpg

Ik weet het, deze posters zeggen vrij weinig maar...

29 juni. Nieuwe Park Chan-Wook! :woohoo:

Eerste poster voor George Miller's nieuwste. Een film die hij al decennia van de grond probeert te krijgen is eindelijk bijna realiteit.

Dr. Alithea Binnie is an academic and a creature of reason. While in Istanbul attending a conference, she encounters a Djinn who offers her three wishes in exchange for his freedom. Eventually, she makes a wish that surprises them both.

DF5VbCK.jpg

Eerste poster voor George Miller's nieuwste. Een film die hij al decennia van de grond probeert te krijgen is eindelijk bijna realiteit.

Dr. Alithea Binnie is an academic and a creature of reason. While in Istanbul attending a conference, she encounters a Djinn who offers her three wishes in exchange for his freedom. Eventually, she makes a wish that surprises them both.

DF5VbCK.jpg
Ben benieuwd. Kijk er hard naar uit.

DF5VbCK.jpg
Er is al een teaser van uit:

Vandaag wordt de trailer online gezet.

Terug
Bovenaan