Fietswinkel speelt step kwijt.

Multiboxer

Well-known member
Ik heb onlangs een (bijna nieuwe) elektrische step met een platte band binnengebracht bij de fietsenmaker ter herstelling.
Vandaag wou ik deze terug ophalen en bleek deze verdwenen te zijn.
Er stonden wel nog wat vergelijkbare half versleten steps.

De zaakhouder wil dat ik morgen nog eens terugkeer want hij moet eerst eens met de "mechanieker" spreken ivm met die step van mij.

Wat ik denk dat er gebeurd is : Iemand heeft zijn step laten herstellen bij hun en is er vandoor gegaan met mijn bijna nieuwe step en plaats van hun eigen step te komen ophalen. Die handelaar heeft de verkeerde step meegegeven.

Wat zijn mijn rechten hierin? Hoe pak ik dit het beste aan indien de handelaar zegt dat deze weg is?
Ik wil graag mijn step terug en indien niet mogelijk dan wil ik het bedrag van op mijn factuur van hun terug!
 
Ik heb onlangs een (bijna nieuwe) elektrische step met een platte band binnengebracht bij de fietsenmaker ter herstelling.
Vandaag wou ik deze terug ophalen en bleek deze verdwenen te zijn.
Er stonden wel nog wat vergelijkbare half versleten steps.

De zaakhouder wil dat ik morgen nog eens terugkeer want hij moet eerst eens met de "mechanieker" spreken ivm met die step van mij.

Wat ik denk dat er gebeurd is : Iemand heeft zijn step laten herstellen bij hun en is er vandoor gegaan met mijn bijna nieuwe step en plaats van hun eigen step te komen ophalen. Die handelaar heeft de verkeerde step meegegeven.

Wat zijn mijn rechten hierin? Hoe pak ik dit het beste aan indien de handelaar zegt dat deze weg is?
Ik wil graag mijn step terug en indien niet mogelijk dan wil ik het bedrag van op mijn factuur van hun terug!
Eerst afwachten wat de zaakhouder je gaat vertellen. Maar je moet je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Had je die daar gekocht?
 
Eerst afwachten wat de zaakhouder je gaat vertellen. Maar je moet je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Had je die daar gekocht?
Ik heb die er niet gekocht. Zijn mekanieker was zogezegd met zijn moto gaan rijden. Het was overduidelijk dat hij wat tijd wil kopen en mij uiteindelijk zal proberen af te schepen.
 
Je moet je niet laten doen. Dreiging met rechtszaak kan vaak al helpen. Probeer ook zoveel mogelijk communicatie op papier te hebben. Jammer voor dat bedrijf natuurlijk en erg gemeen van die klant, maar daar moet jij niet voor opdraaien.
 
Ik heb die er niet gekocht. Zijn mekanieker was zogezegd met zijn moto gaan rijden. Het was overduidelijk dat hij wat tijd wil kopen en mij uiteindelijk zal proberen af te schepen.
Indien hij je afscheept, zou ik gewoon naar de politie stappen, en aangifte doen van diefstal. En zeg dat dan ook maar tegen de zaakvoerder.
 
Je moet je niet laten doen. Dreiging met rechtszaak kan vaak al helpen. Probeer ook zoveel mogelijk communicatie op papier te hebben. Jammer voor dat bedrijf natuurlijk en erg gemeen van die klant, maar daar moet jij niet voor opdraaien.
Maar heb je dan ook een kans als het tot een rechtzaak zou komen? Hij moet ze dan beschuldigen van diefstal en heeft geen bewijzen (als ik het goed begrijp).
Mij kon dit even goed overkomen trouwens, ik let er meestal niet op of ik een bonnetje mee krijg als ik iets binnen doe ter herstelling.
 
Maar heb je dan ook een kans als het tot een rechtzaak zou komen? Hij moet ze dan beschuldigen van diefstal en heeft geen bewijzen (als ik het goed begrijp).
Mij kon dit even goed overkomen trouwens, ik let er meestal niet op of ik een bonnetje mee krijg als ik iets binnen doe ter herstelling.
Toen ik mijn wat oudere fiets binnenleverde voor herstelling, heb ik ook alleen maar een stom bonnetje gekregen zonder enige details.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een bonnetje heb gekregen toen ik een fiets binnendeed ter herstelling, en nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.
 
damn, vervelend! dat zijn idd zo van die zaken waar je er steeds vanuit gaat dat het in orde is en er verder niet bij nadenkt.
ik vraag bij zulke zaken meestal ook geen bewijsje omdat ik me dan een "eikel" voel maar zo zie je maar..

hopelijk komt het nog in orde
 
Ik heb die er niet gekocht. Zijn mekanieker was zogezegd met zijn moto gaan rijden. Het was overduidelijk dat hij wat tijd wil kopen en mij uiteindelijk zal proberen af te schepen.
Wel logisch dat de zaakvoerder dit eerst met de technieker wil bespreken, die kan natuurlijk niet direct beslissen je een nieuwe mee te geven. Wie weet komt die nog boven, indien niet heb je idd wel recht op identieke step of je geld terug natuurlijk.
 
Ik ben daarnet nog eens gepasseerd om te informeren achter mijn step.

Ik had een lijstje mee met de uiterlijke kenmerken (schade, modificatie,sticker) van mijn step en heb samen met de mechanieker en dan zaakvoerder dan nog eens goed gezocht. Helaas hebben we mijn step niet kunnen terugvinden.
Ik heb op dat moment nog altijd geen enkele druk gelegd en was wat schaapachtig aan het rondkijken terwijl de zaakvoerder en mekanieker opeens wat bezig waren met de remmen van een fiets?!?
Na enkele minuten vraagt de zaakvoerder of ik even meekom naar de balie.
Hij zet zijn laptop open open een website van de importeur met allerhande steps.
Hij vraagt achter welk type step ik had en ik vraag wat de bedoeling is.
Blijkbaar wil hij een nieuwe step bestellen met vergelijkbare speccs om aan mij te geven!
Ik ga uiteraard heel graag akkoord.
We zoeken steps en vinden enkel nog zwaardere of lichtere modellen.
Een krachtiger model die €700 kost (terwijl die van mij €500 kost) is voor hem ook een optie als ik €200 bijleg.
Ik zeg dat ik vind dat we die meerkost van €200 door beide zou moeten gedragen worden.

Hij gaat akkoord. Voor €100 krijg ik een nagelnieuwe krachtigere step!
Overmorgen mag ik erachter komen.
10/10 Zeer tevreden hier.
 
Het is natuurlijk ook voor de fietsenmaker erg vervelend.

Hij/zij kan altijd doen alsof zijn / haar neus bloed, maar dat is 'slecht voor de zaak en erg negatieve reclame'.
Dat wil je gewoon niet als je een florerende zaak hebt.

Dus fijn voor jou dat hij / zij de zaak op de correcte manier afhandelt. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kleine tip: plaats een positieve review zonder in detail te treden op sociale media.
Genre: helaas was mijn step verloren, maar de zaakvoerder heeft alles snel en correct opgelost! Vlotte communicatie en tevreden met de oplossing!

Dat kunnen ze, als ze hun Google reviews bvb al opvolgen, zeker appreciëren. 😉
 
Kleine tip: plaats een positieve review zonder in detail te treden op sociale media.
Genre: helaas was mijn step verloren, maar de zaakvoerder heeft alles snel en correct opgelost! Vlotte communicatie en tevreden met de oplossing!

Dat kunnen ze, als ze hun Google reviews bvb al opvolgen, zeker appreciëren. 😉
Goh, das maar een halve positieve review, want dan denken toekomstige klanten dat het toch wel een sloddervos is :p

Maar idd prima oplossing van de zaakvoerder. Wat me ook correcte oplossing lijkt voor dergelijke zaken!
 
Goh, das maar een halve positieve review, want dan denken toekomstige klanten dat het toch wel een sloddervos is :p

Maar idd prima oplossing van de zaakvoerder. Wat me ook correcte oplossing lijkt voor dergelijke zaken!
Ken jij een zaak waar NOOIT iets fout loopt? Ik lees veel liever dat een probleem goed wordt opgelost dan dat er precies nooit iets misloopt.
 
Terug
Bovenaan