FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
euh, je kan enkel divebomben als je achter ligt he.

maar dat is toch niet ridicuul? overdrijf eens niet...
beiden maken een stuurbeweging om hun rechstreekse rivaal te hinderen. daar maak ik de vergelijking.

Bij Schumacher was er het contact, waarbij hij zelf moest opgeven.
Hier was er geen contact, en kon Hamilton het nog zien aankomen.

Verstappen verdient hier, zeker naar moderne normen, niet dezelfde straf he, (die championship DSQ was er toén ook al over), 5s oid was was al genoeg geweest.
Allé kom, zie je echt het verschil niet?

Schumacher zat al de helft achter Villeneuve én aan de buitenkant en stuurt dan gewoon naar Villeneuve toe. Niet naar de apex, niet naar de bocht, maar gewoon duidelijk naar de auto met de bedoeling hem te raken en eruit te rijden.

Hier gaat Verstappen gewoon wijd en ja, zo forceert hij Lewis off track, maar hij stuurt op geen enkel moment onnatuurlijk naar de wagen van Lewis met de bedoeling die te raken en eruit te tikken.

omg die reactie van Verstappen :biglaugh:
ale Bottas, pakt em! :D
Haha you wish :D

Bottas komt wel dichter nu, maar no way dat ie Verstappen nog te grazen neemt. Die laatste spaart zich nu, het heeft toch géén zin om nog door te duwen.

Dit WK wordt echt wél beslist tem de allerlaatste race hé. Leuk zo.

Allé kom, zie je echt het verschil niet?

Schumacher zat al de helft achter Villeneuve én aan de buitenkant en stuurt dan gewoon naar Villeneuve toe. Niet naar de apex, niet naar de bocht, maar gewoon duidelijk naar de auto met de bedoeling hem te raken en eruit te rijden.

Hier gaat Verstappen gewoon wijd en ja, zo forceert hij Lewis off track, maar hij stuurt op geen enkel moment onnatuurlijk naar de wagen van Lewis met de bedoeling die te raken en eruit te tikken.
als X in het midden van de bocht zijn stuur recht zet, en naast hem, aan de buitenkant, blijft Y zijn bocht rijden, is dan Y in fout omdat hij naar X rijdt?

Verstappen stopt hier gewoon een fractie van een seconde met zijn bocht nemen. In Monaco liggen beide wagens uit de race.

(maar je maakt meer van mijn quote dan het is. ik zeg enkel dat het sturen vergelijkbaar is. niet dat het een exacte kopie is van wat daar gebeurd is)

als X in het midden van de bocht zijn stuur recht zet, en naast hem, aan de buitenkant, blijft Y zijn bocht rijden, is dan Y in fout omdat hij naar X rijdt?

Verstappen stopt hier gewoon een fractie van een seconde met zijn bocht nemen. In Monaco liggen beide wagens uit de race.

(maar je maakt meer van mijn quote dan het is. ik zeg enkel dat het sturen vergelijkbaar is. niet dat het een exacte kopie is van wat daar gebeurd is)
Maar ik zeg toch nergens dat Max niet in fout is? Integendeel, hij verdiende een straf.

Maar jij maakt wel die vergelijking hé, en daar ga ik op in.

Hamilton loopt 5 punten in op Verstappen deze week. Verschil is nog 14 punten.
Stel dat we nog 3 van deze weekends krijgen, dan is het verschil 1 punt of zo na einde seizoen. :tongue:

Maar ik zeg toch nergens dat Max niet in fout is? Integendeel, hij verdiende een straf.

Maar jij maakt wel die vergelijking hé, en daar ga ik op in.
Verstappen liet Hamilton daarna toch iets te gemakkelijk passeren en Hamilton wint ook.
Ik denk dat daarmee voor Mercedes (mits een opmerking) de kous af is. Hier gaat niets meer van komen.

Het manoeuvre hier van verstappen was pak erger dan Hamilton op Verstappen in Silverstone, waar Hamilton wel penalty voor kreeg.
In SIlverstone kon Hamilton die bocht nog halen als Verstappen plaats gaf. Verstappen kon daar zelfs op de track gebleven zijn.

In deze race kon Verstappen die bocht niet halen. Was dus crash of Hamilton die ook van de track moest.
En geen penalty.

Hamilton loopt 5 punten in op Verstappen deze week. Verschil is nog 14 punten.
Stel dat we nog 3 van deze weekends krijgen, dan is het verschil 1 punt of zo na einde seizoen. :tongue:
stel dat Hamilton op 1 punt eindigt, dan wordt het kampioenschap beslist omwille van een defect van 0.2mm.
Het manoeuvre hier van verstappen was pak erger dan Hamilton op Verstappen in Silverstone, waar Hamilton wel penalty voor kreeg.
In SIlverstone kon Hamilton die bocht nog halen als Verstappen plaats gaf. Verstappen kon daar zelfs op de track gebleven zijn.

In deze race kon Verstappen die bocht niet halen. Was dus crash of Hamilton die ook van de track moest.
En geen penalty.
contact vs geen contact.

stel dat Hamilton op 1 punt eindigt, dan wordt het kampioenschap beslist omwille van een defect van 0.2mm.

contact vs geen contact.

Of een band dat plots springt, of Lewis dat zijn knopje vergeet te verzetten, of … Zo zijn er wel wat momenten in een seizoen.

Wat een wedstrijd van Hamilton. Eerlijk, ik begrijp er niet van dat hier "no investigation" van gekomen is. Zet de deur open voor vergelijkbare fases in de toekomst. Ze zeggen hier gewoon als er geen contact is = geen probleem.
Omdat jureren vaak, maar niet altijd zwart/wit is.
Beslissingen moeten getoetst worden aan het reglement, maar soms is er enige nuance nodig. Daarom dat ex-F1 racers de stewards vervoegen.

Hier is idd geen contact, geen schade en niemand heeft hier enig significant nadeel ondervonden.

Hoe graag ik Verstappen deze overwinning had gegund, sterk werk van Hamilton vandaag.

contact vs geen contact.
FIA claimt geen onderscheid te maken op de gevolgen van een incident, enkel over of het legaal/gevaarlijk is of niet.

Contact vs geen contact mag de factor niet zijn.

Natuurlijk als je bekijkt van laatste in de sprint naar eerste in de race, blijft een voorbeeld van niet opgeven int algemeen

GET IN LEWIS

Sidenote: toch compleet belachelijk dat Verstappen geen penalty(s) kreeg? Dat weaven wil ik nog, euh, door de vingers zien, maar wat hij daar deed tegenover Lewis is gewoon echt niet OK. De FIA heeft net de deur opengezet om zotte toeren te doen de komende weken.

Feit dat Lewis niet crasht daar mag niet meespelen trouwens, het is de actie die bestraft moet worden, niet de uitkomst.

Jawatte, wat een race. Hamilton en de mercedes werkten heel goed op dit circuit. Heel benieuwd of dat de volgende gp's ook zo gaat zijn.
Max heeft heeft echt wel alles eruit gehaald, maar hamilton was te sterk hier.

Vraag me af wat het de volgende races wordt. Qatar en Saudi Arabië zijn nieuwe. En dan nog Abu Dhabi.

Het wordt nog spannend

GET IN LEWIS

Sidenote: toch compleet belachelijk dat Verstappen geen penalty(s) kreeg? Dat weaven wil ik nog, euh, door de vingers zien, maar wat hij daar deed tegenover Lewis is gewoon echt niet OK. De FIA heeft net de deur opengezet om zotte toeren te doen de komende weken.

Feit dat Lewis niet crasht daar mag niet meespelen trouwens, het is de actie die bestraft moet worden, niet de uitkomst.
Exact dit. Als Hamilton on track blijft is het gewoon 100% fout van Verstappen en krijgt hij een straf. Net omdat Hamilton rechtdoor stuurt is er geen investigation nodig? Daar begrijp ik echt niets van.

Hamilton wat een race
Verstappen wat ik daar nog van zeggen de snelste piloot ooit ... die alles mag van de FIA
5 sec straf was toch het minste was ze hem konden geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan