FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

allez, Russell is de GOAT, dan. Met een wagen die maar goed is voor 13de rijdt die een 4de plaats, ondanks rugpijn door de porpoising.

en om even hierop terug te komen:

Beetje verbaasd dat hij in de F2 is geraakt? Zijn seizoen in F3 was toch gene vette.

HLN doen precies nogal hun best om hem beter te laten lijken dan hij is. Ongelukkige teamkeuze zou nog ergens een argument zijn mocht zijn teamgenoot niet de vloer met hem aangeveegd hebben.

Hoort niet thuis in F2. En dat gebeurt op zich wel vaker, maar met zijn twijfelachtige ethische normen is het al helemaal iemand om beschaamd voor te zijn als Belgische autosportliefhebber.
na 3 weekends heeft hij 9 strafpunten. waarvan 5(!) voor 1 race.
Hoort niet thuis in F2 is een understatement. artikel vergelijkt hem nu al met Lord Raghaveer.

even de stats opgezocht:
- in Jeddah is hij in de sprint race gecrasht, en kon door de schade niet deelnemen aan de feature.
- in Imola heeft hij aan de sprint race niet kunnen deelnemen door een crash in de formatie-ronde.

die 9 punten komen uit 2 races. 4 omdat hij tijdens de Q in Jeddah niet vertraagde bij double waved yellow. 5 in Imola omdat hij 6x de track limits niet respecteerde. nà waarschuwingen.

Laatst bewerkt:
Hoort niet thuis in F2 is een understatement. artikel vergelijkt hem nu al met Lord Raghaveer.

Hij is wel een stukje sneller dan Raghunathan. Maar voor de rest verschiet ik niet van wat hij tot nu toe heeft gepresteerd (of het gebrek aan prestaties).

Gisteren was toch wel helemaal raar, de penalties voor track limits bleven maar binnenkomen en dan kreeg hij nog een drivethrough omdat hij te snel reed tijdens de drivethrough 😂

En helemaal opmerkelijk dat hij voor duidelijke veiligheidsovertredingen zoals pit lane speeding geen penalty points kreeg, want anders stond hij NOG dichter bij die ban :)

Hij is wel een stukje sneller dan Raghunathan. Maar voor de rest verschiet ik niet van wat hij tot nu toe heeft gepresteerd (of het gebrek aan prestaties).

Gisteren was toch wel helemaal raar, de penalties voor track limits bleven maar binnenkomen en dan kreeg hij nog een drivethrough omdat hij te snel reed tijdens de drivethrough 😂

En helemaal opmerkelijk dat hij voor duidelijke veiligheidsovertredingen zoals pit lane speeding geen penalty points kreeg, want anders stond hij NOG dichter bij die ban :)
op een bepaald moment moet je als piloot in de wagen toch ergens beseffen dat je niet goed bezig bent in zo'n race?
Een héél grote gok, maar iets zegt me dat Hamilton er wel eens de brui aan zou kunnen geven als het zo slecht blijft lopen.
oh nee, niet dit soort random uitspraken weer?

op een bepaald moment moet je als piloot in de wagen toch ergens beseffen dat je niet goed bezig bent in zo'n race?

De commentator drukte het wel goed uit vond ik: "He seems to have some kind of issue of not knowing how the track goes" (of iets in die zin :D )

Even gekeken en volgens de documenten van de FIA gaat het allemaal om turn 15, dus de linker van de Variante Alta te fel afgesneden elke keer. Zou eigenlijk nog leuk zijn mocht F1TV ook voor F2 cockpit views van de rijders voorzien.

nee, niet dit soort random uitspraken weer?

Is imo even random dan 'driver market already moving'.
Dat is ook iets wat je elk jaar kan zeggen.
Piastri ipv Latifi gaat ook nooit gebeuren, zelfs met medewerking van Alpine. Geld>talent voor Williams.

Latifi out, midden in het seizoen? kan gebeuren.
Piastri in, midden in het seizoen? kan gebeuren, maar bij een ander team.

Hamilton die na 4 GP's al zoekt zijn team in de steek te laten? da's een compleet random statement.

Onzin, er was geen reden voor Sainz om te verwachten dat Ricciardo zijn wagen niet tegoei onder controle zou houden terwijl Sainz hem meer dan genoeg ruimte gaf.
Geen reden voor ? Als er 1 moment is dat je dat zou kunnen verwachten is het wel bij de start van een race, wanneer iedereen op koude banden zit en het circuit heel verraderlijk is door de natte weersomstandigheden. Mij verwondert het eerder dat er niet meer gebeurd is.

Maar nogmaals, Sainz deed helemaal niks verkeerd hé. Hij liet plaats, hij sneed zijn bocht perfect aan. Allemaal niks op aan te merken. Maar hij had wel degelijk kunnen verwachten dat Ricciardo daar in de fout ging gaan. En dat heeft niks met Ricciardo te maken want ik blijf dat, ondanks zijn magere resultaten van de laatste jaren, 1 van de beste piloten van het veld vinden.
Het was gewoon domme pech voor Sainz. Maar wel pech die hij had kunnen voorkomen indien hij wilde.

Ik geloof nooit dat iemand als Hamilton nu al zou quitten. Zeg er van wat je wilt met betrekking tot 'chance' en 'easy titels', maar het is en blijft een absolute winnaar. Die geeft er niet de brui aan op zo een manier na 4 races.

ik denk meer aan latifi?Vettel? Vooral Latifi stelt momenteel een beetje teleur, is natuurlijk ook een beetje een grijze muis
Bij aston martin denk ik dat Vettel mischien af en toe is rechtuit is tegen papa stroll, en dat dit ook wel voor conflicten kan zorgen

Edit: laat ook maar 🥲
Had je niet hoeven te editen hoor. Ik had het al gelezen. Had gewoon geen zin meer om te reageren. Ik snap jou standpunt en hoop dat je mijn ook een beetje begrijpt.
Ik ben in elk geval blij dat Ricciardo geen straf gekregen heeft. Niet zo lang geleden zou hij er voor een straf gekregen hebben want uiteindelijk was hij degene die er voor zorgde dat Sainz een DNF op zijn conto heeft gekregen. Maar uiteindelijk zijn ze wel aan het racen. Op de limiet aan het rijden. En dan ga je er soms al eens over. Dat hoort er bij. Ricciardo is in elk geval zijn excuses gaan aanbieden bij Ferrari en bij Sainz. Mooi. Zo hoort het.

Geen reden voor ? Als er 1 moment is dat je dat zou kunnen verwachten is het wel bij de start van een race, wanneer iedereen op koude banden zit en het circuit heel verraderlijk is door de natte weersomstandigheden. Mij verwondert het eerder dat er niet meer gebeurd is.

Maar nogmaals, Sainz deed helemaal niks verkeerd hé. Hij liet plaats, hij sneed zijn bocht perfect aan. Allemaal niks op aan te merken. Maar hij had wel degelijk kunnen verwachten dat Ricciardo daar in de fout ging gaan. En dat heeft niks met Ricciardo te maken want ik blijf dat, ondanks zijn magere resultaten van de laatste jaren, 1 van de beste piloten van het veld vinden.
Het was gewoon domme pech voor Sainz. Maar wel pech die hij had kunnen voorkomen indien hij wilde.

Dan kunnen ze bij de start beter 1 voor 1 na elkaar door de bochten gaan, en liefst op een veilige afstand zodat er niemand ergens achteraan opknalt.

Er was maximaal ruimte, ik snap niet dat je kan stellen dat hij maar moest vertragen . Als hij dat doet schuift er behalve Ricciardo misschien nog snel iemand anders tussen ook. (Die vervolgens op Sainz knalt wegens te opportunistisch in een opening willen schieten, en dan “Sainz zoekt het zelf want vertraagt daar onverklaarbaar”).

Racetalent Amaury Cordeel voor politierechter na filmpje op TikTok waarin hij 179 kilometer per uur rijdt: “Het was niet mijn cliënt achter het stuur, ik vraag de vrijspraak”

🤣🤣🤣 racetalent

Racetalent Amaury Cordeel voor politierechter na filmpje op TikTok waarin hij 179 kilometer per uur rijdt: “Het was niet mijn cliënt achter het stuur, ik vraag de vrijspraak”

🤣🤣🤣 racetalent
Die kerel is precies al even idioot als Alessio Deledda, maar gelukkig toch nog IETS sneller op het circuit.

Zou die zijn pa zo zot zijn om er genoeg in te pompen en er Cordeel Haas F1 Team van te maken? 🙄 Want op basis van skills kan hem toch nooit in de F2 geraakt zijn, die is nog erger als die magaveer ragunathan paar jaar terug.

Zou die zijn pa zo zot zijn om er genoeg in te pompen en er Cordeel Haas F1 Team van te maken? 🙄 Want op basis van skills kan hem toch nooit in de F2 geraakt zijn, die is nog erger als die magaveer ragunathan paar jaar terug.
Nee, die is een pak sneller dan Raghunathan. Hij is geen front runner maar het is nu niet dat hij hopeloos ergens achter het pak aanhobbelt.

Maar F1, never he. Die 40 super licence punten gaan niet lukken, toch niet via F2. Dan zou hij ergens al exotische pistes moeten proberen.

Hij won ooit F4, iirc zijn dat 12 punten. Als je dat 3 keer doet na elkaar en je doet een paar free practice sessies dan kan het theoretisch wel. Maar uh... Ik denk niet dat het zo ver komt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan