Zo denk ik er ook over. En het ergste van al is dat het net team Red Bull is dat het hoogst van de toren blaast dat beide piloten gelijk behandeld worden. Redelijk hypocriet om zoiets te zeggen als je het mij vraagt. Red Bull heeft zijn piloten nooit gelijk behandeld. Niet in de tijd van Vettel en nu nog veel minder.
Red Bull heeft altijd al prio gegeven aan de snellere rijder. En elke rijder heeft de kans gehad om die status van snellere rijder te pakken.
"In de tijd van Vettel" kwam Ricciardo het team binnen en kreeg Vettel tijdens de vierde race, China 2014, team orders in zijn nadeel om Ricciardo te laten passeren. Zo snel ging dat.
Als Checo nu begint te tonen dat hij sneller is dan Max, dan zie ik niet in waarom we niet iets gelijkaardig als in 2014 zouden zien. Toen bleirde ook een hoop kenners voor de seizoensstart dat Ricciardo gedoemd was en nooit een kans zou krijgen. Viel dat even anders uit.
Het verschil is natuurlijk: Ricciardo was sneller dan Vettel. Checo is niet sneller dan Max. Zo simpel is dat allemaal.
Specifiek voor wat gisteren betreft.
Eerste keer: Checo raakt niet voorbij Russell en Max komt er sneller aan - logisch om Max te laten proberen?
Tweede keer: Max komt er met anderhalve seconde verschil aan en Checo moet nog pitten*. Waarom laten vechten?
* Ga maar even na, had hij uitgereden op de mediums zat hij een stuk verder dan de meesten gegaan waren. Enkel Bottas en Magnussen gingen nog iets verder dan dat, en hun tijden zakten in elkaar. Magnussen werd zelfs ingehaald door Latifi. Die stop leek dus wel nodig, en hij haalt er nog een extra punt mee.
Dit is ook de enige reden waarom Ricciardo daar ooit vertrokken is.
Klopt hoegenaamd niet, en ik weet echt niet waarom je dit zou stellen. Ricciardo heeft daar al verscheidene keren over gesproken en noemt dat als factor, maar verre van "de enige reden". Zaken die hij noemt die ook een duidelijke factor waren, zijn het vertrek van zijn engineer en de switch naar Honda.