FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hamilton loopt 5 punten in op Verstappen deze week. Verschil is nog 14 punten.
Stel dat we nog 3 van deze weekends krijgen, dan is het verschil 1 punt of zo na einde seizoen. :tongue:
De volgende races zullen er 7 punten verschil zijn ipv 5 (snelste ronde buiten beschouwing gelaten). Dus 3 van deze weekends zullen er niet meer zijn. Na 2 races kan het gelijkstand worden.

Volgens F1 journaal hebben ze eerst Mercedes en Red Bull gevraagd of ze dit moesten onderzoeken (zo interpreteer ik het toch) en hebben ze beiden gezegd: laat ze maar verder racen. Case closed.
Helemaal niet. Voor RB was het natuurlijk gewoon racen maar Mercedes wou uiteraard een penalty. Ik vond het er ook wel over en verdiende zeker 5s maar al bij al goed dat we hier nu geen hele week moeten lezen of het nu wel of niet een penalty was en wat als.. 😋

Hamilton bleef er op dat moment naar eigen zeggen zelfs heel kalm bij. Hij ging 'm sowieso wel pakken. De reacties zullen er weer stevig overgaan spijtig genoeg.

Op het moment zelf dacht ik ook: geef hier nu geen penalty voor, die gasten zijn op de limiet aan 't racen. Er is geen contact. In de nabeschouwing waren er wel meer die er zo over dachten (naast RBR). Hier is dat blijkbaar geen populaire opinie :unsure:

Tis gewoon die inconsistentie die regeert van race tot race. Half de grid heeft al veel sneller 5seconden straffen gehad dit seizoen voor veel lichtere overtredingen. Hier krijgt Max een joker omdat het het kampioenenduel is en de stewards/Massi durven niet.

Denk dat Masi zijn excuus/uitleg zal zijn:
Max verloor de controle over zijn wagen waardoor hij breed ging en Hamilton hierdoor moest ontwijken duwde dus er was geen intentie.

Maar hij blijft voor dus hij krijgt een voordeel hierdoor desondanks hij de controle verliest en de baan afgaat..

En dan dat weaven daarna van hem bovenop :p.

Moet toch een van Hamilton zijn beste zeges zijn, waar hij het meest van heeft kunnen genieten.
Zo een totale coureur.
Toch raar hoe verschillend meningen kunnen zijn. Die power unit van Mercedes (lees Hamilton) was dit weekend echt insane. Heeft in mijn ogen nog weinig te maken met driver input.

Als die lijn de volgende races wordt doorgetrokken vrees ik het ergste voor Red Bull.

Bottas rijdt ook al gans het jaar makkelijker rond dan een Perez, terwijl ik Perez even hoog inschat als rijder. Voor mij is de Mercedes nog altijd de beste wagen op de grid, al heel het seizoen.

Volledig mee eens

Net op F1 tv de post race show gezien en alle analisten waren het toch over eens dat het gewoon hard racen voor de titel is en er geen straf moest komen.

Enkel wolf begint nog net niet de racisme kaart te trekken dat iedereen tegen hun en Lewis is…

Toch raar hoe verschillend meningen kunnen zijn. Die power unit van Mercedes (lees Hamilton) was dit weekend echt insane. Heeft in mijn ogen nog weinig te maken met driver input.

Als die lijn de volgende races wordt doorgetrokken vrees ik het ergste voor Red Bull.

Bottas rijdt ook al gans het jaar makkelijker rond dan een Perez, terwijl ik Perez even hoog inschat als rijder. Voor mij is de Mercedes nog altijd de beste wagen op de grid, al heel het seizoen.
Mercedes gaat dit nog doen hoor.
Wat boeit het nou als je van p6 moet vertrekken als je 30km/h sneller bent.

Domme regel/straf.

Nja, dat iedereen tegen hun zou zijn, is ook ergens ‘normaal’. Mensen willen spanning en eens een andere winnaar dan de afgelopen 7 jaar Mercedes.

Bottas die in Austin ook met een nieuwe (zijn toch wel dezelfde motoren/wagens) geen deuk in een pakje boter reed, hoe verklaar je dat? Is hier wel vaak de teneur geweest dat het nogal vaak aan de wagen ligt bij Hamilton. Alsof je 30 wagens passeert op een weekend met weinig "driver input".

Bottas rijdt al jaren in die Mercedes, Perez zijn eerste seizoen. Geen idee hoe je daaruit besluit dat die Mercedes wel beter moet zijn.

Uiteraard was de Mercedes van Hamilton duidelijk beter dan de RB van Max dit weekend. Anders ga je er niet zo makkelijk op en over. Maar om, zelfs met de beste wagen van het pak, dit te doen, is toch knap, vooral zijn prestatie in de sprintrace dan.

Want het is nog al gebeurd, in een volledige race, dat degene met de beste wagen van P10 naar P1 rijdt. Maar om op die korte sprintrace van P20 naar P5 te rijden, dat is eigenlijk wel best uitzonderlijk.

Nu lijkt het een beetje alsof Lewis van P20 naar P1 is gereden, en dat is natuurlijk zo... over 2 races dan toch gezien.

Dit was toch ook vrij extreem:
Hamilton start 10de.
Bottas start van pole.

5 laps na de start gaat Hamilton voorbij Bottas.

Wel geholpen door SC en feit dat Bottas hem liet passeren.

Maar inderdaad, maf hoe Hamilton overal langs vloog en Bottas zelf niet voorbij Perez raakte tot zijn pit onder VSC…

Dit was toch ook vrij extreem:
Hamilton start 10de.
Bottas start van pole.

5 laps na de start gaat Hamilton voorbij Bottas.

Bottas lag toen al 3de én liet Hamilton gewoon passeren. Dus in theorie ging Hamilton van P10 naar P4 hé.

Bij de start als ik mij niet vergis al 3 plaatsen goedgemaakt waaronder Norris die uitviel en dan, zonder DRS, de Ferrari's voorbij. Dat toont ook gewoon aan hoe goed die Mercedes is, als je zonder DRS die 2 kan passeren.

Nogmaals, heel knap weekend van Lewis en vnl de sprintrace was indrukwekkend, maar de hoofdrace was imo niet zo uitzonderlijk.

Toch ook wel ongelooflijk:

Masi gaf echter wel toe dat één belangrijk beeld ontbrak ten tijde van het onderzoek, namelijk de onboardbeelden van de auto van Verstappen. Daardoor kon de manier van sturen van Verstappen niet in de overwegingen worden meegenomen.

"Het is zo dat we in eerste instantie enkel toegang hebben tot de beelden die ook voor het publiek zijn uitgezonden."

Toch ook wel ongelooflijk:

Masi gaf echter wel toe dat één belangrijk beeld ontbrak ten tijde van het onderzoek, namelijk de onboardbeelden van de auto van Verstappen. Daardoor kon de manier van sturen van Verstappen niet in de overwegingen worden meegenomen.

"Het is zo dat we in eerste instantie enkel toegang hebben tot de beelden die ook voor het publiek zijn uitgezonden."
Die beelden gaan nog wel boven komen, niet? Ik verwacht dan nog dat Mercedes in beroep zal gaan als Max duidelijk naar buiten zou sturen.
In ieder geval was de boodschap van RBR ‘Let them race’ ook veelzeggend 😂 Waren de rollen omgekeerd, ze hadden zelfs Albon niet nodig gehad om aan te tonen dat hij niet op het circuit zou zijn gebleven. 😉

Die beelden gaan nog wel boven komen, niet? Ik verwacht dan nog dat Mercedes in beroep zal gaan als Max duidelijk naar buiten zou sturen.
In ieder geval was de boodschap van RBR ‘Let them race’ ook veelzeggend 😂 Waren de rollen omgekeerd, ze hadden zelfs Albon niet nodig gehad om aan te tonen dat hij niet op het circuit zou zijn gebleven. 😉
Ja het was gewoon vreemd dat ze die beelden niet meteen hadden, technisch probleem ofzo? Op sky sports waren ze tijdens de race ook op de replay aan het wachten om te zien of hij effectief iets deed met zijn stuur of niet. Max er nu nog voor straffen is nu ook wel niet nodig imo.
En idd die 'let them race' .. 🥲 Omgekeerd zou het uiteraard net hetzelfde zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan