FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Over die brakecheck van Max. Ik ben er van overtuigd dat het niet express was. Hij wilde volgens mij Lewis niet brakechecken, maar hij deed het wel. Volgens mij stampte hij uit colère op zijn rempedaal. Kwaad dat hij de melding kreeg dat hij Lewis voorbuj moest laten. Ik denk niet dat hij door had dat Lewis zo kort achter hem hing. Maar dan nog, zo op je rem stampen, op de ideale racelijn, zonder gele vlag of wat dan ook, doe je gewoon niet.

Ik denk eerder:

Verstappen krijgt bericht om Hamilton door te laten. (En hij wil dat op die specifieke plaats doen voor zijn sluwe truc :p)
Hamilton wist nog van niks en blijft er eventjes achter hangen. (en niet zo'n goeie plek om in te halen juist voor die bocht weg van de racelijn.)
Verstappen vertraagt nog meer.
Hamilton snapt er niks van en zit er nu vlak achter :p.
Verstappen vertraagt nog meer (maar beseft niet dat Hamilton nu vlak achter hem zit?) waardoor Hamilton er tegen rijdt.

Ik zie het volgende week echt niet proper aflopen.
Ge zijt niet de enige. Spijtig dat Max nog altijd voorop staat in de stand. Die is echt niet vies om de botsing uit te lokken, dat is na vandaag wel overduidelijk denk ik.
Ik had het liever andersom gezien. Dan zou de race volgende week veel zuiverder verlopen.

Max speelt gewoon een smerig spelletje door absoluut daar, waar het niet hoort, de positie willen terug te geven. Om dan DRS te pakken en de plaats dadelijk terug te pakken. Dat is niet de bedoeling van een straf hé. Onderga uw straf als een man ipv een gefrustreerde kleuter.

Normaal ga je compleet van de ideale lijn af zodat duidelijk is wat de bedoeling is.

En dan twee races na elkaar gewoon verdedigen door zo laat te remmen dat je zelf ook van het circuit gaat... Sorry hoor maar...

da's dus dit:
d) Causing a collision, repetition of serious mistakes or the appearance of a lack of control over the car (such as leaving the track) will be reported to the Stewards and may entail the imposition of penalties up to and including the exclusion of any driver concerned.

lijkt mij meer dit
e) It is not permitted to drive any car unnecessarily slowly, erratically or in a manner deemed potentially dangerous to other drivers at any time

bij de FIA zijn ze het helemaal kwijt, tbh.

ik heb trouwens het incident van Hamilton in Spa opgezocht:

het was met Kimi (dus niet Massa)
Hamilton die de busstop afsnijdt, en voor Kimi de baan opkomt. geeft meteen positie terug, om in de source meteen weer in te halen.

25s penalty kreeg die daar toen voor.

Max speelt gewoon een smerig spelletje door absoluut daar, waar het niet hoort, de positie willen terug te geven. Om dan DRS te pakken en de plaats dadelijk terug te pakken. Dat is niet de bedoeling van een straf hé. Onderga uw straf als een man ipv een gefrustreerde kleuter.

Normaal ga je compleet van de ideale lijn af zodat duidelijk is wat de bedoeling is.

En dan twee races na elkaar gewoon verdedigen door zo laat te remmen dat je zelf ook van het circuit gaat... Sorry hoor maar...
Hij gaat echt wel van de racelijn. En vertraagt helemaal niet bruusk ofzo.

Het is echt enkel omdat Lewis niet op de hoogte was dat dit is voorgevallen.

Extra:

Di Resta denkt dat Verstappen Hamilton voorbij wat laten voor de DRS detectie zone. Zodat hij vlak achter Hamilton zit en terug Hamilton kan inhalen met DRS.

Wie weet:
Misschien had Hamilton dat wel door en wou hij dan nog niet inhalen. :p

Hij gaat echt wel van de racelijn. En vertraagt helemaal niet bruusk ofzo.

Het is echt enkel omdat Lewis niet op de hoogte was dat dit is voorgevallen.

sorry hoor, maar er is toch wel meer aan de hand. begint vanaf 0:14
Racing line is rechts. Verstappen gaat wel naar links, maar rechts is er niet genoeg plaats voor Hamilton, imo.
als de barriere links stopt, en de baan breder wordt, gaat Verstappen ineens weer (licht) naar rechts. maar dan is het al te laat.

en ik herhaal: als Verstappen idd niet meer wou doen dan hem voorbij laten, waarom duurt het daarna dan nog eens 5 ronden

Serieus?
Max schakelt 3 vitessen terug op een vol gas stuk.
Kijk nu toch eens naar die beelden, hij remt toch niet bruusk ofzo? Anders zat Hamilton er al meteen los op hé.

Niet vergeten dat Max er van uitgaat dat Lewis weet dat hij de positie gaat geven. Hij vertraagt gewoon en blijft rechts hangen, maar Lewis blijft achter hem en vertraagt mee.

Dus als ik het goed begrijp, heeft Max 5sec gekregen voor het inhalen buiten de baan, en is er nog een investigation tussen Hamilton en Verstappen voor die botsing toen Max hem wou voorlaten?

Dus als ik het goed begrijp, heeft Max 5sec gekregen voor het inhalen buiten de baan, en is er nog een investigation tussen Hamilton en Verstappen voor die botsing toen Max hem wou voorlaten?
klopt.
maar de FIA heeft (imo) in de call-to-the-stewards het verkeerde punt uit het reglement aangehaald.

sorry hoor, maar er is toch wel meer aan de hand. begint vanaf 0:14
Racing line is rechts. Verstappen gaat wel naar links, maar rechts is er niet genoeg plaats voor Hamilton, imo.
als de barriere links stopt, en de baan breder wordt, gaat Verstappen ineens weer (licht) naar rechts. maar dan is het al te laat.

en ik herhaal: als Verstappen idd niet meer wou doen dan hem voorbij laten, waarom duurt het daarna dan nog eens 5 ronden

Verstappen blijft gewoon rechts en vertraagt. De racing line is daar trouwens gewoon zowat in het midden, dus links of rechts maakt weinig uit imo. Lewis kan hem gewoon heel vlot links voorbij, mocht hij geweten hebben wat de bedoeling was.

En ja, uiteraard doet Max het daar omdat hij dan verwacht hem meteen terug te kunnen pakken. En daarover kan je discussiëren of het koosjer is, absoluut. Maar hij doet initieel hier gewoon niks verkeerd imo.

En nadien geeft hij de plaats niet omdat het under investigation is, hij wacht dus gewoon af wat de stewards gaan beslissen, is toch ook logisch?

Kijk nu toch eens naar die beelden, hij remt toch niet bruusk ofzo? Anders zat Hamilton er al meteen los op hé.

Niet vergeten dat Max ervanuit gaat dat Lewis weet dat hij de positie gaat geven. Hij vertraagt gewoon en blijft rechts hangen, maar Lewis blijft achter hem en vertraagt mee.
Zet het filmpje dat hierboven gepost is op x0,25 en je ziet toch duidelijk dat hij niet rechts blijft hangen? Hij komt zelf terug naar het midden om dan net voor de botsing zelfs nog kort links/rechts te sturen.

Max zegt net dat hij vertraagd heeft en ook geremd heeft (wellicht dus toen Hamilton vlak achter hem zat terwijl Max richting midden circuit bewoog.
"Voorbijlaten"

Zet het filmpje dat hierboven gepost is op x0,25 en je ziet toch duidelijk dat hij niet rechts blijft hangen? Hij komt zelf terug naar het midden om dan net voor de botsing zelfs nog kort links/rechts te sturen.
Bekijk ook de snelheden eens. Positie op de baan was daar niet het enigste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan