Fietswinkel speelt step kwijt.

Ik ben daarnet nog eens gepasseerd om te informeren achter mijn step.

Ik had een lijstje mee met de uiterlijke kenmerken (schade, modificatie,sticker) van mijn step en heb samen met de mechanieker en dan zaakvoerder dan nog eens goed gezocht. Helaas hebben we mijn step niet kunnen terugvinden.
Ik heb op dat moment nog altijd geen enkele druk gelegd en was wat schaapachtig aan het rondkijken terwijl de zaakvoerder en mekanieker opeens wat bezig waren met de remmen van een fiets?!?
Na enkele minuten vraagt de zaakvoerder of ik even meekom naar de balie.
Hij zet zijn laptop open open een website van de importeur met allerhande steps.
Hij vraagt achter welk type step ik had en ik vraag wat de bedoeling is.
Blijkbaar wil hij een nieuwe step bestellen met vergelijkbare speccs om aan mij te geven!
Ik ga uiteraard heel graag akkoord.
We zoeken steps en vinden enkel nog zwaardere of lichtere modellen.
Een krachtiger model die €700 kost (terwijl die van mij €500 kost) is voor hem ook een optie als ik €200 bijleg.
Ik zeg dat ik vind dat we die meerkost van €200 door beide zou moeten gedragen worden.

Hij gaat akkoord. Voor €100 krijg ik een nagelnieuwe krachtigere step!
Overmorgen mag ik erachter komen.
10/10 Zeer tevreden hier.
Het schaapachtig rond kijken is soms de beste techniek. Ik werk aan een servicedesk en heb soms ook efkes nodig om de beste oplossing te bedenken, en klanten die mij die tijd geven krijgen echt wel altijd een goeie oplossing. Als iemand direct begint te brullen, heb ik er ook al geen zin meer in en krijg ik stress van. Stress = slechter kunnen nadenken. Wij komen het kwijtgeraken van spullen ook wel eens per jaar tegen (niet bij ons, maar wel in de tussentransporten) en dan is het ook ofwel terugbetaling ofwel een nieuwe (soms betere) in de plaats. Is mooi opgelost van de fietsenmaker en hij zal waarschijnlijk wel maatregelen treffen om de kans op hetzelfde te minimaliseren.
 
Laatst bewerkt:
Ken jij een zaak waar NOOIT iets fout loopt? Ik lees veel liever dat een probleem goed wordt opgelost dan dat er precies nooit iets misloopt.
Nu is dat wel dubbel. Numsy (van de witte ruis apparaten) heeft bvb super service, maar hun producten zijn kwalitatief zo slecht dat je ze continu moet inruilen wegens problemen...
 
Ik ben daarnet nog eens gepasseerd om te informeren achter mijn step.

Ik had een lijstje mee met de uiterlijke kenmerken (schade, modificatie,sticker) van mijn step en heb samen met de mechanieker en dan zaakvoerder dan nog eens goed gezocht. Helaas hebben we mijn step niet kunnen terugvinden.
Ik heb op dat moment nog altijd geen enkele druk gelegd en was wat schaapachtig aan het rondkijken terwijl de zaakvoerder en mekanieker opeens wat bezig waren met de remmen van een fiets?!?
Na enkele minuten vraagt de zaakvoerder of ik even meekom naar de balie.
Hij zet zijn laptop open open een website van de importeur met allerhande steps.
Hij vraagt achter welk type step ik had en ik vraag wat de bedoeling is.
Blijkbaar wil hij een nieuwe step bestellen met vergelijkbare speccs om aan mij te geven!
Ik ga uiteraard heel graag akkoord.
We zoeken steps en vinden enkel nog zwaardere of lichtere modellen.
Een krachtiger model die €700 kost (terwijl die van mij €500 kost) is voor hem ook een optie als ik €200 bijleg.
Ik zeg dat ik vind dat we die meerkost van €200 door beide zou moeten gedragen worden.

Hij gaat akkoord. Voor €100 krijg ik een nagelnieuwe krachtigere step!
Overmorgen mag ik erachter komen.
10/10 Zeer tevreden hier.
Welke is het??Uit nieuwsgierigheid😊
Rond die prijsklasse lijkt het er 1 v segway?
 
Bonnetje is handig, maar is niet expliciet nodig als bewijsmaterieel hierin. Je hebt mondelinge akkoorden met de fietsenmaker, je bent daar meermaals geweest, je kunt dingen vertellen die je in principe niet kunt weten tenzij je daar geweest bent (bv. dat je gelijkaardige steps hebt zien staan, dat de mechanieker met de moto weg was). Dus tenzij de uitbater alles staalhard gaat zitten ontkennen, zijn er imo elementen genoeg die een rechter kan gebruiken of overtuigen in jouw voordeel. Maar natuurlijk los je het best op zonder rechtbank.

Edit: aha opgelost lees ik net, mooi zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ben ik de enige die vindt dat de fietsenmaker wel erg gul is geweest om ook nog eens de helft van de opleg van de duurdere step te bekostigen? Enfin, ik zou al blij zijn als hij gewoon de 500 euro vergoedt voor de verdwenen step (ervanuitgaande dat die ook al niet meer volledig nieuw is).
Dat vond ik nu ook wel.
 
Ben ik de enige die vindt dat de fietsenmaker wel erg gul is geweest om ook nog eens de helft van de opleg van de duurdere step te bekostigen? Enfin, ik zou al blij zijn als hij gewoon de 500 euro vergoedt voor de verdwenen step (ervanuitgaande dat die ook al niet meer volledig nieuw is).
Zeker niet, het verbaasde mij enorm dat dit gevraagd werd en dat de dealer het nog deed ook.
 
Ben ik de enige die vindt dat de fietsenmaker wel erg gul is geweest om ook nog eens de helft van de opleg van de duurdere step te bekostigen? Enfin, ik zou al blij zijn als hij gewoon de 500 euro vergoedt voor de verdwenen step (ervanuitgaande dat die ook al niet meer volledig nieuw is).
Lijkt me een geste voor het ongemak eigenlijk. Hij moest dat niet doen, maar aangezien de klant op extra kosten wordt gejaagd door dat het specifieke model niet meer beschikbaar is, is zo'n extraatje wel te verstaan.
 
Ben ik de enige die vindt dat de fietsenmaker wel erg gul is geweest om ook nog eens de helft van de opleg van de duurdere step te bekostigen? Enfin, ik zou al blij zijn als hij gewoon de 500 euro vergoedt voor de verdwenen step (ervanuitgaande dat die ook al niet meer volledig nieuw is).
Het gaat niet enkel om de waarde van de step nog, maar al het ongemak nog voor de TS.
Dus ik vind het meer dan normaal dat hij daarvoor vergoed wordt.
 
Ben ik de enige die vindt dat de fietsenmaker wel erg gul is geweest om ook nog eens de helft van de opleg van de duurdere step te bekostigen? Enfin, ik zou al blij zijn als hij gewoon de 500 euro vergoedt voor de verdwenen step (ervanuitgaande dat die ook al niet meer volledig nieuw is).
Uhm, de fietsenmaker is die step wel kwijt gespeeld eh. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hij dan ook opdraait voor de kost van een nieuwe. Ik vind het eigenlijk nog schandalig dat Multiboxer nog moet opleggen.

Als uw garagist uw auto met iemand anders meegeeft, ga je hem dan ook gul vinden dat hij u een nieuwe koopt of ga je dat niet meer dan logisch vinden dat hij ervoor zorgt dat jij terug een wagen hebt? En ga je het dan gul vinden dat hij een deel van de meerprijs wilt betalen? Dat het model dat jij had er niet meer is en enkel eentje met een zwaardere motor nog beschikbaar is is toch niet uw zaak? Hij had uw auto in de eerste plaats maar niet moeten kwijtspelen,
 
correctie: de step is niet meer te vinden via zijn netwerk. Hij kon gewoon ook de waarde van de step terugbetalen en dan was ook alles ok. In principe kon dat zelfs een stuk minder dan die 500 zijn, gezien de fiets een lekke band had en dus iets minder waard is (+slijtage)

MAAR: dat was voor de verkoper waarschijnlijk nog altijd duurder dan die 100 euro bijleggen voor een step en zo is de klant ook tevreden :).
 
Uhm, de fietsenmaker is die step wel kwijt gespeeld eh. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hij dan ook opdraait voor de kost van een nieuwe. Ik vind het eigenlijk nog schandalig dat Multiboxer nog moet opleggen.

Als uw garagist uw auto met iemand anders meegeeft, ga je hem dan ook gul vinden dat hij u een nieuwe koopt of ga je dat niet meer dan logisch vinden dat hij ervoor zorgt dat jij terug een wagen hebt? En ga je het dan gul vinden dat hij een deel van de meerprijs wilt betalen? Dat het model dat jij had er niet meer is en enkel eentje met een zwaardere motor nog beschikbaar is is toch niet uw zaak? Hij had uw auto in de eerste plaats maar niet moeten kwijtspelen,
Als de garagist mijn wagen kwijtspeelt zou ik het normaal vinden dat hij mijn eigen (verloren) wagen nieuw aankoopt. Mijn wagen die verloren is en waar al mee gereden is, is minder waard dan dezelfde volledig nieuw. Enfin, ik zou daar toch blij mee zijn met die oplossing maar tzal aan mij liggen :)

Het zou mij niet verwonderen moest hetzelfde gebeuren bij een andere fietsenmaker, hij u eenzelfde 2e hands step meegeeft, met de veronderstelling dat die dezelfde waarde heeft als u verloren step.

Edit: ik lees net dat hetzelfde model niet meer beschikbaar is, da's inderdaad nog iets anders als je hierdoor bijna MOET een duurder model nemen.

 
Ik ben daarnet nog eens gepasseerd om te informeren achter mijn step.

Ik had een lijstje mee met de uiterlijke kenmerken (schade, modificatie,sticker) van mijn step en heb samen met de mechanieker en dan zaakvoerder dan nog eens goed gezocht. Helaas hebben we mijn step niet kunnen terugvinden.
Ik heb op dat moment nog altijd geen enkele druk gelegd en was wat schaapachtig aan het rondkijken terwijl de zaakvoerder en mekanieker opeens wat bezig waren met de remmen van een fiets?!?
Na enkele minuten vraagt de zaakvoerder of ik even meekom naar de balie.
Hij zet zijn laptop open open een website van de importeur met allerhande steps.
Hij vraagt achter welk type step ik had en ik vraag wat de bedoeling is.
Blijkbaar wil hij een nieuwe step bestellen met vergelijkbare speccs om aan mij te geven!
Ik ga uiteraard heel graag akkoord.
We zoeken steps en vinden enkel nog zwaardere of lichtere modellen.
Een krachtiger model die €700 kost (terwijl die van mij €500 kost) is voor hem ook een optie als ik €200 bijleg.
Ik zeg dat ik vind dat we die meerkost van €200 door beide zou moeten gedragen worden.

Hij gaat akkoord. Voor €100 krijg ik een nagelnieuwe krachtigere step!
Overmorgen mag ik erachter komen.
10/10 Zeer tevreden hier.
Amai chapeau. Dat is nog eens klantenservice!
 
Fietsenmaker is aansprakelijk voor de "schade/verlies" en moet deze vergoeden, maar zelfs een "bijna nieuw" step is zonder platte band ook al direct wat minder waard dan een helemaal nieuwe en vb nog "maar" 400 of 450 EUR waard.

Een volledig nieuwe (van 500 EUR) en zelf nog tussenkomen in de meerprijs vind ik dan ook een zeer mooie oplossing aangezien hij in principe enkel de schade (400-450 EUR?) moest vergoeden of je een gelijkaardige (gebruikte) step moest geven.
 
Terug
Bovenaan