FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Van Lewis vonden we dat saai.

natuurlijk is dat een mooie stat van Max he.
Maar Lewis heeft, sinds hij Mercedes zit tot vóór dit seizoen, 46% van zijn wedstrijden gewonnen. reken zijn eerste jaar niet mee (toen maar 1x gewonnen), en da's 8 jaar lang dat hij (gemiddeld) om de andere GP wint.

maar daar komt dan commentaar op dat hij "de beste wagen heeft", en dat de dominantie saai is.

het tij zal bij Max ook wel keren.
Leuke stat met een Mercedes die +1sec sneller was dan het veld :unsure:

Verstappen heeft nog altijd geen dominante wagen gehad. Vorig jaar niet, dit jaar niet. Ik heb ook niet het idee dat we zulke Mercedes dominantie ten tijde van 2014 snel gaan terug zien bij 1 team. De hybride technologie is bij alle teams nu wel goed "beheerst"

Laatst bewerkt:
Heb maar met een half oog kunnen volgen, maar vroeg Lewis werkelijk na die lekke band om te stoppen om de motor te sparen?

Is toch ook ongehoord zoiets? En vreemd dat je dan daarna toch nog 5de wordt.

Heb maar met een half oog kunnen volgen, maar vroeg Lewis werkelijk na die lekke band om te stoppen om de motor te sparen?

Nuja, Lewis moet duidelijk nog mentaal gewend worden wat er daar allemaal gebeurd in de middenmoot. Allemaal leuk als je wagen meer dan 1sec per lap sneller is maar als je wagen niet veel beter is, dan is het wroeten soms.

Het is wel duidelijk dat hij nog altijd sterk is. Mentaal een serieuze dip maar qua rijvaardigheden is hij nog altijd top.

Ik denk vooral dat Lewis moeilijkheden heeft met het aanpassen naar de nieuwe wagen.

Ik denk vooral dat Lewis moeilijkheden heeft met het aanpassen naar de nieuwe wagen.
Die indruk had ik gisteren toch niet echt?
Ging als een raket met die wagen.

Zou tof zijn als Mercedes ook op het niveau van RB en Ferrrari komt en zich kan mengen in de titelstrijd.

Die indruk had ik gisteren toch niet echt?
Ging als een raket met die wagen.

Zou tof zijn als Mercedes ook op het niveau van RB en Ferrrari komt en zich kan mengen in de titelstrijd.
Is hetgene wat hij toch al enkele races beweert. Kan me inbeelden dat als je u niet 100% in een auto voelt dat het moeilijk is om 110% te pushen.

En Lewis heeft geen enkele win en geen enkele pole gehaald met de huidige generatie auto's.

Idem voor Vettel en Alonso.
Statistieken zeggen geen hol :unsure:

Ik vond dat ook maar vreemd. Bono gaf als antwoord dat ze nog de 8e plaats op het oog hadden. Wat eigenlijk suggereert dat ze bij Mercedes zelf al dachten dat ze Bottas en bijvoorbeeld Norris (want Ocon reed nog wat verder achteraan toen) niet meer gingen oprapen. Om dan inderdaad nog 5e te worden.

Ik zou ervan gaan denken dat Hamilton helemaal geen vertrouwen heeft in die wagen. En dat zelfs het team die auto niet beschouwt als een goede wagen, aangezien ze die 8e plaats als hoogst haalbare achtten. Terwijl ze toch echt wel ergens in dat gat tussen de topteams en de middenmoot lijken te zweven.

Zo denk ik er ook over. En het ergste van al is dat het net team Red Bull is dat het hoogst van de toren blaast dat beide piloten gelijk behandeld worden. Redelijk hypocriet om zoiets te zeggen als je het mij vraagt. Red Bull heeft zijn piloten nooit gelijk behandeld. Niet in de tijd van Vettel en nu nog veel minder.
Red Bull heeft altijd al prio gegeven aan de snellere rijder. En elke rijder heeft de kans gehad om die status van snellere rijder te pakken.
"In de tijd van Vettel" kwam Ricciardo het team binnen en kreeg Vettel tijdens de vierde race, China 2014, team orders in zijn nadeel om Ricciardo te laten passeren. Zo snel ging dat.

Als Checo nu begint te tonen dat hij sneller is dan Max, dan zie ik niet in waarom we niet iets gelijkaardig als in 2014 zouden zien. Toen bleirde ook een hoop kenners voor de seizoensstart dat Ricciardo gedoemd was en nooit een kans zou krijgen. Viel dat even anders uit.
Het verschil is natuurlijk: Ricciardo was sneller dan Vettel. Checo is niet sneller dan Max. Zo simpel is dat allemaal.

Specifiek voor wat gisteren betreft.
Eerste keer: Checo raakt niet voorbij Russell en Max komt er sneller aan - logisch om Max te laten proberen?
Tweede keer: Max komt er met anderhalve seconde verschil aan en Checo moet nog pitten*. Waarom laten vechten?

* Ga maar even na, had hij uitgereden op de mediums zat hij een stuk verder dan de meesten gegaan waren. Enkel Bottas en Magnussen gingen nog iets verder dan dat, en hun tijden zakten in elkaar. Magnussen werd zelfs ingehaald door Latifi. Die stop leek dus wel nodig, en hij haalt er nog een extra punt mee.

Dit is ook de enige reden waarom Ricciardo daar ooit vertrokken is.

Klopt hoegenaamd niet, en ik weet echt niet waarom je dit zou stellen. Ricciardo heeft daar al verscheidene keren over gesproken en noemt dat als factor, maar verre van "de enige reden". Zaken die hij noemt die ook een duidelijke factor waren, zijn het vertrek van zijn engineer en de switch naar Honda.

Laatst bewerkt:
Overigens heeft Ferrari het probleem bij Leclerc bekendgemaakt. Kapotte turbo en MGU-H, niet meer te redden. Dus in Monaco ofwel naar de derde van drie toegelaten componenten hiervan, ofwel terug naar de eerste indien mogelijk.
Sowieso al twijfelachtig dat ze het nu gaan redden zonder penalties.

Overigens heeft Ferrari het probleem bij Leclerc bekendgemaakt. Kapotte turbo en MGU-H, niet meer te redden. Dus in Monaco ofwel naar de derde van drie toegelaten componenten hiervan, ofwel terug naar de eerste indien mogelijk.
Sowieso al twijfelachtig dat ze het nu gaan redden zonder penalties.
Het is Monaco.... Ze zullen de race erna (in Baku) wel switchen.

Specifiek voor wat gisteren betreft.
Eerste keer: Checo raakt niet voorbij Russell en Max komt er sneller aan - logisch om Max te laten proberen?
Tweede keer: Max komt er met anderhalve seconde verschil aan en Checo moet nog pitten*. Waarom laten vechten?

Er was toch ook een fase waar Max zodanig veel problemen had met zijn DRS dat die vrij lang vast zat achter Russell? Als ik het mij goed herinner vroeg Checo toen ook om Max te mogen passeren, maar dat werd niet toegelaten. 't Is vooral daarom dat Perez zo misnoegd was. Dat was na de offroad van Max.

Op het einde was Max idd een pak sneller op nieuwere banden en die team order was logisch. Maar ik weet niet of de situatie hetzelfde had geweest mocht Perez toen zijn kans wagen op Russell.

Laatst bewerkt:
Zonder teamorders/strategische ingrepen ; was Checo toch gewonnen zondag?
Maar over het seizoen gezien moet ge die winst wel aan Max geven.

Maar eigenlijk toch vroeg op seizoen om al teamorders te doen. Langs de andere kant, als het op het einde vh seizoen op een handvol punten aankomt wilt ge deze wel hebben voor uw nummer 1 piloot.

Er was toch ook een fase waar Max zodanig veel problemen had met zijn DRS dat die vrij lang vast zat achter Russell? Als ik het mij goed herinner vroeg Checo toen ook om Max te mogen passeren, maar dat werd niet toegelaten. 't Is vooral daarom dat Perez zo misnoegd was. Dat was na de offroad van Max.

Checo zat de eerste 11 rondjes achter Russel en raakte er niet voorbij. In ronde 11 mocht Max voorbij Checo, in ronde 14 pitte Max.

Na de eerste reeks stops kwam Checo ronde 25 terug achter Max te zitten, in ronde 29 kwam Max weer binnen.

Dus 7 rondjes in totaal.

Zonder teamorders/strategische ingrepen ; was Checo toch gewonnen zondag?

Hangt ervan af. De agressieve strategie voor Max was een gevolg van zijn DRS issues gecombineerd met zijn positie achter Russell. Maar die zorgde er ook voor dat Max zijn veel snellere pace kon loslaten.

Checo moest waarschijnlijk sowieso nog pitten, niet enkel voor de FL te pakken maar ook voor zijn banden. De snelheid om Max dan nog te pakken had hij niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan