Fiberklaar ervaringen

Bij de aanleg van onze oprit de fiber meegehad. Zat niet eens 15cm onder de grond. En ze wisten nochtans dat er nog een oprit ging komen.

Wachtput lag vorig jaar ook open toen ze langs kwamen en daar zit de buizen 60cm die. Aan de staat zit de aansluiting ook 50-60cm diep. Dus die zijn gewoon te leeg geweest om een diepe greppel te graven.

Laten herstellen is ook miserie. Ik heb ff de werken onderbroken zodat ze kunnen herstellen, maar omdat ik nog geen klant ben (kan niet want de verkoop is nog niet gestart in onze straat), doen ze niks.

Eind deze maand komen ze de oprit afwerken en dan moet ik alles toe gesmeten hebben…

Ik zie in uw tekening redelijk wat bochten. Als ik de uitvoerder was zou ik liefst zo weinig mogelijk bochten maken met uitzondering van de hoogstnoodzakelijke.

Fiber is zeer gevoelig bij bochten. Ik zie die echt geen 90° bochten gaan maken, zoals in uw tekening, om eerlijk te zijn.
Thx voor de feedback.
Doel is idd om geen harde 90° bochten te maken, maar een propere radius van 30-40mm te maken (al dan niet met behulp van zo'n 3d print houder).
Nog een 2de variant gemaakt:
fiber1n.JPG

Waar die links boven de deur toekomt en naar beneden gaat is standaard manier van werken van proximus. Eens aan de vloer, wordt ofwel de plint weggenomen, of een vloergootje in opbouw gebruikt. Aan de de deur rechts gaat die dan verder in de spleet onder de deurkader. Aan de andere kant van de deur( en andere kant van de muur) dan het omgekeerde.
Andere optie is langs het plafond, maar dan heb je uiteindelijk slechts 1 bocht minder + zeer zichtbaar.

Bij de aanleg van onze oprit de fiber meegehad. Zat niet eens 15cm onder de grond. En ze wisten nochtans dat er nog een oprit ging komen.

Wachtput lag vorig jaar ook open toen ze langs kwamen en daar zit de buizen 60cm die. Aan de staat zit de aansluiting ook 50-60cm diep. Dus die zijn gewoon te leeg geweest om een diepe greppel te graven.

Laten herstellen is ook miserie. Ik heb ff de werken onderbroken zodat ze kunnen herstellen, maar omdat ik nog geen klant ben (kan niet want de verkoop is nog niet gestart in onze straat), doen ze niks.

Eind deze maand komen ze de oprit afwerken en dan moet ik alles toe gesmeten hebben…
Zien dat je een harde pvc wachtbuis legt onder de oprit vanaf rooilijn tot en einde traject van de oorspronkelijke fiber zodat ze daar achteraf makkelijk nieuwe door kunnen steken?

Oprit over heel het traject opnieuw open leggen achteraf is ook te zot. Dan moeten ze voor de herstelling maar enkel het stuk aan de rooilijn opnieuw open graven.
Wachten op die mannen gaat niet opbrengen. Die trekken zich niets aan van uw deadlines.

Zien dat je een harde pvc wachtbuis legt onder de oprit vanaf rooilijn tot en einde traject van de oorspronkelijke fiber zodat ze daar achteraf makkelijk nieuwe door kunnen steken?

Oprit over heel het traject opnieuw open leggen achteraf is ook te zot. Dan moeten ze voor de herstelling maar enkel het stuk aan de rooilijn opnieuw open graven.
Wachten op die mannen gaat niet opbrengen. Die trekken zich niets aan van uw deadlines.
Idd. Dat ga ik doen als ze niet afkomen. Moet wel mijn wachtbuizen opnieuw opgraven, maar dat moet toch gebeuren als de kabel slecht is. Enkel de blauwe huls is door, de zwarte fiber lijkt nog in tact. Maar hij is binnenhuis wel losgerukt van het bakje in huis. Dus geen idee als die ze helemaal gaan vervangen of eerst opnieuw proberen aansluiten.

Terug
Bovenaan