Film, Series & TV - all the Latest!

in de plek nog meer oldskool disney remakes!

14bm.gif
 
Acteurs staken voor zichzelf, volgens dat Geekster artikel van Pegasus. Willen (nog?) meer geld voor zichzelf.
Het verdienmodel zit vandaag zo ineen dat acteurs een startbedrag krijgen voor het spelen van een rol aangevuld met een percentage van de box office. Door streaming is dat model ondermijnt maar er wordt niks gedaan om dat te vervangen. Verder wordt er gevraagd om een juridisch kader voor AI
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Aanvullend aan @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield, is het momenteel zo dat veel contracten vragen dat acteurs hun beeltenis wegtekenen, aka een achtergrond acteur performed 1 keer een scène, en wordt dan oneindig gedupliceerd in deze en volgende films van dezelfde studio. Het is zelfs zo dat ze die beeltenis mogen "deep fake gewijs" kunnen inzetten voor andere zaken.
Maw waar dus normaal veel meer acteurs, vele keren betaald zouden worden krijgt nu 1 persoon 1 kleine vergoeding.

@Général Zantas, uit uw comment lijkt het alsof gij denkt dat het over de grote sterren / goed betaalde acteurs gaat?
Net zoals bij elke industrie hebben die niet echt te klagen. Maar ook net zoals bij elke industrie, zijn de grote groep werknemers net de kleintjes ... en het zijn die die geholpen moeten worden ... o.a. door een staking.
 
Vergelijk het ook wat met Metallica vs Napster: als de grote vissen hun macht niet gebruiken is er voor de kleine ook weinig kans op beterschap.

De eerste premiere zonder acteurs op rode loper is ondertussen ook een feit: die van the haunted mansion
 
Aanvullend aan @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield, is het momenteel zo dat veel contracten vragen dat acteurs hun beeltenis wegtekenen, aka een achtergrond acteur performed 1 keer een scène, en wordt dan oneindig gedupliceerd in deze en volgende films van dezelfde studio. Waar dus normaal veel meer acteurs, vele keren betaald zouden worden krijgt nu 1 persoon 1 kleine vergoeding.

@Général Zantas, uit uw comment lijkt het alsof gij denkt dat het over de grote sterren / goed betaalde acteurs gaat?
Net zoals bij elke industrie hebben die niet echt te klagen. Maar ook net zoals bij elke industrie, zijn de grote groep werknemers met de kleintjes ... en het zijn die die geholpen moeten worden ... o.a. door een staking.

Omdat er gesproken werd over de cast van Oppenheimer en specifiek Robert Downey Jr., Matt Damon en Emily Blunt. In een van de andere artikels stond dat Margot Robbie haar vakbond steunt, en dat Meryl Streep en Jennifer Lawrence vonden dat hun vakbond zich niet met een middelmatige deal moesten laten afschepen.

Ik zal de verkeerde indruk gekregen hebben, maar als de artikels zelf niks anders vermelden dan welke sterren er op bepaalde strepen gaan staan, zonder het veel breder voor te stellen, dan is dat een menselijke vergissing denk ik.

Ik steun overigens quasi altijd actievoerders voor meer salaris, dus als de B-/C-acteurs net als de schrijvers uitgebuit worden, dan is dat niet meer dan terecht dat ze actie voeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Omdat er gesproken werd over de cast van Oppenheimer en specifiek Robert Downey Jr., Matt Damon en Emily Blunt. In een van de andere artikels stond dat Margot Robbie haar vakbond steunt, en dat Meryl Streep en Jennifer Lawrence vonden dat hun vakbond zich niet met een middelmatige deal moesten laten afschepen.

Ik zal de verkeerde indruk gekregen hebben, maar als de artikels zelf niks anders vermelden dan welke sterren er op bepaalde strepen gaan staan, zonder het veel breder voor te stellen, dan is dat een menselijke vergissing denk ik.

Ik steun overigens quasi altijd actievoerders voor meer salaris, dus als de B-/C-acteurs net als de schrijvers uitgebuit worden, dan is dat niet meer dan terecht dat ze actie voeren.
Ik wou het ook maar enkel verduidelijken met mijn post hoor.
Ivm. die A-listers, wat ons Juleske zegt:
vergelijk het ook wat met Metallica vs Napster: als de grote vissen hun macht niet gebruiken is er voor de kleine ook weinig kans op beterschap.
Ik ken eerlijk gezegd te weinig van die Metallica zaak om te weten of dat een goede vergelijking is. Maar het is een feit dat ge meestal belangrijke mensen voor uw kar moet spannen om iets gedaan te krijgen. Wederom ... zoals in de meeste industriën.
 
Terug
Bovenaan