FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er naar uit dat Piastri dus voor McLaren gaat rijden en ik ben eigenlijk 99% zeker dat Ricciardo terug naar Alpine gaat. Want hij kent het team natuurlijk, heeft ook veel ervaring en ze kunnen daar door beetje het vertrek van Alonso naar AM counteren.

Ziet er naar uit dat Piastri dus voor McLaren gaat rijden en ik ben eigenlijk 99% zeker dat Ricciardo terug naar Alpine gaat. Want hij kent het team natuurlijk, heeft ook veel ervaring en ze kunnen daar door beetje het vertrek van Alonso naar AM counteren.
Ricciardo terug naar Alpine ? Dat zou mij verwonderen. Ze waren daar helemaal niet happy toen Ricciardo vertrok. Ik weet niet in hoeverre het management nu hetzelfde is als toen. Ik hoop voor Ricciardo dat het bijna een heel nieuw management in want anders schat ik zijn kansen om terug te mogen keren niet hoog in. Wie ze dan wel zouden kunnen vragen weet ik niet, maar ik vermoed dat er genoeg kandidaten zijn.

Ricciardo terug naar Alpine ? Dat zou mij verwonderen. Ze waren daar helemaal niet happy toen Ricciardo vertrok. Ik weet niet in hoeverre het management nu hetzelfde is als toen. Ik hoop voor Ricciardo dat het bijna een heel nieuw management in want anders schat ik zijn kansen om terug te mogen keren niet hoog in. Wie ze dan wel zouden kunnen vragen weet ik niet, maar ik vermoed dat er genoeg kandidaten zijn.
Tegenwoordig schrik ik nergens meer van haha. Wat ook kan is Zhou naar Alpine (want heeft nog geen contract voor 2023) en Pourchaire dan bij Alfa Romeo.

Als den Daniel helemaal geen andere optie meer heeft (en die kans lijkt me steeds groter te worden) stapt die volgens mij zonder klagen opnieuw in die Alpine. 't Zou alleszins minder gek zijn dan wat er vandaag al allemaal gebeurd is.

Langs de andere kant; Renault wou destijds wel verder met Ricciardo, maar die besloot toen ook zomaar om naar McLaren te trekken. Vonden ze bij Renault ook niet zo leuk toen

Tegenwoordig schrik ik nergens meer van haha.
Ook weer waar...
Als den Daniel helemaal geen andere optie meer heeft (en die kans lijkt me steeds groter te worden) stapt die volgens mij zonder klagen opnieuw in die Alpine. 't Zou alleszins minder gek zijn dan wat er vandaag al allemaal gebeurd is.
Ik denk niet dat het is dat Daniël niet zou willen. Het is dat ik niet weet of Alpine nog interesse heeft in Daniël.
Abiteboul is weg bij Alpine he, met Szafnauer zou er geen probleem moeten zijn
Abiteboul was helemaal niet amused. En er zullen er bij Renault nog wel veel meer zijn die er niet mee konden lachen. Zelfs personen die nog boven Abiteboul stonden. Deze laatste had serieus zijne nek uitgestoken voor Ricciardo want ik meen me te herinneren dat Ricciardo abnormaal veel betaald werd voor een Renault piloot. Ik weet niet in hoeverre de rest van het manament daar veranderd is. Indien er voor de rest niet veel veranderd is zie ik Daniël echt niet terugkeren naar daar.

Moest Vandoorne nu wereldkampioen FE worden, en die kans is groot, zou er dan niemand hem overwegen? Hij is sowieso snel, en is alleen maar consistenter geworden. Bv bij Alpine naast Ocon? Dat lijkt me een solide driver pairing.

Moest Vandoorne nu wereldkampioen FE worden, en die kans is groot, zou er dan niemand hem overwegen? Hij is sowieso snel, en is alleen maar consistenter geworden. Bv bij Alpine naast Ocon? Dat lijkt me een solide driver pairing.
Ach ik zou ook niet liever willen maar ik denk dat dat niet meer realistisch is. Hij lijkt er zelf ook helemaal niet meer op te hopen.
Terwijl hij een indrukwekkende junior carrière heeft doorlopen, deed hij er wel langer over dan gasten als Norris, Russell, Leclerc, Verstappen,... Laat die even lang in die categorieën rijden en dat zou er allicht nog indrukwekkender uitzien.
Warmee ik natuurlijk geen afbreuk wil doen aan Stoffel, maar context is niet onbelangrijk.
Verder neem ik het Button kwalijk dat hij een jaar "te lang" in F1 gebleven is, want dat jaar in de Japanse Super Formula is een verloren jaar imo.
Achteraf gezien is het misschien ook de verkeerde keuze geweest van Stoffel om bij McLaren te tekenen terwijl hij de kans had om ergens anders te gaan ook (Toro Rosso? Ik herinner het me even niet), maar op dat moment was zijn beslissing wel te begrijpen.
Voor de definitie van het begrip "wrong place at the wrong time", zou hij op de schoolbanken moeten gebruikt worden als grote voorbeeld.

Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat er zoveel “buzz” is rond de Vries terwijl Stoffel maar 3 jaar ouder is en een betere rijder, met F1 ervaring, dat begrijp ik niet.
Ik zie totaal niet wat de Vries in F1 kan bijbrengen. Zelfs Hulkenberg werd geopperd als mogelijke vervanger van Vettel bij AM, en die zijn houdbaarheidsdatum is toch ook wel overschreden.

Maar ik ben ook niet helemaal objectief natuurlijk, ben al fan van Stoffel sinds de Formula Renault.

Zelfs Hulkenberg werd geopperd als mogelijke vervanger van Vettel bij AM, en die zijn houdbaarheidsdatum is toch ook wel overschreden.
En wat gaan we dan zeggen over Alonso? Dat is in mijn ogen voor ne coureur ne bejaarde. Het enige dat die gast in mijn ogen nog doet is een plekje van iemand anders innemen.

Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat er zoveel “buzz” is rond de Vries terwijl Stoffel maar 3 jaar ouder is en een betere rijder, met F1 ervaring, dat begrijp ik niet.
Ik zie totaal niet wat de Vries in F1 kan bijbrengen.
wat heeft Vandoorne bijgebracht aan de F1?
want da's het enige verschil binnenkort: Vandoorne heeft wél al F1 gereden, en was 2 jaar lang anoniem (op 2-3 wedstrijden na)

voor de rest: beide F2 kampioenen, beide F2 kampioenen, ...

maar goed: de lijst namen die FE kampioen geworden zijn, en zo een zitje in F1 hebben gekregen, is... eerder beperkt.

euh je gaat Devries zijn f2 carriere toch niet vergelijken met die van Stoffel? de enige die in de buurt komt van die dominantie was Leclerc.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan