FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was leclerc zijn tijdsverlies puur door graining?

Of denken ze bij Ferrari. Eerste of tweede plaats op de startgrid maakt niet uit. We hebben de betere pace en redbull vormt voorlopig geen bedreiging.

Of denken ze bij Ferrari. Eerste of tweede plaats op de startgrid maakt niet uit. We hebben de betere pace en redbull vormt voorlopig geen bedreiging.

Ze gaan toch Max niet bewust van 2sec achterstand laten terugkomen tot binnen DRS range? Dat die geen al te groot weerwerk gaat bieden bij een overtake, uiteraard. Maar hij zat voldoende voor om veilig die 1ste plek binnen te halen.

Voor mij doet zo een sprintrace het echt niet. Je krijgt alleen maar easy overtakes, niemand gaat echt grote risico's gaan pakken. Ik heb ook constant een dubbel gevoel, de commentatoren doen enthousiast alsof het een echte F1 race betreft maar het is gewoon een flauw afkooksel van een race, waar ik dan bijlange zo enthousiast niet over zou kunnen doen. Dan heb je zo een Zhou Guanyou die best ok kwalificeert en een auto heeft om mss wel in de punten te rijden, maar door 1 verkeerde tik mooi achteraan mag starten nu. En dan heb je ook nog de waardeverhoudingen die tijdens deze race zowat hersteld worden na een verrassende quali. In die quali was het veld dooreen geschud, na deze sprintrace staan de 4 beste auto's gewoon weer vooraan. Degradeert de quali op vrijdag (nog zoiets) toch serieus.

Nee, voor mij mogen ze het echt zsm afvoeren die handel.

er worden wél punten verdeeld na zo'n sprint, dus het maakt wel degeljk verschil. als vorig jaar Jeddah de laatste GP was, waren ze gelijk geëindigd he. dus dat punt maakt wel een verschil.

Nee, voor mij mogen ze het echt zsm afvoeren die handel.
Deze morgen ergens een artikel tegengekomen dat F1 het aantal volgend jaar wil verdubbelen. Zal wel toevallig minstens 2/3 extra gereden worden op het trio van US circuits, Canada of Mexico. Nog een beetje meer de american way.

Deze morgen ergens een artikel tegengekomen dat F1 het aantal volgend jaar wil verdubbelen. Zal wel toevallig minstens 2/3 extra gereden worden op het trio van US circuits, Canada of Mexico. Nog een beetje meer de american way.

Laat het uit aub.

Hij kan er inderdaad niks aan doen. Maar het was wel. niet echt slim van hem om daar buitenkant een andere wagen te gaan hangen. Je kan ook eieren voor je geld kiezzn en de andere wagen even voor laten, zoals Leclerc deed. Je wint de race niet in lap 1.
Maldonado vroeger kon er ook zelden iets aan doen, maar hij zat er toch altijd tussen. Hij positioneerde zich altijd compleet verkeerd. Heeft ook een beetje te maken met raceinzicht, ook al is het je eigen schuld niet.

Yep. Een stop van bujna 4 seconden en Ocon die voor hem in rijdt. Allemaal de schuld van Lewis.... not.

Terechte penalty voor Ocon.

Perez is zijn groove aan het vinden en afstand aan het nemen van Leclerc. Nu hopen dat RB hun auto's niet stoppen met werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan