FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom moet altijd alles toch zo zwart-wit zijn?
We hebben goeie races gehad en slechte races gehad. We hebben mooie inhaalacties gezien en we hebben acties gezien die meer in de botsautootjes thuishoren. Maar wat we vooral hebben gehad is een seizoen waarin 2 rijders zich duidelijk hebben onderscheiden van de rest.

Zowel Lewis als Max waren vandaag terecht wereldkampioen geworden. Is de beste gewonnen? Voor sommige wel, voor andere niet... Tja, leer ermee leven. Maar wees vooral blij dat er eens een spannend seizoen was na jaren Mercedes-dominantie (waar dan ook elke wedstrijd over geklaagd werd...).

Wat de sport kapot maakt is juist het hele "die heeft dat lijntje van de regels niet gevolgd", "ze trekken Mercedes altijd voor", "SC is oneerlijk" -gegeven van zowel de fans als de coureurs/constructeurs. Het is nu gewoon een kindertuin die telkens erger en erger wordt.
Laat ons dus gewoon met zijn allen blij zijn om dit seizoen en vooral ook uitkijken naar het, hopelijk, spannende volgende seizoen.

/ingeborg-modus-off.

Omdat het een sport is, geen Mario Kart.

't is moeilijk he. zoals ik al zei: Max had er ook wel voorbij geraakt met die gedubbelden. Maar Lewis had nog een kans gehad. we zouden nog een fair duel gehad hebben.

Als je niet weet dat het voor Max wel heel gemakkelijk zou worden, en voor Lewis quasi onmogelijk zonder brokken, met die beslissing, heb je eigenlijk niks te zoeken als race director in de F1.

en dat je dat dan tov het verliezende team, triomfantelijk gaat uitleggen met "this is a motor race", da's gewoon al helemaal uw onbekwaamheid uitroepen
Ik denk dat die gedubbelden zich mogelijk ook gewoon aan de kant hadden gezet. Ge wilt u als rijder en ploeg liever niet te hard in moeien...

Fia maffia. Dat rb nog eens klaagt.
11sec voorsprong. Sc max zachter band
En dan laatste ronde nog racen. In nadeel van ham. Die een grote voorsprong al had. Tjonge masi.

Ja, er waren nog 3 wagens die gedubbeld waren die de SC niet mochten inhalen. Maar dat zou slechts een kwestie van enkele seconden geweest zijn om die ook te laten inhalen, dat zou totaal geen invloed gehad hebben.

Dus de regel die ze niet correct hebben gedaan is dat de SC normaal pas de following lap binnenkomt. Dus akkoord dat dat vreemd is. Ik weet niet welke verklaring ze daarvoor gaan geven.
Of dat geen invloed zou gehad hebben betwijfel ik. Ik betwijfel of die 3 überhaupt tijd genoeg zouden gehad hebben om, nog voor het ingaan van de laatste ronde, zich te ontdubbelen. En moest het wel zo zijn zou de kans groot geweest zijn dat ze direct na het vallen van de groene vlag een blauwe vlag zouden gekregen hebben. Dus in dat geval zou het ook invloed gehad hebben.

En dat is het probleem met Masi. Hij volgt zijn eigen regels niet, en daardoor wordt deze uitslag heel controversieel. Ik snap dat er een groene vlag moest komen. Het zou een serieuze anticlimax geweest zijn indien ze zouden gefinished zijn onder geel. Maar hier vind ik eigenlijk dat Max vandaag de overwinning niet verdiend heeft. Hij heeft ze gekregen. En daardoor ook de wereldtitel, al wil ik daarmee niet zeggen dat hij die gestolen heeft. Hij heeft een geweldig seizoen gereden. Maar Masi heeft hem hier ne ferme cadeau gedaan.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat die gedubbelden zich mogelijk ook gewoon aan de kant hadden gezet. Ge wilt u als rijder en ploeg liever niet te hard in moeien...
Dus je wilt liever niet doen wat Latifi deed? Notabene een team dat met Mercedes motoren rijdt. Lijkt mij dat die niet goed gaat slapen.
Als die gedubbelde hadden blijven zitten had Verstappen nooit voorbij Hamilton geraakt. Het is niet alsof die in de eerste bocht met 5 aan de kant gaan staan + Verstappen zat dat niet onder Hamilton zijn achtervleugel.

Dan zou het in elk geval volgens de regels verlopen zijn. En dan zou Max ook nog kunnen hebben winnen. Plus het zou Lewis een fighting chance gegeven hebben.

Mick heeft gewoon Latifi eruit gereden zodat Lewis z'n pa's record niet zou verbreken :unsure:

Moet wel zeggen als vroeger grote fan van Schumacher dat dat toch wel een troost is (en ja de ironie bij het feit dat ik geen fan ben van Max door zijn naar mijn mening té agressieve en oneerlijke rijstijl maar wel fan ben van Schumacher is mij niet ontgaan :p )

Laatst bewerkt:
Maar de FIA zorgt daar zelf voor, door niet consistent te zijn.

Tja, ik zou daar ook niet graag in hun plaats zitten. Elke beslissing die ze nemen, zal fout zijn. Zelfs als ze telkens een consistente beslissing nemen, zal er nog steeds een coureur, constructeur of fan zijn die zegt dat ze niet consistent waren.
Het is altijd makkelijker om vanaf een veilig keyboard een standpunt in te nemen over bepaalde acties, maar racen is gewoon niet 100% in regels te gieten.

Mick heeft gewoon Latifi eruit gereden zodat Lewis z'n pa's record niet zou verbreken :unsure:

Moet wel zeggen als vroeger grote fan van Schumacher dat dat toch wel een troost is (en ja de ironie bij het feit dat ik geen fan ben van Max door zijn naar mijn mening té agressieve en oneerlijke rijstijl maar wel fan zijn van Schumacher is mij niet ontgaan :p )
Voor de wedstrijd hebben ze op Tiptik nog eens beelden van die stunts van Schumacher en Prost opgerakeld. Dat waren pas vuile toeren van MS om wereldkampioen te worden …

Max zit NU bij de stewards.
Heeft Lewis ingehaald achter de SC.

En Mercedes heeft klacht ingediend ivm die lapped cars.

YouTube live. F1 kanaal.

Wel, ik had ook echt de indruk dat hij voorbij Lewis ging op een gegeven moment. Langs de andere kant leek het erop dat Lewis even ging en dan weer inhield, wat ook niet mag.

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze hier Max de titel nog gaan afnemen.

Wel, ik had ook echt de indruk dat hij voorbij Lewis ging op een gegeven moment. Langs de andere kant leek het erop dat Lewis even ging en dan weer inhield, wat ook niet mag.

Ik hoop inderdaad dat ze de shitshow niet nog groter gaan maken.

Maar hij heeft Lewis wel effectief ingehaald.
Wat ge zegt over Lewis is ook waar.

Dat gaan en dan weer inhouden doen ze toch constant?

Ik denk ook niet dat er nog iets gaat veranderen, maar can't blame them for trying

YouTube live. F1 kanaal.
Wat een gedoe... en dat allemaal dankzij de incompetentie van Michael Masi...

Maar ik geloof nooit dat ze Red Bull de titel zullen durven afnemen.

Zien de complottheoristen van beide kanten (mercedes/RBR) niet dat ze al heel 't seizoen bijna evenveel aan 't klagen zijn? Vaak verandert de richting zelfs in 1 race. De vorige nog bvb. Ik geloof er geen bal van.

Het klopt wel dat de raceleiding dit soort commotie vaak zelf in de hand werkt. Ook vandaag. De communicatie bij zowel het eerste incident als het laatste laat stevig te wensen over. Uiteindelijk was het voor mij logisch de wagens te laten passeren. Het werd pas raar wanneer de beslissing kwam het NIET te laten gebeuren. En dan draaien ze plots beslissing om? Bizar.

Omdat het een sport is, geen Mario Kart.

Het zou dan ook meerdere sporten (*kuch* voetbal) sieren als supporters/ploegen/spelers/... wat neutraler zouden reageren en hun innerlijke ingeborg even naar boven zouden laten komen. Er is al genoeg verdeeldheid over verschillende thema's in de maatschappij, dus laat ons bij het sporten maar lekker concentreren op het genieten van de mooie momenten.
Maar soit, dit brengt ons wel wat offtopic :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan