FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk niet dat die gele vlag in de laatste 2 ronden Max gered heeft. Charles gaf zelf ook aan dat de Red Bull op de rechte lijn sneller was.
Fijne race wel. Jammer voor Checo, en ik had liever een Ferrari zien winnen, maar hier heb ik toch van genoten.

Gvd die herhalingen altijd
Idd. Max zijn gezaag was irriitant, maar die herhalingen vond ik nog veel erger. Op een bepaald moment dacht ik van mijn tv gewoon uit te zetten en te stoppen met kijken. Elk inhaalmanoeuvre werd van uit alle mogelijke hoeken opnieuw getoond. Ze waren verdorie bijna een volle ronde verder vooraleer ze weer live gingen. Niet om aan te zien.

Maar ondanks het irritante gezeur van Max moet ik wel toegeven dat hij vandaag verdiend gewonnen heeft.

Haha Norris in de post race itv's. Redelijk pessimistisch wel. Als je hem moet geloven gaat het echt niet goed bij McLaren.

Hamilton had hoger kunnen eindigen als ze hem sneller binnenriepen bij Mercedes,tactical error.
Ik vind niet dat die slecht heeft gereden,maar had het geluk dat hij nodig heeft nu niet aan zijn kant.
Als ze hun problemen niet snel oplossen,gaat het een seizoen zijn om snel te vergeten bij Mercedes.

De VSC:theoretisch perfect systeem,in de praktijk toch discutabel imo.
Sainz zat op zo'n 7-8 seconden van Verstappen en toen ze de race terug hervatten op ruim 12.
Ging daarna wel vrij snel terug naar die 8 seconden,maar toch.Vind 4 seconden toch wel echt veel marge.
Ook gap tussen Leclerc en Verstappen was kleiner dan voor de hervatting.

Toch geen feilloos systeem imo,en ik heb die bedenking al sinds het invoeren ervan.
Misschien wel eerlijker dan echte SC,waar leider opgebouwde voorsprong helemaal verliest.

Pechvogels Perez,Bottas (was ook goed bezig),Alonso,Ricciardo.

Maar bon,was aangename race,leuke duels.
Mag zo heel het seizoen zijn,als het zo fair en zonder incidenten blijft.

Mis wel communicatie van de raceleiding,vond dat wel interessant.

VSC mogen ze van mij al jaren afschaffen...
Is ne tijd geweest dat ik gewoon stopte met kijken zodra er een vsc was.

Hamilton had hoger kunnen eindigen als ze hem sneller binnenriepen bij Mercedes,tactical error.
Denk je ? Ik dacht dat ook tijdens de race hoor, maar toen hij de pits uit reed was toch al duidelijk dat hij helemaal niks verloren was door te pitten na de VSC periode.
Hij hing samen met Magnussen toen al die wagens plots stil vielen. Magnussen kon wel nog de pits in voor die sloot, Lewis niet. Lewis moest wachten tot na de VSC om te pitten en hij kwam net na Magnuqsen terug het circuit op. Volgens mij had hij dus helemaal niks verloren.

De nieuwe reglementen lijken een voltreffer. Veel dichter volgen, gevechten blijven duren, inhalen en terug ingehaald worden en dat meerdere keren. Dit soort racen hebben we al een paar decennia niet meer gezien.

Top.

Hij hing samen met Magnussen toen al die wagens plots stil vielen. Magnussen kon wel nog de pits in voor die sloot, Lewis niet. Lewis moest wachten tot na de VSC om te pitten en hij kwam net na Magnuqsen terug het circuit op. Volgens mij had hij dus helemaal niks verloren.

Hij verloor toch een plaats op Magnussen en kon die achteraf niet meer terugwinnen.

Denk je ? Ik dacht dat ook tijdens de race hoor, maar toen hij de pits uit reed was toch al duidelijk dat hij helemaal niks verloren was door te pitten na de VSC periode.

Ik denk van wel,had voor Magnussen kunnen zijn als hij op dat moment dat ze hem binnenriepen kunnen pitten.

De nieuwe reglementen lijken een voltreffer. Veel dichter volgen, gevechten blijven duren, inhalen en terug ingehaald worden en dat meerdere keren. Dit soort racen hebben we al een paar decennia niet meer gezien.

Top.
Idd, de drs wordt ook leuk op deze manier. Door dat surplacen voor de detectie kunnen achterliggers misschien nog aansluiten waardoor je nog meer strijd gaat krijgen.

Top.

Stel je voor dat Mercedes en Mclaren ook meedraaide aan de top, genoeg sensatie op de baan dat we die Netflix reeks niet nodig hadden! :love:

Weet nu niet met 100% zekerheid,maar had volgens mij ook voorbij een Gasly geraakt.
En zelfs in de buurt van Norris en Ocon.

Denk dat ze voor Hamilton gewoon hoopten op een 2de safety car. Leuke race weer, pech voor Perez en alleen een beetje stom dat ze elkaar nu moeten uitremmen voor de drs lijn..

Hamilton zat meer dan 5 seconden voor op Magnussen voor de VSC, die heeft echt wel plaatsen verloren daarmee hoor.

Ze hoopten bij Mercedes natuurlijk dat die wagens niet in de pitlane stilvielen maar ergens "gevaarlijk", dan hadden we een echte SC gehad en konden zowel Hamilton als Magnussen nog mooie punten scoren.

De VSC:theoretisch perfect systeem,in de praktijk toch discutabel imo.
Sainz zat op zo'n 7-8 seconden van Verstappen en toen ze de race terug hervatten op ruim 12.
Ging daarna wel vrij snel terug naar die 8 seconden,maar toch.Vind 4 seconden toch wel echt veel marge.
Ook gap tussen Leclerc en Verstappen was kleiner dan voor de hervatting.

Was dat echt?

De Britse commentatoren waren erover bezig maar als ik de cijfers zie viel dat goed mee.

Laatste lap voor VSC was het verschil tussen Leclerc en Verstappen: 1,581sec
eerste lap na VSC was het verschil 1,655
Leek eerder dat Leclerc helemaal in het begin van de VSC te ver was uitgelopen en Verstappen dat verschil weer terugdraaide zonder dat Sainz achter hem meebewoog.

Denk dat ze voor Hamilton gewoon hoopten op een 2de safety car. Leuke race weer, pech voor Perez en alleen een beetje stom dat ze elkaar nu moeten uitremmen voor de drs lijn..
Ik vind dat eigenlijk wel amusant, geeft weer een extra dimensie aan de duels en maakt het nog wat tactischer met uitdagen/bluffen als gevolg, I like.

Idd, de drs wordt ook leuk op deze manier. Door dat surplacen voor de detectie kunnen achterliggers misschien nog aansluiten waardoor je nog meer strijd gaat krijgen.
Dat was vorig jaar hier toch ook al een "spel". Zal ook maar enkel werken in een hairpin gevolgd met een DRS straight.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan