FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal KAN de racedirecteur beslissen om de gedubbelden te laten passeren/ te ontdubbelen. Dan zijn de gedubbelden niet meer in de weg van de rest.

De racedirecteur (Michael Masi) hoeft dat niet te doen. Hij heeft de mogelijkheid.

Wat er wel nieuw was deze keer, is dat de racedirecteur de gedubbelden die voor Verstappen zat doorliet en de andere achter Verstappen niet.
Hieveel gedubbelden zaten er tussen Ham en Ver?

Nu qua einde. Is dit wel een absolute triller, men kan het niet beter schrijven.

Nogmaals. Mercedes verkloot het toch ook wel zelf hè
Hoezo ? Kan men bij Mercedes iets doen aan de flaters van Gio en Latifi dan ?
Hamilton kon niet binnen voor nieuwe banden hé. Die reed voorop. Als die binnen ging en Max niet gaf die track position op. Zou Masi ook besloten hebben dat de gedubbelden zich mochten ontdubbelen indien Max voorop reed ? Dat weet ik niet. Dat weet niemand.

En dat is wat er spijtig is aan dit seizoen. Er zit geen consistentie in de straffen van de FIA. Die doen maar wat op en uiteindelijk beslissen zij over wie wereldkampioen wordt. Met, wat ik noem, wat nattevingerwerk.

Zou me inderdaad niet verbazen dat Mercedes hier mee verder gaat. Zou helemaal niet onterecht zijn. Ken de regels niet genoeg om te oordelen maar ik heb alleszins dit nog nooit gezien in al die jaren dat ik F1 volg.

Dus in het vervolg moeten ze rekening houden met mogelijke safety cars? Komaan.
Nee, Mercedes doet hier niets verkeerd.
Met alle scenario's rekening houden hè..

Uiteindelijk is Max een even verdiende winnaar als Lewis zou zijn hè. Hij pakt de titel niet omwille van 1 race of beslissing
Lewis had ook zijn 3e bestraffing kunnen krijgen voor daar met Mazepin en 10 plaatsen grid penalty krijgen..

Het is in de laatste ronde van de laatste race beslist na toch ook wel paar keer knap racewerk te zien hè (Perez)
In elke andere wedstrijd rijden ze dit uit onder SC. Voor de rest geen idee hoe ze dit beslist hebben.
Die auto was ook al 3 ronde voor het eind van het circuit ook, ze pakken tegenwoordig ook voor alles hun tijd.
Een seizoen uitrijden achter de SC, dat wilt niemand zien. Behalve wat Hamilton fans dan

Ik heb hier echt een geweldig slecht gevoel bij. Als Max vandaag gewoon op kop reed en WK wordt, allemaal goed, maar dit is gewoon de grootste farce van de laatste 20 jaar in de F1.

Hoezo ? Kan men bij Mercedes iets doen aan de flaters van Gio en Latifi dan ?
Hamilton kon niet binnen voor nieuwe banden hé. Die reed voorop. Als die binnen ging en Max niet gaf die track position op. Zou Masi ook besloten hebben dat de gedubbelden zich mochten ontdubbelen indien Max voorop reed ? Dat weet ik niet. Dat weet niemand.
Nee dat weet je niet dus dan moet je dat ook niet insinueren.
Zelfs Lewis op softs was nog voorbij Max geraakt denk ik in 1 ronde

Ik weet niet of Mercedes zo ver zal gaan om dit voor de groene tafel te trekken, maar indien ze dat doen hebben ze volgens mij een heel sterke case.
Ik ben wel grotendeels akkoord met je post maar de kans dat ze dit winnen aan de groene tafel is (ik als neutrale toeschouwer zijnde) naar mijn mening juist héél erg klein.

Dat is omdat je Hamilton fan bent en dan is het ergens normaal dat je dit denkt dat ze een sterke case hebben, en in theorie is dat ook zo maar in praktijk? Ik vrees daar in praktijk dus voor ... eerlijkheidshalve ..

But we shall see, who knows ... only the future shall tell ..

niet alleen dat, normaal moeten die wagens dan ook eerst weer aansluiten vóór ze de SC binnen halen.

Dat hoeft niet. Staat nergens in dat men moet wachten totdat deze weer aan het treintje hebben aangesloten. Traditioneel wordt dat gedaan natuurlijk omdat ze anders snel weer in de weg zitten.

Unless the clerk of the course considers the
presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the
safety car will return to the pits at the end of the following
lap

Dus vanaf het moment dat de "last lapped car" de leider heeft gepasseerd, dan zal de safety car terugkeren naar de pits op het einde van de volgende lap.

Maar "volgende lap" klinkt voor mij als (huidige lap + 1) dus hier zou de safety car nog een rondje moeten rijden.
Daarover klaagt Toto.
Ofwel was het de lapped cars in de pak laten en de safety car binnen laten rijden met nog 1 lap te racen?
Ofwel de lapped cars laten passeren en de safety car moest nog een rondje rijden. (dus geen laatste rondje meer.)

Verstappen is over het hele seizoen gezien een terechte winnaar.
Hamilton heeft in deze laatste race wat pech.
De SC regels werden nu gewoon gevolgd, pech voor Hamilton. Hamilton heeft een pak meer incidenten in zijn voordeel gehad dan in zijn nadeel over het hele seizoen

Die auto was ook al 3 ronde voor het eind van het circuit ook, ze pakken tegenwoordig ook voor alles hun tijd.
Een seizoen uitrijden achter de SC, dat wilt niemand zien. Behalve wat Hamilton fans dan
Kom hé, precies of in een omgekeerde wereld als Max op dat moment eerstes reed niet de volledige RB entourage dat ook zou willen, ZEKER als dat de gewoonte is geweest het voorbije seizoen.

Kan iemand dat van die gedubbelde eens in mensentaal uitleggen en wat het verschil is met de andere wedstrijden, ik ben niet mee denk ik?
normaal heeft FIA 2 opties:

a) je laat alle gedubbelden een ronde terugpakken onder de SC. dit moet dan wel nadat het incident opgeruimd is, en die wagens moeten weer aangesloten zijn bij het pak, vóór er weer geracet kan worden.
b) omdat dat meestal een extra ronde betekent, kunnen ze dat laten vallen, als dat betekent dat je racent kan finishen. op een circuit als Abu Dhabi is dat op zich geen probleem, omdat ze toch uit de weg moeten, en op het lange rechte stuk vlieg je er dan gewoon voorbij.

hier had Masi al beslist voor optie B. Horner snapte niet dat dat sowieso in hun voordeel was, is gaan klagen, en heeft dan optie A net genoeg toegepast om toch zoals bij optie B te kunnen een "race" hebben tussen Hamilton en Verstappen. en dat noemt Masi dan gewoon "racen".

kijk, ik heb er geen probleem mee dat Max kampioen is. tenzij je voor optie A gaat, maar dan correct, was hij ook voorbij Lewis geraakt.

maar op deze manier is het gewoon een hele vieze nasmaak. het is zo'n beetje als in de finale van het WK, penalty-reeks, de ref bij de beslissende penalty laat hernemen, en de keeper rood geeft omdat hij te vroeg van zijn lijn gekomen is

Geen fan van de racestijl van Max, maar proficiat! Goed voor de Formula 1 wel dat er eens iemand anders wint. O.b.v. de laatste weken verdiende Lewis het meer imo, maar over het heel seizoen is het ook verdiend voor Max. Onder de indruk van enkele van zijn kwalificaties.

Niet allemaal even proper verlopen, tijdens het seizoen niet en vandaag ook niet. Rare wending daar aan het eind. Ik wil graag weten waarom Masi opeens zijn mening totaal veranderd en zo Max de titel cadeau doet.

Mercedes gaat enorm getriggered zijn, die gaan nog 10 jaar dominant willen zijn hierdoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan