Waarom moet Max hier nu weer specifiek voor genoemd worden?
Voor de elvendertigste keer: dat is een techniek die al tientallen jaren in alle raceklassen gebruikelijk is, ook in F1, en iedereen doet het. Ja, ook Hamilton, doorheen zijn hele carrière.
Omdat Max degene is die deze taktiek het meest toepast. Gisteren zelfs opnieuw 2 keer. Zo lang mogelijk in de slipstream blijven en op het laatste moment naar de binnenkant duiken en de andete wagen uitremmen. Zo lang hij een een wagenbreedte plaats laat is er geen probleem, maar dat doet hij nooit. Meer zelfs, soms slaagt hij er zelf niet in om op het circuit te blijven en dan neemt hij de wagen die buitenkant zit mee van het circuit. En daar werd hij vorig jaar dan nog niet eens voor bestraft.
Ze gebruiken inderdaad allemaal die taktiek, maar Max spant toch wel duidelijk de kroon.
Ja, die karma-uitspraken zijn wel van de zotte. Ik wil nog niet eens over Silverstone beginnen, als Max er in Hongarije niet wordt uitgekegeld of in Baku zijn band niet ziet springen mocht er eender wat gebeuren met die SC in AD. En als Hamilton in Baku geen "finger problem" heeft, idem.
Allé... we gaan nog eens over Copse beginnen. En dan maar zeggen dat ik degene ben die steeds het verleden oprakelt.
Ik zal het nog eens uitleggen, kinderlijk eenvoudig deze keer.
Had Max, OP HET MOMENT VAN DE BOTSING, nog plaats aan de buitenkant ? Meer dan 2 wagenbreedtes volgens mij. Werd hij dan van het circuit gedrukt ? Nee toch hé. Was Lewis dan fout ? Ook hier moet ik een negatief antwoord geven. Had Lewis, OP DATZELFDE MOMENT, plaats aan de binnenkant ? Jawel. Werd hij van het circuit gedrukt door Max ? Nee Was Max in fout ? Ook niet.
Indien geen van beiden in fout was, was het dus een raceincident. Waarom kreeg Lewis dan een straf ? Omat hij zijn bocht niet kon krijgen ? Wie zegt dat ? Dat kan je niet bewijzen. Ik zeg van wel, jij van niet. Dat is een straatje zonder einde. Het enige feit is dat, op het moment van de aanrijding ze beiden plaats hadden en dus niemand in fout was.
En laten we het gekwaak van Horner ( you don't put a tyre on the inside in Copse) maar vergeten. Een bocht is een bocht. Of het nu om Copse of om een andere bocht gaat, de regels zijn identiek.
Toen Vettel in diezelfde bocht net hetzelfde maneuvre maakte was hij volgens diezelfde Horner trouwens een held. Zijn uitleg slaat dus op helemaal niks.