FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je dat "kan verwachten" en daarom maar alle gevechten uit de weg moet gaan, dan kan je stoppen met racen.
Je moet weten welke gevechten je uit de weg moet gaan. Sainz kon veel meer verliezen dan winnen met toch proberen om voor Ricciardo te blijven. Dat is vandaag gebleken.
Wat had hij verloren indien hij dat gevecht uit de weg was gegaan ? 5 seconden ? Maximum denk ik.

De actie van Leclerc vandaag was ook niet slim. Was zelfs ronduit dom.

Je moet weten welke gevechten je uit de weg moet gaan. Sainz kon veel meer verliezen dan winnen met toch proberen om voor Ricciardo te blijven. Dat is vandaag gebleken.
Wat had hij verloren indien hij dat gevecht uit de weg was gegaan ? 5 seconden ? Maximum denk ik.

Als Sainz een ronde moet wachten om Ricciardo in te halen, is hij al 1 à 2 sec extra kwijt op de Red Bulls en Leclerc. De tijd dringt voor Sainz om aan te sluiten aan Leclerc want als dit blijft duren zal hij de tweede rijder rol krijgen tegen pakweg Azerbeidzjan.

Hij zal de volgende GP's nog veel risico's nemen om het gat tussen hem en Leclerc te dichten. Ergens logisch voor hem.
Leclerc die serieus risico's neemt om "snelste ronde" te hebben, vind ik al wat minder begrijpelijk :p

Als Sainz een ronde moet wachten om Ricciardo in te halen, is hij al 1 à 2 sec extra kwijt op de Red Bulls en Leclerc. De tijd dringt voor Sainz om aan te sluiten aan Leclerc want als dit blijft duren zal hij de tweede rijder rol krijgen tegen pakweg Azerbeidzjan.
Klopt. En hoeveel is hij nu verloren ?
De kan dat hij 2de piloot zal worden tgen Azerbeidjan is serieus vergroot vandaag.

Ja sorry, maar met die logica had Max zaterdag ook 8 punten kunnen verliezen EN achteraan op de grid kunnen starten op zondag door Leclerc in te halen en zich buitenkant bocht tov Leclerc te positioneren. Hij kon met dat ene manoeuver ook veel meer verliezen dan winnen.

Dat zou hier dan ook waarschijnlijk de commentaar geweest zijn mocht Leclerc hem aangetikt hebben.

Laatst bewerkt:
Het is altijd een afweging. Wanneer pak ik risico's, wanneer los ik gewoon.

Je kan natuurlijk niet altijd lossen. Sainz had kunnen lossen, maar in die situatie zou ik dat ook nooit gedaan hebben. Dikke pech.

Het is ook niet omdat Sainz in Melbourne overmoedig was, dat het hier ook het geval was. Je moet die dingen wel los van elkaar kunnen zien.

Eigenlijk wel raar; Max pakt op 4 races; 2 keer geen punten maar staat toch mooi 2e

Sainz heeft deze keer gewoon pech. RIC verloor gewoon een beetje grip omdat hij op de natte curbs zat. Racing incident, niets meer of minder.
Kan ook al eens gebeuren.

Sterke race van RB wel.

Ik ben wel niet mee waarom DRS pas zo laat werd geactiveerd. Dat heb ik precies gemist. Kan iemand verduidelijken?

Ik ben wel niet mee waarom DRS pas zo laat werd geactiveerd. Dat heb ik precies gemist. Kan iemand verduidelijken?

FIA wacht wel vaker tot het circuit overwegend droog is. Toen men naar slicks ging lag er wel al een droge lijn, maar was er daarbuiten nog relatief veel nat. Om in te halen moeten rijders vaak off-line, dus op dat ogenblik in het nat gaan rijden met de slicks, dat geeft dus nogal risico op schuivers. Voeg DRS daaraan toe en je krijgt dus risico op zwaardere crashes.

Zie Imola vorig jaar, Hamilton gaat er daar uit bij Tosa doordat hij even off-line moet en grip verliest. (toen hadden ze overigens WEL al DRS enabled terwijl er nog veel nat lag buiten de ideale lijn)

FIA wacht wel vaker tot het circuit overwegend droog is. Toen men naar slicks ging lag er wel al een droge lijn, maar was er daarbuiten nog relatief veel nat. Om in te halen moeten rijders vaak off-line, dus op dat ogenblik in het nat gaan rijden met de slicks, dat geeft dus nogal risico op schuivers. Voeg DRS daaraan toe en je krijgt dus risico op zwaardere crashes.

Zie Imola vorig jaar, Hamilton gaat er daar uit bij Tosa doordat hij even off-line moet en grip verliest. (toen hadden ze overigens WEL al DRS enabled terwijl er nog veel nat lag buiten de ideale lijn)

Ok duidelijk. Dacht al wel dat het daarmee te maken had.

Mijn mening is dat de rijders zelf maar moeten inschatten of ze kunnen inhalen of niet.
Leclerc had met DRS waarschijnlijk Perez wel kunnen inhalen op een gegeven moment. Stonden toen beide nog op intermediates dus zou niet met slicks op het natte stuk moeten.

Vind het wel grappig. Eerst allemaal klagen dat DRS afgeschaft moet worden met de huidige wagens, tijdens de race kunnen we niet rap genoeg roepen om DRS terug te activeren. :D

Vooral op Skysports waren ze aan het zagen dat het nog niet geactiveerd werd, jeez -.- Denk dat het vooral de fase was wanneer Hamilton vast zat achter Gasly :unsure:

Ok duidelijk. Dacht al wel dat het daarmee te maken had.

Mijn mening is dat de rijders zelf maar moeten inschatten of ze kunnen inhalen of niet.
Leclerc had met DRS waarschijnlijk Perez wel kunnen inhalen op een gegeven moment. Stonden toen beide nog op intermediates dus zou niet met slicks op het natte stuk moeten.

Ah, maar in situaties waarin het nat genoeg is om op inters te rijden denk ik dat DRS sowieso altijd disabled wordt door de wedstrijdleiding. Het is voor zover ik weet geen regel op zich, maar de wedstrijdleiding kan daar zelf over beslissen en voor zover ik weet is dat min of meer de stelregel die ze hanteren.

Onzin, er was geen reden voor Sainz om te verwachten dat Ricciardo zijn wagen niet tegoei onder controle zou houden terwijl Sainz hem meer dan genoeg ruimte gaf. Dat was gewoon een prima move van Sainz. Zoals jij het uitlegt moest Sainz aan de kant gaan staan en wachten tot hij moederziel alleen door de bocht kon gaan bij de start van de race.

Hindsight 20/20 type commentaar.

Dit weekend ook maar eens F2 beginnen volgen en had een (noob)vraagje:

Doohan en Hauger hadden contact bij de start waarbij er een voorvleugel scheef werd getrokken. Het was ook safety car en wanneer de wagen binnenkwam werd die niet vervangen en was het DNF. Bij F1 zouden ze daar instant nieuw stuk opzetten.

Is dat omwille van centen, regels ofzo? Totaal andere 'vibe' om zo'n f2 race te volgen (f3 al helemaal) :)

Doohan en Hauger hadden contact bij de start waarbij er een voorvleugel scheef werd getrokken. Het was ook safety car en wanneer de wagen binnenkwam werd die niet vervangen en was het DNF. Bij F1 zouden ze daar instant nieuw stuk opzetten.

Is dat omwille van centen, regels ofzo? Totaal andere 'vibe' om zo'n f2 race te volgen (f3 al helemaal) :)

Normaal vervangen ze dat wel, maar in deze had Doohan (net als Hauger, die niet meer tot in de pits raakte) een kapotte voortrein. Dat konden ze niet maken dus DNF.

Dit weekend ook maar eens F2 beginnen volgen en had een (noob)vraagje:

Ik denk dat de ophanging/stuurkolom van Doohan ook beschadigd was want zijn wagen stuurde niet rechtdoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan