Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop zooooooo hard dat dit goed gaat zijn maar heb er zo sterk mijn twijfels bij.
Dit doet me denken aan Fuller HouseIk hoop zooooooo hard dat dit goed gaat zijn maar heb er zo sterk mijn twijfels bij.
Dit doet me denken aan Fuller House
Idem hier voor die van de regisseurs, ik denk dat daar de algemene "filmgeschiedkundige" waarde van de films zwaarder doorweegt. Daar komt het toch over dat de reputatie die een hooggewaardeerde films opgebouwd hebben doorheen de jaren wat meer in stand gehouden wordt.Sommige die ik totaal niet snap, anderen die op de watchlist komen en vreugdekreten bij het zien van sommige nieuwkomers. Zulke lijsten zijn altijd gebiased richting oude films maar toch Leuk om een recente film als Portrait of a Lady on Fire op 30 te zien binnenkomen (en parasite rond 90, moonlight deed mij niet zoveel.) Zeer verrassende eerste plek idd.
Over het algemeen ligt die van de regisseurs dichter bij mijn smaak en die hebben 2001 op de eerste plek dus die is correct. ;p
Niet zeker of bias echt de juiste term is tbh. Het is toch zeer voor de hand liggend dat oudere films meer tijd hebben gehad om invloed uit te oefenen en om een legacy te verwerven, wat zeer belangrijke factoren zijn voor goat lijsten als deze.Sommige die ik totaal niet snap, anderen die op de watchlist komen en vreugdekreten bij het zien van sommige nieuwkomers. Zulke lijsten zijn altijd gebiased richting oude films maar toch Leuk om een recente film als Portrait of a Lady on Fire op 30 te zien binnenkomen (en parasite rond 90, moonlight deed mij niet zoveel.) Zeer verrassende eerste plek idd.
Ik vind niet dat critici rekening moeten houden met het grote publiek. Fuck the crowds.Ik snap Jeanne Dielman op 1 niet tho. Heel dat concept ligt mij al niet en maakt die film langdradig en een heel lange zit.
Voor mij moet zo een nummer 1 balanceren tussen iets wat critici geniaal vinden maar ook door het grote publiek op handen gedragen wordt. Films zoals The Godfather, Space Odyssey, Once upon a time in the wesg en voor mij persoonlijk dan Pulp Fiction. In die categorie zie ik Dielman echt niet passen
In een lijst als deze moet dat inderdaad niet. Maar uiteindelijk ligt het antwoord op de vraag 'wat is de beste film ooit?' ergens tussen de mening van critici, cineasten en the crowd in.Ik vind niet dat critici rekening moeten houden met het grote publiek. Fuck the crowds.
Jeanne Dielman heb ik nog niet gezien, trouwens. Maar het is niet omdat een film jou niet ligt, dat het geen nummer 1 verdient. Anders moet je maar criticus bij BFI worden.
Die lijst gaat wel duidelijk om de keuze van de critici, vanuit hun perspectief en niet vanuit een soort algemeen perspectief waar critici, cineasten en the crowd elkaar vinden. Zo interpreteer ik dat toch.In een lijst als deze moet dat inderdaad niet. Maar uiteindelijk ligt het antwoord op de vraag 'wat is de beste film ooit?' ergens tussen de mening van critici, cineasten en the crowd in.
Dielman is wel is leuk voor beelden van jaren 70 Brussel te zien, dat wil ik em wel geven
Ja tuurlijk dat weet ik ook wel.Die lijst gaat wel duidelijk om de keuze van de critici, vanuit hun perspectief en niet vanuit een soort algemeen perspectief waar critici, cineasten en the crowd elkaar vinden. Zo interpreteer ik dat toch.
Opvallende dingen voor mij in de lijst van critici:Welke keuzes uit de lijsten snap je totaal niet?
In de lijst van 2012 stond de film op plaats 36 dus het stond zeker op de radar.Akerman, its director, who is a pioneer of feminist filmmaking, died in 2015, three years after the last poll. The film also was restored and re-released in the Criterion Collection in 2017
Daar bestaat geen antwoord op en is ook de vraag niet van deze lijst.In een lijst als deze moet dat inderdaad niet. Maar uiteindelijk ligt het antwoord op de vraag 'wat is de beste film ooit?' ergens tussen de mening van critici, cineasten en the crowd in.
Niet zeker of bias echt de juiste term is tbh. Het is toch zeer voor de hand liggend dat oudere films meer tijd hebben gehad om invloed uit te oefenen en om een legacy te verwerven, wat zeer belangrijke factoren zijn voor goat lijsten als deze.
Welke keuzes uit de lijsten snap je totaal niet?
Ik hoop zooooooo hard dat dit goed gaat zijn maar heb er zo sterk mijn twijfels bij.