FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, dat is racen he.

Er gebeuren onvoorziene dingen in een race en daar moet je als rijder en als team ook op kunnen anticiperen.

De SC is wat ze is. Dat systeem bestaat al jaren en je weet als deelnemer wat er zal gebeuren als die uitkomt.
Als het begint te regenen, dus ook een verandering van de omstandigheden, gaan ze toch ook niet naar de situatie voor de regenbui omdat de posities plots anders zijn?
Ik herinner me nochtans nog de tijd zonder SC. En inderdaad, 1 van de redenen dat die SC ooit is uitgevonden is inderdaad om terug spanning in de race te brengen. Veiligheid is natuurlijk de andere reden.
In de Indy Car wordt soms zelfs voor geen enkele reden de SC uitgebracht. Gewoon om het veld weer bij elkaar te krijgen en het spannend te maken voor de toeschouwer. Dit heeft imo nog weinig met racen te maken.

Maar eigenlijk is zo een SC compleet achterhaalt. Zeker nu er ook een VSC is. Een veel eerlijker manier om de veiligheid te verhogen zonder de race te vervalsen. Maar indien ze de SC zouden bannen zijn ze natuurlijk wel het voordeel kwijt dat ze de race kunstmatig spannend kunnen houden.

Neen, het is niet meer racen als je door fout van iemand in het peloton die nooit meedoet voor de prijzen 2x je voorsprong ziet smelten als sneeuw voor de zon. Het is pas terug racen als je je voorsprong door een eigen fout verliest.
Alles wat vandaag gebeurd is, is gewoon racen. VSC, SC hoort er allemaal bij. Alleen wat er beslist werd op het einde met de SC is dat natuurlijk niet.

Hoe zou je dat dan oplossen dat onder safety car iedereen zijn voorsprong behoudt? Het nut van de safety car is net om het pack terug bijeen te brengen zodat er ruimte is waar er even geen auto's op een bepaald deel van het circuit zijn.
Je gaat toch niet beweren dat ze dat wrak van Latifi niet hadden kunnen verwijderen onder VSC hé ? Niet dat dat moet voor mij hé. Een SC is voor mij ook goed. Maar laat het dan wel eentje zijn die volgens de reglementen uitgevoerd wordt.

Neen, het is niet meer racen als je door fout van iemand in het peloton die nooit meedoet voor de prijzen 2x je voorsprong ziet smelten als sneeuw voor de zon. Het is pas terug racen als je je voorsprong door een eigen fout verliest.
Ik snap wel wat je wil zeggen, maar dat gaat toch gewoon niet? Niet bij Formule 1 en ook niet bij andere sporten?
Wat doe je dan bij een aanrijding van iemand die te laat remt achter je? Zoals Botas met Max deed dit seizoen. Die situatie is ook niet te herstellen.
Sommige dingen gebeuren nu eenmaal en horen er bij, ook al is het gevoelsmatig niet fair.

Je gaat toch niet beweren dat ze dat wrak van Latifi niet hadden kunnen verwijderen onder VSC hé ? Niet dat dat moet voor mij hé. Een SC is voor mij ook goed. Maar laat het dan wel eentje zijn die volgens de reglementen uitgevoerd wordt.
Ga ik zeker niet beweren, had gekund, maar ze zijn wel consistent geweest imo, dit soort incidenten waar de auto op het circuit blijft staan en niet makkelijk kan verwijderd worden is altijd SC geweest in het recent verleden.

Sainz trouwens best of the rest.
Eindigt voor Norris en Leclerc.
Denk niet dat velen verwacht hadden dat hij Leclerc zou verslaan.
Denk ook niet dat velen zouden verwacht hebben dat Norris zoveel sneller dan Ricciardo zou zijn.

Protest zal niks meer uithalen FIA heeft kamp Redbull gekozen die gaan dat heus niet meer veranderen.
Het probleem is volgens mij dat de FIA (Masi eigenlijk) zelf de regels niet correct heeft toegepast. Nu wil Mercedes dat Max gestraft wordt, omdat ie de regels overtreden heeft, maar in feite heeft Masi zelf gewoon indirect toestemming gegeven aan Max om die regels te overtreden hé! Kan Max daarvoor gestraft worden? :unsure:

Dus ik zie ook niets meer veranderen aan de uitslag. Nu goed, dat Mercedes klacht indient is wel normaal en ook ergens terecht.

Sainz trouwens best of the rest.
Eindigt voor Norris en Leclerc.
Denk niet dat velen verwacht hadden dat hij Leclerc zou verslaan.
Denk ook niet dat velen zouden verwacht hebben dat Norris zoveel sneller dan Ricciardo zou zijn.
A ja, door al dat gedoe zouden we de derde bijna uit het oog verliezen.

Maar het feit is nu dat Lewis gestraft is door een fout van FIA. Masi heeft gewoon een duidelijk reglement genegeerd, en een shitstorm gecreëerd.

Wat er ook van komt: iemand is gestraft door incompetentie van Masi.

Komaan, het is letterlijk een wrak op de racelijn.

Het is een wrak op de racelijn zelf waardoor stewards en een takelwagen op de racelijn zelf moeten. Dat is altijd een safetycar. Geen discussie.

Ga ik zeker niet beweren, had gekund, maar ze zijn wel consistent geweest imo, dit soort incidenten waar de auto op het circuit blijft staan en niet makkelijk kan verwijderd worden is altijd SC geweest in het recent verleden
Inderdaad. Ze gebruiken altijd een SC in dit geval dus hadden ze gelijk dat ze dat nu opnieuw gedaan hebben. Alleen spijtig dat de procedure niet correct gevolg is.

Maar waar ik vooral op doelde is de vraag of een SC nog wel van deze tijd is. In mijn ogen eigenlijk niet. Ze kunnen volgens mij alles oplossen onder VSC, en dat zonder de race te vervalsen. Dus mijn vraag is waarom ze de keuze nog hebben om voor de SC te gaan. Buiten reclame (voor het merk van de SC) en om de race kunstmatig spannend te maken heeft die SC helemaal geen nut meer.

Komaan, het is letterlijk een wrak op de racelijn.

Het is een wrak op de racelijn zelf waardoor stewards en een takelwagen op de racelijn zelf moeten. Dat is altijd een safetycar. Geen discussie.
Zijn die mannen niet bekwaam om hun wagen tegen 80 km/h onder controle te houden dan ?

Ik ga er nu luchtig over omdat ik wel blij ben dat Max gewonnen heeft. Maar ik zou ontploffen als ik een Hamilton fan was.
Hamilton reed echts als een racket deze race en verdiende eigenlijk wel te winnen. Max kon op geen enkel moment zijn pace houden. En aan de straights lag het niet vandaag. Rbr was daar even snel.
Ik ga wel niet mee in heel diee shitstorm hier. Ik kijk wel toe vanuit de zijlijn 😁

Het probleem is volgens mij dat de FIA (Masi eigenlijk) zelf de regels niet correct heeft toegepast. Nu wil Mercedes dat Max gestraft wordt, omdat ie de regels overtreden heeft, maar in feite heeft Masi zelf gewoon indirect toestemming gegeven aan Max om die regels te overtreden hé! Kan Max daarvoor gestraft worden? :unsure:

Dus ik zie ook niets meer veranderen aan de uitslag. Nu goed, dat Mercedes klacht indient is wel normaal en ook ergens terecht.
Ze kunnen Max hier niet voor straffen. Max heeft niks verkeerd gedaan. De enige die ze kunnen straffen is Masi. Maar daar wint Lewis helemaal niks mee.

Wat ze bij Mercedes zullen proberen is om van de stand van voor de SC procedure de finishvolgorde te maken. Dit omdat de SC procedure niet volgens de regels verlopen is. Maar daarmee straf je Max en dan gaat Red Bull natuurlijk weer reclameren. Dus dat gaan ze niet doen.

Er zijn doorheen het seizoen wel meerdere onlogische fouten gemaakt (daarin zijn ze wel consequent) in het voordeel van Ham of Max.

Op het einde zal het wel in evenwicht zijn zeker.

Ik ga er nu luchtig over omdat ik wel blij ben dat Max gewonnen heeft. Maar ik zou ontploffen als ik een Hamilton fan was.
Hamilton reed echts als een racket deze race en verdiende eigenlijk wel te winnen. Max kon op geen enkel moment zijn pace houden. En aan de straights lag het niet vandaag. Rbr was daar even snel.
Ik ga wel niet mee in heel diee shitstorm hier. Ik kijk wel toe vanuit de zijlijn 😁
Ach, mij maakt het niet zo veel uit. Kijk naar mijn handtekening. Ik heb geen idolden. Ik snap heel dat gedoe niet. Ik had liever Lewis zien winnen omdat ik dit jaar enkele acties van Max niet echt ok vond. Maar het is goed mogelijk dat, moest ik Lewis in het echt ontmoeten, ik hem maar een windzak zou vinden en dat ik voor Max zou supporteren. (denk zelfs dat de kans redelijk groot is lol).
Dus mij maakt het niet zoveel uit. Wat ik wel weet is dat Max vandaag de overwinning niet verdiend heeft. De titel misschien wel, maar de overwinning vandaag 100% zeker niet.

fia beetje geklungeld vandaag

als eerste vind ik de overtake van max op ham daar had ham wel de plaats mogen terug geven
en ja de situatie met de sc op het eind beetje vaag , of je laat alle gedubbelden voorbij of geen enkele

maar zowel max of hamilton was hier verdiend kampioen geweest imo

en ik ben misschien een beetje biasd in favour of max , maar die heeft toch wel meer pech gehad dan lewis dit jaar , dus een gelukje op het eind
het maakt voor mij niks uit

max verdiend kampioen , niet vergeten hij moest nog slagen met dat inhaalmaneuvre op lewis zonder drs dus dat is wel zijn verdienste natuurlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan