FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Voor mij ging het vooral over die crash. Zhou heeft de barrière beschadigd en die wagen moet daar weg. In combinatie met die hevige regen is dat toch meteen red flag? Nee, eerst weer wat taffelen, waardoor er in die periode veel chaos kan ontstaan.

In F2 heeft Cordeel vandaag zijn eerste punten gescoord 😅
Vreemd genoeg rijdt die precies altijd beter in wisselende weersomstandigheden, nu wel voor het eerst met punten als gevolg.

In F2 heeft Cordeel vandaag zijn eerste punten gescoord 😅
Vreemd genoeg rijdt die precies altijd beter in wisselende weersomstandigheden, nu wel voor het eerst met punten als gevolg.

Ik herinner mij verleden jaar ook dat hij punten scoorde op het einde van het F2 kampioenschap. Alleszins, zolang dat Nissany in F2 rijdt, is hij nooit de slechtste van de hoop :p.

Is er eigenlijk een risico dat mocht Lawson het goed (blijven) doen ze hem de rest van het seizoen laten doen ipv Ricciardo?
Nee, ik denk dat als Ricciardo terug kan racen, dat ie meteen terugkomt hoor.
Denk eerder dat Tsunoda mag vrezen voor zijn zitje, als blijkt dat Lawson gelijke tred kan houden of het beter doet

Ik herinner mij verleden jaar ook dat hij punten scoorde op het einde van het F2 kampioenschap. Alleszins, zolang dat Nissany in F2 rijdt, is hij nooit de slechtste van de hoop :p.
Ja vorig jaar heeft die op Zandvoort ook punten gescoord. Dat circuit ligt hem 😁
En op Monza en dacht UAE ook. En als ik het mij heel goed herinner was er daar een race bij waar het inderdaad ook regende, dus dat Belgisch weer heeft hem nog voordeel van ook 😁

Lawson is deftig ingevallen, maar ik geloof toch niet dat of Tsunoda of Ricciardo hierdoor meteen in de problemen gaan komen.
Tsunoda is dit seizoen best goed bezig, maar heeft nog maar weinig kunnen verzilveren door die brakke wagen, en dan de fuck up van 't team afgelopen weekend. En als je kan kiezen tussen een nieuwe rookie of Ricciardo met z'n jaren ervaring om naast Yuki te zetten, dan lijkt de 2de toch wel de meest logische keuze. 1 van beide zou het al GRONDIG moeten verknoeien om te gaan wisselen denk ik.

Ricciardo zit nu bij Alpha Tauri omdat hij bij McLaren opzij geschoven is voor een rookie he.
Als die nog een paar GPs mist (likely met een polsbreuk), en Lawson blijft het goed doen, dan moet de keuze voor volgend jaar nog gemaakt worden.

Om op Zandvoort in te vallen op zaterdag, in de weersomstandigheden die er waren, is niet simpel. Dus Lawson heeft er een goed debuut op zitten.

Maar we gaan toch ook naar andere GPs moeten kijken voor bevestiging

Nee, ik denk dat als Ricciardo terug kan racen, dat ie meteen terugkomt hoor.
Denk eerder dat Tsunoda mag vrezen voor zijn zitje, als blijkt dat Lawson gelijke tred kan houden of het beter doet

Ja maar, de bedoeling is nu dat Ricciardo dit jaar bewijst dat hij nog in de F1 meekan volgend jaar. Hij is nu minstens twee gp's kwijt, misschien drie.

Als Lawson nu in de twee/drie zich kan bewijzen, dan wordt het dit in 2024:
Tsunoda/Lawson in plaats van Tsunoda/Ricciardo

Ik weet niet of er veel nut is om Ricciardo klaar te maken voor een Red Bull zitje in 2025?

Het is eigenlijk simpel, voor een AT zitje moet ieder dit doen:
- Tsunoda: Lawson verslaan én liefst ook minstens even snel zijn als Ricciardo.
- Ricciardo: Tsunoda verslaan.
- Lawson: Tsunoda matchen of verslaan.

Als Tsunoda daar niet aan kan voldoen heeft het geen zin om hem te houden want Lawson heeft sowieso nog meer groeipotentieel vanwege weinig ervaring.

Dat wordt een stretch he, als hij in 2024 niet in een racewagen zit.

Welja, bij het aantreden van Ricciardo bij Alpha Tauri dacht ik nog dat het plan was:

2024
RB: Verstappen - Perez
AT: Tsunoda - Ricciardo

2025
RB: Verstappen - Tsunoda of Ricciardo. Anders Norris met een smak geld voor McLaren.
AT: Lawson - Tsunoda/Ricciardo

Maar nu dat Lawson zijn kans al sneller krijgt, zou ik al durven gokken op
2024
RB: Verstappen - Perez
AT: Tsunoda - Lawson

2025
RB: Verstappen - Tsunoda of Lawson als één van die twee echt goed presteert. Anders Norris met een smak geld voor McLaren.
AT: Lawson/random - random rijder (Want je kan moeilijk Tsunoda eeuwig laten rijden bij een junior team.)

Horner heeft Perez al bevestigd voor 2024, vandaag nogmaals. Dus die zit toch min of meer gebeiteld. Alhoewel met Red Bull weet je het nooit.

Daarstraks enkele onboards gezien. Vooral Alonso was indrukwekkend in de beginfase. :love:

F1tv toch ook elke cent waard. Blijf het ook frappant vinden dat je alle radioboodschappen gewoon ongefilterd kunt meeluisteren.

Vanavond nog es wat onboards van Hamilton, Perez checken. Vooral de regenchaos is echt de moeite :D

Ja, maar wat een enorme frustratie dat ze geen app hebben voor LG besturingsysteem. Of dat LG tv's niet op Android draaien :p
Ik gebruik nu Chromecast of hang een laptop aan de tv, maar beiden zorgen voor problemen.

Oei en ik ben nog van plan een LG OLED aan te schaffen 😬

Via chromecast geen problemen eigenlijk. Kijk natuurlijk ook mobiel (opt werk) of op pc.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan