FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nog vroeg dag, maar ik vind dat je bij Leclerc iets gelijkaardigs ziet als we bij Verstappen gezien hebben. Beiden leken wat fouten te maken zolang ze een wagen hadden die niet kampioenschapswaardig was, maar van zodra de wagen op niveau was om voor de titel ipv dagsuccessen te strijden, is die foutenlast ineens zowat weg.

Toont imo toch aan wat een effect een goede wagen kan hebben. Wanneer je erop vertrouwt dat de wagen top is, moet je niet meer alles op alles zetten om toch maar een plaatsje te winnen, om toch maar *iets* van resultaat binnen te halen, en denk je eerder aan het kampioenschap op lange termijn.

Is imo toch ook gewoon een verschil van hard moeten pushen voor een resultaat tov (relatief) gemakkelijk op kop liggen.
Gekoppeld aan het feit dat een mindere wagen ook moeilijker te besturen valt

Dat Leclerc een goede rijder is weet iedereen, de vraag is vooral, hoe superieur is Ferrai? ik denk dat het lang geleden is dat we zo een dominantie gezien hebben , zijn banden waren nog meer als ok, motorisch rijden ze blijkbaar enorm lean, en hij kon er echt redelijk makkelijk snelle ronde na ronde rijden.

Nu geschiedenis leert ons ook dat bij Ferrari de doorontwikkeling niet altijd top is.
Daar zie ik Mercedes eerlijk gezegd wel grote sprongen maken. (en van punten pakken weten ze ook veel)

Voor de rest vraag ik me af hoelang die shit show bij Aston Martin nog gaat duren, Ik denk dat Vettel en papa Stroll niet echt goed met elkaar overweg kunnen.
De teambaas is wel op het goede moment gaan lopen :)

Dat Leclerc een goede rijder is weet iedereen, de vraag is vooral, hoe superieur is Ferrai? ik denk dat het lang geleden is dat we zo een dominantie gezien hebben , zijn banden waren nog meer als ok, motorisch rijden ze blijkbaar enorm lean, en hij kon er echt redelijk makkelijk snelle ronde na ronde rijden.

Nu geschiedenis leert ons ook dat bij Ferrari de doorontwikkeling niet altijd top is.
Daar zie ik Mercedes eerlijk gezegd wel grote sprongen maken. (en van punten pakken weten ze ook veel)
Afgelopen 7 jaar geen F1 gekeken? Buiten vorig seizoen natuurlijk.

Genoten van de race! Heel leuk resultaat, alleen jammer dat Sainz eerst pure pech heeft in Q en vervolgens een fout maakt omdat Ferrari hem op hards laat starten. Wagen had meer dan genoeg pace om relatief eenvoudig op P5 te geraken, misschien meer.

Ik ga niet ontkennen dat de Honda-BBQ een lach op m’n gezicht toverde. Hier zal ik daar bijna alleen mee staan, maar op Pistonheads had bijna 50% het over “karma, I hope his engine blows every race, fake WDC” en varianten daarop.

Leclerc machtig sterk, Perez en beide Mercedessen ook heel deftig. McLaren zal blij zijn en ook Albon heel netjes gedaan.

Ondertussen een record in Albert Park qua toeschouwers, en ik las ergens (niet meer zeker waar) dat de race een record qua TV-audience zou kunnen neergezet hebben. Het gaat dus best wel ok met de F1…

Genoten van de race! Heel leuk resultaat, alleen jammer dat Sainz eerst pure pech heeft in Q en vervolgens een fout maakt omdat Ferrari hem op hards laat starten.

Dat was geen fout. De hard was de prime racing compound gisteren, en zeker met een snellere wagen op een circuit waar inhalen moeilijker is is het zeer gebruikelijk om op een hardere compound te starten, want dan krijg je op een bepaald ogenblik sowieso vrije baan omdat alle soft-rijders voor je gaan pitten, en dan heb je nog een heel pak rondjes om de snelheid van je wagen los te laten.

Zeer normale strategie, het is niet Ferrari's fout dat Sainz er in het decor mee gaat he. Er zijn nog anderen gestart op de hards, niets mis mee.

Ik ga niet ontkennen dat de Honda-BBQ een lach op m’n gezicht toverde. Hier zal ik daar bijna alleen mee staan, maar op Pistonheads had bijna 50% het over “karma, I hope his engine blows every race, fake WDC” en varianten daarop.

Triest. Een aantal Hamilton fans zijn precies meer bezig met Verstappen en zijn pech, dan te kijken naar hun eigen idool. Typisch anti-gedrag.

Triest. Een aantal Hamilton fans zijn precies meer bezig met Verstappen en zijn pech, dan te kijken naar hun eigen idool. Typisch anti-gedrag.
Tja, dat is ook exact hetzelfde wat er gebeurd aan de andere kant, dus echt verassend is dat niet.

mja, vraag is hoe de Honda's en Mercedessen rijden, natuurlijk. met de overstap naar de nieuwe brandstof kan het goed zijn dat die ook nog niet vol gaan.

Triest zeg je het gaat over rechtvaardigheid die titel is gewoon gestolen.
En ter info ben geen mercedes fan en al helemaal geen fan van Hamilton.

Triest zeg je het gaat over rechtvaardigheid die titel is gewoon gestolen.
En ter info ben geen mercedes fan en al helemaal geen fan van Hamilton.

Jaja, het was allemaal fijn en goed dat Verstappen eruit vloog door Bottas of door Pirelli, dat ging een terechte titel geweest zijn voor Hamilton en totaal niet gestolen.

Maar dat was 2021. Verstappen kan er zelf ook niet aan doen dat AD uitdraaide zoals het uitdraaide. Dit is 2022, en "I hope his engine blows up every race" is gewoon triest. Gewoon extra frappant omdat Mercedes het zelf niet goed doet, Hamilton zit zelf ook in een minder dan ideale positie, maar heujjjj alles is goed want Max valt uit. 😂

Via vakantieveilingen 2 tickets voor zaterdag in Spa gekocht voor 75 euro in totaal. Lijkt me een redelijke prijs? Ze verkopen ook nog (bronze) zondagtickets maar die gaan rond de 215 de deur uit. De tickets voor vrijdag lijken me ook heel goedkoop maar ik weet de originele prijzen niet meer.

Edit met link:

Via de officiële site blijkbaar 75 euro per stuk.

Laatst bewerkt:
Jaja, het was allemaal fijn en goed dat Verstappen eruit vloog door Bottas of door Pirelli, dat ging een terechte titel geweest zijn voor Hamilton en totaal niet gestolen.

Maar dat was 2021. Verstappen kan er zelf ook niet aan doen dat AD uitdraaide zoals het uitdraaide. Dit is 2022, en "I hope his engine blows up every race" is gewoon triest. Gewoon extra frappant omdat Mercedes het zelf niet goed doet, Hamilton zit zelf ook in een minder dan ideale positie, maar heujjjj alles is goed want Max valt uit. 😂
Zijn motor hoeft voormij niet te ontploffen.
Zijn overdreven aggressief gredrag moest aangepakt worden maar durfde ze niet bij de FIA.
Gelukkig gaat dit jaar voorlopig fair aan toe .

Sorry, maar de Mercedes is de laatste 4 jaar al niet meer zo dominant als de Ferrari vandaag. (ok het is nog maar pas begonnen)
Ik blijf erbij, die zijn echt nog niet voluit aan het gaan. Bandenslijtage nihil

Nochtans de race voordien het tegen Red Bull moeten afleggen? Nu toch echt wel een pak te vroeg om uitspraken te doen over een uitzonderlijke dominantie.

BrawnGP, dat was pas dominantie 😀.
Aan de Mercedes was ook niet veel te doen, alleen in 2021 is het echt tot op het gaatje gedreven, de andere 6 ervoor was het altijd langer ofzo voor hst einde beslist

Via vakantieveilingen 2 tickets voor zaterdag in Spa gekocht voor 75 euro in totaal. Lijkt me een redelijke prijs? Ze verkopen ook nog (bronze) zondagtickets maar die gaan rond de 215 de deur uit. De tickets voor vrijdag lijken me ook heel goedkoop maar ik weet de originele prijzen niet meer.

Edit met link:

Via de officiële site blijkbaar 75 euro per stuk.
Thx voor de link. Heb er ook gekocht voor de zaterdag (66€ + 5,5 kosten). Iemand tips ivm de zaterdag. Al naar spa geweest maar nog niet voor de F1. We zouden de vrijdagavond al naar regio Spa rijden en in hotel slapen in de buurt. Iemand al auto dichtbij de autostrade geparkeerd en de laatste 5/10km met de fiets gedaan (om file te vermijden)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan