FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Begin me toch af te vragen of het gewoon het porpoising is dat Merc moet oplossen hoor. Die Ferrari doet dat ook als een malle, en toch zijn ze nog zo snel. Nog een paar races en vooral updates afwachten op de wagens, maar het zou me toch niet verbazen mocht blijken dat hun base design niet klopt.

Het is niet dat ze hier malchance hebben met de regen en de crash van Sainz, ze zijn gewoon niet sneller dan P11 en P13. En had Ocon geen problemen gehad, dan lag Hamilton er al uit in Q1.

Begin me toch af te vragen of het gewoon het porpoising is dat Merc moet oplossen hoor. Die Ferrari doet dat ook als een malle, en toch zijn ze nog zo snel. Nog een paar races en vooral updates afwachten op de wagens, maar het zou me toch niet verbazen mocht blijken dat hun base design niet klopt.

Het is niet dat ze hier malchance hebben met de regen en de crash van Sainz, ze zijn gewoon niet sneller dan P11 en P13. En had Ocon geen problemen gehad, dan lag Hamilton er al uit in Q1.
De Mercedes ligt veel hoger dan de Ferrari en heeft dus veel sneller last van porpoising.

De Mercedes ligt veel hoger dan de Ferrari en heeft dus veel sneller last van porpoising.

Jamaar, je ziet hier vandaag op de baan dat de Ferrari ook gewoon gigantisch veel aan het porpoisen gaat.
Misschien dat de impact kleiner is, maar uit wat je op het recht stuk hier in Imola ziet lijkt het niet alsof de Mercedes er 'sneller' last van heeft hoor.

Mercedes ligt zo hoog om het porpoising minder erg te maken.

Moest de merc even laag liggen als de ferrari zou die helemaal niet te besturen zijn.

hmm, die lap van Verstappen. duidelijk gelift (zelfs een downshift) maar toch nog een snellere sector. Horner niet ongerust, maar ben benieuwd waarnaar de FIA gaat kijken.

natuurlijk, die laatste rondes gaan normaal nog sneller zijn (tenzij het weer regent)

Jamaar, je ziet hier vandaag op de baan dat de Ferrari ook gewoon gigantisch veel aan het porpoisen gaat.
Misschien dat de impact kleiner is, maar uit wat je op het recht stuk hier in Imola ziet lijkt het niet alsof de Mercedes er 'sneller' last van heeft hoor.
Heb je het filmpje bekeken?
Mercedes ligt zo hoog om het porpoising minder erg te maken.

Moest de merc even laag liggen als de ferrari zou die helemaal niet te besturen zijn.
Dit dus.

een wagen gaan blocken in pitlane... ik had er gewoon opgereden. duidelijk move van Verstappen, zijn probleem als er een pitlane-crash van komt.

...aand it's over.

Het grote verschil is vooral dat de Ferrari stopt met porpoisen eens ze remmen en de bocht in gaan en de Mercedes gewoon al hobbelend die bocht neemt. Was op de andere circuits ook al zo. Ze zijn wel heel traag dit weekend..

een wagen gaan blocken in pitlane... ik had er gewoon opgereden. duidelijk move van Verstappen, zijn probleem als er een pitlane-crash van komt.

Ik zou dat toch eens vanuit de cockpit van Leclerc bekijken. Hij was al aan het inhouden nog voor Max naar rechts bewoog, net omdat het vrij snel duidelijk was dat Max al vertrokken was en dat nooit ging lukken.
(en als je er gewoon was opgereden, dan had je absoluut een sanctie gekregen - je was er immers nooit naast)

...aand it's over.
Een wagen inhalen in de pitlane.
Ik zou hem gewoon blokken.

Ik vind dat zulke dingen niet thuis horen in een patman.

Bij Mercedes, hebben die niet gewoon ook een designfout gemaakt? Die sidepods, die zien er toch gewoon ongelooflijk vreemd uit. Al de andere teams behalve Williams, en dat is natuurlijk geen referentie, hebben vergelijkbare, bredere sidepods. Bij Mercedes lijken het wel leeggezogen ballonnen ofzo, in elk geval lelijk en een heel vreemd zicht, maar wellicht ook gewoon een foute keuze?

Het is natuurlijk een beetje de schuld van Mercedes zelf hé. Net als vorig jaar de eerste wintertests met een compleet andere, eerder conservatieve, wagen gereden. Om dan in de 2de test uit te pakken met iets revolutionair. En nu lijkt dat niet te werken. Dat porpoising effect is in een windtunnel of op CFD niet na te bootsen, dus kunnen ze enkel tijdens de raceweekends proberen het probleem op te lossen. Indien ze de eerste tests gereden hadden met die wagen zonder sidepods hadden ze veel eerder geweten dat er iets mis was en hadden ze heel wat tijd gewonnen.

Beetje spijtig dat er nu een sprintrace is die de start van de GP op orde gaat zetten voor zondag want het zag er anders een leuke grid uit voor een interessante grandprix.

Norris op 3, Magnussen op 4, Alonso op 5, Ric op 6, Vettel in een top 10, Mercedes in de tweede helft van de tabel, de secondanten Perez en Sainz die vastzitten in de middenmoot dus een rechtstreeks duel tussen Verstappen en Leclerc. 71% kans op regen tijdens de grandprix volgens Google.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan