Het einde van het hoofdstuk (dat in dit topic al beschreven staat) was vandaag eindelijk bijna in zicht. 't Was ofwel een installatie, ofwel 100% zekerheid dat het gewoon niet zou lukken. Maar het kreeg nog een andere wending dan ik verwacht had.
Een maand geleden ongeveer kreeg ik een brief van Proximus in de bus waaruit bleek dat fiber eindelijk mogelijk was. Volgens de online checks bleek dit effectief te kloppen. Dus ik bel naar Edpnet voor een abo switch. Er wordt bevestigd dat het kan op mijn adres en er worden meteen afspraken gemaakt. Ik dacht, als Fiberklaar geboekt wordt door een provider, dan komt het misschien toch nog in orde. Maybe.
Vandaag was de eerste afspraak met Fiberklaar. Tussen 08u en 17u. Een timeframe konden ze belachelijk genoeg niet geven, dus ik had de hele dag verlof genomen.
Mijn enthousiasme begon na de middag al af te nemen. Nog steeds geen nieuws om 16.20u, dus ik bel zelf even naar Fiberklaar.
Ze bevestigen dat mijn afspraak in hun systeem staat. Ze gaan contact opnemen met de ploeg en hen vragen dat ze me terug opbellen.
Toch weer een beetje hoop.
Telefoon van Fiberklaar (NIET de ploeg):
FK: De ploeg zou je daarnet opgebeld hebben?
Ik: Eum, neen, jij bent nu de eerste die belt
FK: Dat is raar, ik ga ze opnieuw opbellen.
Telefoon 2 van Fiberklaar:
FK: De ploeg zegt dat ze rond 15u in jouw buurt waren en je dan hebben opgebeld, maar je nam niet op...
Flashback naar 15.15. Mijn GSM ligt naast mij. Hij gaat 1 keer over en meteen oproep gemist. Niet de kans om op te nemen. Onbekend nummer vanuit Brussel, vreemd. De kans bestaat dat het de technieker is, maar met al die scamming tegenwoordig twijfel ik toch even. Na een paar min bel ik toch terug. Na een aantal beltonen krijg een automatisch bericht te horen om aan de lijn te blijven. Erna een muziekje, erna opnieuw een automatisch bericht. Ja, dat lijkt me nogal louche. Ik leg op en bel niet meer terug.
Maar dat waren dus de techniekers... Da's toch een bewuste actie van hen om een opdracht minder te hebben zeker? ff bellen en 1x laten overgaan om te kunnen aantonen dat ze me gecontacteerd hebben en dan gewoon naar de volgende klant vlammen.
Ze hebben me NIET teruggebeld nadat ik dat deed en zijn ook nooit aan m'n deur geweest.
Weeral nieuwe afspraken maken dus...