FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Heb de 30min overview video gekeken want kon niet live kijken. 95% van de actie was op T1 met DRS. :sleep:
Zeg, DRS is eens niet overpowered, en dan gaan mensen nog zagen.
Ik vond het echt wel een amusante race waar vooral Perez vs Ferrari voor spanning zorgde. En het ontaarde eens niet in chaos door safety cars

Zijn we niet een klein beetje aan het overdrijven?
Crash, van de baan gereden, vuile rijder, walgelijk, en dat met een rookie.

Einde van de race niet gezien dus ik dacht dat ie Piastri de muur ingereden had. =>https://dubz.co/c/dc30bf
Contact omdat ie dacht dat Piastri iets meer zou opschuiven en misschien wat vroeger remmen.
Zo'n net niet net wel incidenten gebeuren meedere keren per race.

Oscar Piastri : “He apologised and the stewards gave that penalty. I can’t ask for anything other than that.”
“I think he just moved a bit too far to the right, but it’s very easy to do that in that corner [because] it’s very narrow.”

Hamilton via team radio : "I didn't give him enough space"
Na de race stapt Hamilton uit en is het eerste wat ie doet zich verondschuldigen.
Hamilton interview : "It was totally my fault and I went and apologised to him"

Ik moet gaan slapen, anders zou ik de tijd nemen om een opsomming te maken van de keren dat Hamilton door zo'n manoevers mensen van de baan heeft gereden. Heeft Russell (Williams) en Albon (RB/AT) op weg naar podium al enkele keren van de baan gereden, Verstappen, nu Piastri...
Dus komt gewoon erg vaak voor bij hem. En dan zeggen ze dat Max een agressieveling is die iedereen van de baan pusht...

Fantastische race voor mij. Zoveel close battles. Ronden lang doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet in verschillende gevechten. Meemaken dat iemand 10x op rij wint. Ferrari's die vechten tot het eind.

Langs de andere kant weer enorm kut voor Yuki, het zit hem toch ook zelden mee he. Lawson volgens mij ook weer niets verkeerds gedaan, goed bezig.

Wel weer overdreven reacties hier rond de quali van Ferrari. De uitleg achteraf van de FIA was toch gewoon ok, maar nee, conspiracy time.

Ik vond het echt wel een amusante race waar vooral Perez vs Ferrari voor spanning zorgde. En het ontaarde eens niet in chaos door safety cars
Ja kijk, dat is mijn impressie van de 30 min recap. Als het live veel spannender was, dan des te beter uiteraard. Maar het waren enorm veel beelden van T1/T2, dan wordt het snel eentonig om naar kijken.

Ja kijk, dat is mijn impressie van de 30 min recap. Als het live veel spannender was, dan des te beter uiteraard. Maar het waren enorm veel beelden van T1/T2, dan wordt het snel eentonig om naar kijken.
Het was vooral elke ronde met spanning uitkijken naar T1/T2 om te zien of het nu wel of niet ging lukken, of er tussendoor geen foutje in sloop om eventueel ergens anders iets te proberen. Dat krijg je natuurlijk niet echt mee in een samenvatting.

Ik vond de race ook dik in orde. In z'n radioboodschap liet Verstappen merken dat hij er eigenlijk wel van genoot dat Sainz 'm niet zomaar liet passeren. Ik vind dat die ijzersterk verdedigd heeft. Had 'm graag Perez ook nog achter zich zien houden, maar dat bleek uiteindelijk onmogelijk. Leclerc was goed, maar ik had het jammer gevonden als hij Sainz nog gepakt had. Die z'n banden zaten er natuurlijk helemaal door for obvious reasons. Misschien had Leclerc het Perez toch nog iets moeilijker kunnen maken, want door de duels met Sainz/Perez kon hij steeds aansluiten. Maar hij had daar waarschijnlijk de banden niet meer voor. Straf dat Ferrari het racen tussen hun piloten zo ver liet gaan, maar ik kan het alleen maar toejuichen. Alleszins, Ferrari heeft eens geen steken laten vallen terwijl dat steeds de verwachtingen zijn.

Albon was ook weer een bron van entertainment. Sterk verdedigd, maar kon het jammer genoeg niet volhouden tegen de McLarens.
Had hem toch graag een paar posities hoger zien eindigen. Dat had misschien gelukt als het niet zo'n hete dag was. Albon had voor de race nog voorspelt dat de Williams het moeilijker ging hebben in die temperatuur.

Ik ben absoluut geen fan van DRS, maar hier werkte het wel heel goed.

Omdat hun vleugel toch al quasi plat lag was de invloed van DRS heel beperkt, het was echt niet een easy pass voor de meesten, integendeel. Het duurde vaak toch meerdere ronden én men moest een aanval goed voorbereiden, vaak om dan pas in Variante 2 de pass effectief te kunnen doen.

En dankzij die gevechten kwamen anderen opnieuw aansluiten waardoor die zich ook moeiden in het gevecht.

Absoluut een leuke race gezien.

Het was vooral elke ronde met spanning uitkijken naar T1/T2 om te zien of het nu wel of niet ging lukken, of er tussendoor geen foutje in sloop om eventueel ergens anders iets te proberen. Dat krijg je natuurlijk niet echt mee in een samenvatting.

Dit ook hé, wie ooit online op Monza heeft gereden weet dat het heel moeilijk en belangrijk is om al die snelle bochten op de juiste manier te nemen om zo jouw voorligger te kunnen volgen én de aanval in te kunnen zetten in de enige echt trage bocht, de Variante 1 of eventueel de Variante 2. Eigenlijk is de rest van het circuit te snel om een aanval te plaatsen én dus de voorbereiding voor die aanval in het begin van de ronde.

Ferrari ziet er erg sterk uit dit weekend op dit circuit. 1-2 in de quali lijkt zeker mogelijk maar of ze dat in de race dan gaan omzetten in een win dat is maar de vraag…

lijkt mij ook wel een bijna zeker penalty voor Verstappen. Staat bijna 20s stil aan de pit exit, met de Mercedessen achter hem (groen licht).

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan