Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kan je nu op 1 race zeggen dat Leclerc betere racecraft heeft dan Verstappen?Beste dat ik gelezen heb:
Leclerc als de matador en Verstappen de stier.
De stier loopt achter de rode Ferrari en de matador speelt ermee.
Qua racecraft zit er alvast een zeer grote kloof tussen Leclerc en Verstappen.
Volgens de clarificaties van de nieuwe race director moet de wagen aan be binnenkant van een bocht een wagen breedte laten voor de wagen aan de buitenkant. De Verstappen squeeze zal dus bestraft worden.
Nog goeie verandering:
- De witte lijn duidt de track aan. Erbuiten is buiten de track limits. Geen bs meer met andere track limits per circuit. Binnen witte lijn = track.
- En geen debat meer over unfair advantage. Als een wagen unfair advantage haalt dan moet coureur/team zelf bepalen of ze positie moeten teruggeven, binnen 1 lap. Als ze het niet doen, dan kunnen ze hun reden daarvoor doorgeven. Als die reden niet goed is, dan krijgen ze penalty.
Naast dat de wagens elkaar beter kunnen volgen dit jaar is het verdwijnen van Massi een supervooruitgang voor F1.
Tuurlijk karma met het gestolen kampioenschap van vorig jaar. Die ene minuut achter de safety 1 van de grootste doofpot operaties van deze eeuw in deze sport.Hoe is dit ‘karma’ voor vorig jaar? Beetje onnozel om zulke dingen te lezen. Heeft Horner zelf het kampioenschap gestolen ofzo? Mercedes heeft geen beslissingen in hun voordeel gekregen? Als je de balans opmaakt was de laatste race van vorig jaar eerder karma-compensatie voor al wat daarvoor is gebeurd.
Ferrari lijkt wel back, maar Max zat er vlak op en Mercedes is totaal niet zo ver af, ondanks problemen. Een mooie setup voor het verdere seizoen!
Prachtige uitspraakBeste dat ik gelezen heb:
Leclerc als de matador en Verstappen de stier.
De stier loopt achter de rode Ferrari en de matador speelt ermee.

Niet meer dan correct. Dat is iets wat ik al jaren zeg.Volgens de clarificaties van de nieuwe race director moet de wagen aan be binnenkant van een bocht een wagen breedte laten voor de wagen aan de buitenkant. De Verstappen squeeze zal dus bestraft worden.
Moeilijker hoeft het niet te zijn.De witte lijn duidt de track aan. Erbuiten is buiten de track limits. Geen bs meer met andere track limits per circuit. Binnen witte lijn = track.
Hier heb ik wel een beetje mijn twijfels over. Ik zou liever hebben dat de FIA zegt dat ze de positie moeten terug geven en dat ze dan in beroep kunnen gaan tegen die beslissing. Ik heb op deze manier een beetje schrik dat sommigen hun positie gaan terug geven terwijl het eigenlijk niet echt nodig is.- En geen debat meer over unfair advantage. Als een wagen unfair advantage haalt dan moet coureur/team zelf bepalen of ze positie moeten teruggeven, binnen 1 lap. Als ze het niet doen, dan kunnen ze hun reden daarvoor doorgeven. Als die reden niet goed is, dan krijgen ze penalty.
Dat kan ik alleen maar beamen. Masi is nooit bekwaam geweest en zal het nooit zijn.Naast dat de wagens elkaar beter kunnen volgen dit jaar is het verdwijnen van Massi een supervooruitgang voor F1.
Waarom lezen we dit hier niet als er gepost wordt dat Mercedes hun lage pace volkomen terecht is?De red bull haat en het Mercedes fanboy gedrag is hier toch weer sterk aanwezig.

Deze race bevestigt het gewoon weer eens.Hoe kan je nu op 1 race zeggen dat Leclerc betere racecraft heeft dan Verstappen?
Dat vind ik nogal een straffe uitspraak eerlijk gezegd. Max kan toch een stukske rijden zunne. Ik vind dat hij een niet al te propere (om maar niet te zeggen vuile...) rijstijl heeft, maar geen racecraft vind ik nogal kort door de bocht.Dat Verstappen zijn racecraft ondermaats is, dat is uiteindelijk niets nieuws.
Typisch dat jij weer woorden in de mond komt leggen. Ik insinueer helemaal niks, ik vond het hooguit merkwaardig en kon en er geen goeie reden voor bedenken, Russel heeft zeer veel tijd verloren op die manier. De safety car heeft dat natuurlijk ongedaan gemaakt, maar toch. Ik snap niet dat ze Russel niet steeds een ronde later binnen riepen, zeker op basis van Hamilton zijn pace die zoveel beter was met nieuwe banden.Denk je daarmee dat Mercedes bewust die strategie gebruikte om Russell achter Lewis te houden ? Dat geloof je toch zelf niet hé Cerulan. Er zal wel een andere reden voor geweest zijn. Welke weet ik niet, maar zoiets doen om er voor te zorgen dat Lewis en Russell elkaar niet voor de wielen zouden rijden zal het niet. Russell heeft zelf al aangegeven dat hij weet wat zijn plaats is in het team. Het is zijn eerste seizoen bij Mercedes. Hij is de toekomst van het team. Zijn tijd komt nog wel. Voorlopig is hij er om Lewis te helpen, niet om met hem in gevecht te gaan.
Bij Mercedes gaan ze echt Russell zijn race niet boycotten en zo het risico lopen dat er nog een andere wagen voor hem zou geraken. Ze kunnen bij Mercedes alle punten gebruiken die ze kunnen pakken. Voor het team is de constructeurskampioenschap nog altijd belangrijker dan de rijderstitel.
Volgens de clarificaties van de nieuwe race director moet de wagen aan be binnenkant van een bocht een wagen breedte laten voor de wagen aan de buitenkant. De Verstappen squeeze zal dus bestraft worden.
Nog goeie verandering:
- De witte lijn duidt de track aan. Erbuiten is buiten de track limits. Geen bs meer met andere track limits per circuit. Binnen witte lijn = track.
- En geen debat meer over unfair advantage. Als een wagen unfair advantage haalt dan moet coureur/team zelf bepalen of ze positie moeten teruggeven, binnen 1 lap. Als ze het niet doen, dan kunnen ze hun reden daarvoor doorgeven. Als die reden niet goed is, dan krijgen ze penalty.
Naast dat de wagens elkaar beter kunnen volgen dit jaar is het verdwijnen van Massi een supervooruitgang voor F1.
Bottas weet ik niet goed, leek wat slecht gepositioneerd op een bepaald moment in de herhaling.Zeer goede wijzigingen.
Zeker dat eerste, wat ik niet eens wist. Dat werd eens hoogtijd.
Maar dat van die witte lijn begreep ik zeker gisteren niet helemaal. In de Q zag ik er toch regelmatig over die lijn gaan, en niet bestraft.
Leuke race gezien. Mooi duel tussen Max en Leclerc. Op het scherp maar wel heel fair allemaal.
Dat Lewis/Mercedes hier dan toch nog een hoop punten sprokkelt toont toch wel hun klasse.
McLaren vind ik echt triestig om te zien. Zeker voor Lando...
Aston Martin gaat ook gene vette zijn dit seizoen. Dat vind ik al veel minder triestig met die Stroll daar aan het hoofd die denkt dat hij alles beter weet.
De Alfa's gingen als een speer. Vooral Bottas.
Maar beiden vertrokken als slakken? Niet zeker wat er precies aan de hand was?
Wat me ook opviel was hoe slecht Schumacher was. Ik hoop dat daar wat verbetering in komt? Maar ik denk het niet want KMag had nu nog maar weinig voorbereiding gehad.
Mijn excuses als je de indruk had dat ik woorden in jou mond wilde leggen. Dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik vroeg me enkel af wat je met die post precies wilde bereiken. Wat is volgens jou de reden dat ze bij Mercdes Russell steeds enkele ronden langer lieten rijden dan Lewis ?Typisch dat jij weer woorden in de mond komt leggen. Ik insinueer helemaal niks, ik vond het hooguit merkwaardig en kon en er geen goeie reden voor bedenken, Russel heeft zeer veel tijd verloren op die manier. De safety car heeft dat natuurlijk ongedaan gemaakt, maar toch. Ik snap niet dat ze Russel niet steeds een ronde later binnen riepen, zeker op basis van Hamilton zijn pace die zoveel beter was met nieuwe banden.
Ben heel benieuwd naar de qualy straks. Lijkt er toch wel serieuze op dat Mercedes echt wat in de shit zit. En terecht.
Hopelijk Hamilton geen podium.
Had beter gezwegen, wat een rot einde.
Verschrikkelijk dat Hamilton toch nog op dat podium komt...
De red bull haat en het Mercedes fanboy gedrag is hier toch weer sterk aanwezig.