FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Denk niet dat Perez het probleem is. Albon, Gasly waren ook off pace naast Max.

Denk dat die Red Bull zo specifiek richting Max zijn rijstijl is geëvolueerd dat er weinigen mee omkunnen.
Gelijkaardig probleem als Honda in de MotoGP. Als je een alien zoals een Marquez of een Verstappen hebt die met een draak (draak om te bedwingen maar toch snel) van een auto/motor snel kan zijn, dan kan zijn menselijke ploegmaat dat niet.

Het probleem komt er dan als de auto plots ook voor de alien onhandelbaar word, dan heeft het team meestal geen idee wat te doen.

Veel betere Amerikanen zijn er niet. Crawford moet nog even rijpen. En iemand als Horta halen uit IndyCar zal denk ik niet mogelijk zijn ivm voldoende punten voor de superlicense? Veel anders dan Sargeant er zetten zit er niet in.

F1 heeft nu niet perse een Amerikaanse rijder nodig om progressie te maken in de VS. Ik denk in het geval van Sargeant dat dat zelfs tegenwerkt :p. Om iedere weekend een Amerikaan zien belachelijk gemaakt worden op het internationaal toneel, gaat de Amerikaan niet doen kijken naar F1.

En op dit moment zie ik geen enkele Amerikaanse rijder die talentvol genoeg is om in F1 te overleven. Uit Indycar zie ik enkel O'Ward en Palou als mogelijke toekomstige F1-rijders maar dat zijn geen Amerikanen :p. En Palou wordt al moeilijk gezien hij de bruggen opgeblazen heeft met McLaren. Van Colton Herta word ik niet echt warm.

Verstappen laat zien dat Singapore maar een eenmalige glitch was van Red Bull, jammer voor z'n zegereeks, maar wel spannend voor de kijker ;-)
Max is op alle snelle klassieke circuits heer en meester, Silverstone, Spa, Monza, Suzuka, hij laat met verve zien hoe je de wagen bij het nekvel grijpt en het uiterste eruit perst. Perez is het andere uiterste. Zou wat vreemd zijn als Sergio voor 2024 behouden blijft. Hij heeft het dit jaar echt vreselijk gedaan al. Dan zou ik nog liever Lawson in die 2de Red Bull zien.
Dat Piastri zowel op Spa als Suzuka bij de beste zit, is geen toeval. 2 echte rijders circuits waar het pure talent altijd komt bovendrijven.

Perez is toch al bevestigd voor 2024? (door Horner weliswaar, niet door Dr Marko en we kennen zijn mening over Zuid-Amerikanen ondertussen :p.)
Toch niet weer een talent direct doen verbranden door hem naast Verstappen te zetten zoals Albon en Gasly indertijd.

Ik denk dat Lawson al laten zien heeft uit het juiste hout gesneden te zijn. Geen roeper, maar laat de juiste dingen zien en is van niks of niemand bang.
Zet Piastri naast Verstappen en die wordt ook niet opgefret. Ik vind dat die Lawson best op hetzelfde niveau presteert, gezien hoe hij totaal zonder voorbereiding al elk weekend goed presteert.

Ik zou Lawson echt niet in die 2e red bull zetten. Dat is weer een talent opbranden zoals ze er al een aantal (misschien geen talenten van hetzelfde niveau als Lawson, maar je kan het ook geen pannenkoeken noemen) opgebrand hebben bij Red Bull. Wie je ook naast Verstappen zegt die zijn prestaties gaan altijd verbleken naast Verstappen. Of het zou er een van een type Hamilton of een Michael Schumacher moeten zijn. Wat nooit gaat gebeuren. Laat Lawson nog maar een paar jaar rijpen bij een team met wat minder druk voor je die naar Red Bull brengt.

Ik denk dat Lawson al laten zien heeft uit het juiste hout gesneden te zijn. Geen roeper, maar laat de juiste dingen zien en is van niks of niemand bang.
Zet Piastri naast Verstappen en die wordt ook niet opgefret. Ik vind dat die Lawson best op hetzelfde niveau presteert, gezien hoe hij totaal zonder voorbereiding al elk weekend goed presteert.
Albon presteerde ook goed in die Alpha Tauri, en nu nog beter in de Williams, maar die werd tot huilens toe opgefret in de Red Bull.
Zelfde voor Gasly, die ook helemaal niet mee kon.

Allez, de discussie gaat hier in sé over Checo vervangen, die niet goed genoeg zou zijn voor Red Bull. Da's een kerel die met (een goeie) Force Point een GP heeft gewonnen nadat hij laatste lag na de eerste ronde. da's ook iemand die altijd goed gepresteerd heeft in de mindere teams. maar nu dus de discussie dat hij niet goed genoeg is voor Red Bull. dat is toch einde discussie voor mensen als Piastri en Lawson. goeie piloten he, maar laat die eerst maar eens groeien, ipv voor een talent voor de leeuwen te gooien, en een half seizoen later de restjes uit te spuwen.

Ik ben wel echt onder de indruk van Piastri, doet het in zijn eerste jaar al bijna even goed dan Norris, die ondertussen al 5 seizoenen meedraait bij McLaren.

Ik herinner me nog dat die kampioen werd in de F3, waar toen ook nog Sargeant en Pourchaire kampioen konden worden in de laatste race.

Van Sargeant hebben we al genoeg gezien, dat wordt het niet, van Pourchaire had ik toch gehoopt dat die volgend jaar in de Alfa Romeo zou zitten ipv Zhou.

Nog zotten die wakker zijn voor de race? 😬

Hopelijk gaat McLaren Piastri eens de voorkeur geven bij de pitstops. Heeft em eigelijk al op het podium gestaan?

Albon presteerde ook goed in die Alpha Tauri, en nu nog beter in de Williams, maar die werd tot huilens toe opgefret in de Red Bull.
Zelfde voor Gasly, die ook helemaal niet mee kon.

Allez, de discussie gaat hier in sé over Checo vervangen, die niet goed genoeg zou zijn voor Red Bull. Da's een kerel die met (een goeie) Force Point een GP heeft gewonnen nadat hij laatste lag na de eerste ronde. da's ook iemand die altijd goed gepresteerd heeft in de mindere teams. maar nu dus de discussie dat hij niet goed genoeg is voor Red Bull. dat is toch einde discussie voor mensen als Piastri en Lawson. goeie piloten he, maar laat die eerst maar eens groeien, ipv voor een talent voor de leeuwen te gooien, en een half seizoen later de restjes uit te spuwen.
Is volgens u Perez dan goed genoeg voor Red Bull?
Kijk eens naar de laatste 10 races. Zijn Q is zo slecht als iets en het aantal punten tov de rest is ook gewoon slecht.
Heeft gewoon geluk dat ie in de eerste 5 races zeer veel punten gepakt heeft omdat RB er toen met kop en schouders bovenuit stak.

Ik zou ook niet weten wie ge in zijn plaats kunt zetten. Verstappen maakt kipkap van elke p2 rijder.

Gaan ze Checo nu echt in de laatste rondes laten terug starten om die 5sec penalty uit te zitten om een grid straf voor volgende race te voorkomen?

Edit: wat een afgang:rofl:

Geestig, ik was op de laptop beginnen kijken via de Telenet app, zat ergens in ronde 20 denk ik, even op pauze gezet omdat ik de kindjes eten moest geven. Ik kom terug aan de laptop, om één of andere reden zat ik aan het einde van de uitzending en zag ik net het overzicht van de top 3... :angry:

Perez wel echt heel slecht, los van het feit dat hij niet meekan met Max wat ergens logisch is, maar hoe hij daar enkele ronden na zijn damage opnieuw totaal onnodig en amateuristisch tegen ene rijdt. "I've got damage again...", ja, als ge zo in een gat duikt zonder nadenken, niet moeilijk hé.

Perez heeft er een zooitje van gemaakt vandaag. Die had makkelijk de top 5 kunnen halen...
Hij zal zijn best mogen doen als hij aan het eind van seizoen nog op het podium wil staan.
En Russel begint toch wel een irritant mannetje te worden vind ik. Hij gaat elke race op het podium belanden en weet het altijd beter, om dan toch maar een flater het podium niet te halen.

De battle tussen Mclaren, Ferrari en Mercedes blijft wel het mooist om te zien in de laatste races. Ik hoop dat we Carlos nog een paar keer vooraan mogen zien. Die is al veel achteruit geschoven geweest voor Leclerq, terwijl die vaak de betere kaarten had vond ik.
Spijtig dat hij vandaag niet meer aan Hamilton geraakt is. De laatste 10 rondjes waren voor mij de spannenste.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan