Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Dat is deels waar. Disney duwt ook zelf mee de prijzenomhoog natuurlijk, en dat ze ver de helft van de markt uitmaken laat hun ook toe de prijs van u entertainment op te drijven. Alles drijft vandaag op bekendheid en nostalgie (hoeveel reeksen, films en muziek gaan we nog krijgen die teruggrijpen naar de 80's?) en dat wordt er niet beter op als Disney Marvel door u strot blijft rammen (getuige de 70 vertoningen op times square met Dr Strange hierboven) en zen tekenfilms blijft hermaken (Lion King, Mulan ik denk dat Peter Pan ook onderweg is,...). Ze schieten zichzelf zo ook in de voet getuige bijvoorbeeld West side story (van Spielberg die oh ironie zelf het blockbuster model heeft op de kaart gezet) en The last duel van Ridley Scott die beide flopten.Er wordt constant gezegd dat Disney met de MCU films kapot maakt, maar ik vind dat heel wat genuanceerder. De huidige financiële druk is wat films kapot maakt. Tien jaar geleden ging ik met mijn vorige vriendin makkelijk 3 keer per maand een film kijken. We zagen zo de commerciële toppers, de minder commerciële toppers en zelfs de gemiddelde romcom. Maar nu moeten er meer keuzes gemaakt worden en dan valt de keuze nu eenmaal vlugger op iets groots en bombastisch. En dat geldt bij velen zo... Dus ja. De overdaad aan Marvel zorgt ervoor dat mensen die een keuze moeten maken al vlugger daarvoor kiezen. Maar het ligt niet aan Disney dat die keuze nu meer gemaakt moet worden dan vroeger. Het is nu eenmaal een feit dat wanneer men "zijn frank meerdere malen moet omdraaien eerdat deze uitgegeven wordt" entertainment één van de makkelijkste slachtoffers is: Minder naar de bioscoop, een streaming service opzeggen, weer meer downloaden, ...
Er zal een dag komen dat die moeheid die hier op het forum begint te groeien iets algemeen wordt en dan zal een Disney en al die anderen wel moeten schakelen. Dat een film als Dune er wel in geslaagd is is hopelijk een begin maar we zijn er nog niet.