FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op Britse media (dacht sky) deden ze gisteren na de sprint een analyse waaruit blijkt dat de Merc op de straight even snel accelereert als de Honda (en ook McLaren etc) maar dan ineens een immens gat creëert wat enkel mogelijk moet zijn door de vleugel.

Het kan ook gewoon niet dat die iedere auto (zelfs met DRS) inhaalt voor de 1e bocht zonder enig probleem, ook al heb je een nieuwe engine die op full power staat.

De vraag is natuurlijk wanneer we iets gaan weten of die vleugel al dan niet legaal is.
Vreemde post. Het is bijna alsof je insinueert dat die achtervleugel wel illegaal moet zijn, want anders zou Hamilton niet kunnen inhalen. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen eerlijk gezegd. Zeker niet wanneer je met de beste wagen van het veld rond rijdt.

Vreemde post. Het is bijna alsof je insinueert dat die achtervleugel wel illegaal moet zijn, want anders zou Hamilton niet kunnen inhalen. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen eerlijk gezegd. Zeker niet wanneer je met de beste wagen van het veld rond rijdt.
Het kan ook iets legaal zijn wat Merc gevonden heeft e. Dat moet toch niet persé iets illegaal zijn?
Het is aan de FIA nu om daarover hun mening te geven aangezien RBR daarover inlichtingen gevraagd heeft.

Dat zijn dan ook de goeie die spreken over de achtervleugel van een ander. Maar zoals die achtervleugel van Verstappen aan het flapperen was tijdens de kwalificatie, dat was toch ook iets abnormaal?
Dat klapperen van die DRS vleugel heeft meer nadeel dan voordeel lijkt me 😃

Vond ik ook.

Maar is dat niet dat systeem dat Mercedes door zijn vering zakt bij een bepaalde snelheid?

Het kan ook iets legaal zijn wat Merc gevonden heeft e. Dat moet toch niet persé iets illegaal zijn?
Het is aan de FIA nu om daarover hun mening te geven aangezien RBR daarover inlichtingen gevraagd heeft.
Heeft RBR dan inlichtingen gevraagd ? Ik vind daar niks van terug. Ze denken er aan, maar voorlopig hebben ze nog niks gedaan bij mijn weten.

Ik ben vandaag trouwens te weten gekomen dat de DRS opening van Lewis' achtervleugel 0.2 mm te groot was. En niet over de volledige breedte maar slechts aan 1 kant. Midden en de rechterkant waren blijkbaar in orde. Enkel de linkerkant was net iets te groot. Volgens Mercedes zou dit zelfs eerder in het nadeel dan in het voordeel werken. Toto vraagt zich ook nog af waarom ze de vleugel niet gewoon mochten repareren. Red Bull mocht in Mexico ook aan hun achtervleugels werken in parc fermé condities. Waarom mocht Mercedes dat niet ?

Ik heb de indruk dat ze bij Red Bull op spoken aan het jagen zijn.

Marginal gains.

Dat is ergens wel slim gezien van Mercedes hé (en ik vermoed dat Red Bull ook wel trukjes toepast). Ik vermoed dat die achtervleugel tijdens de races bij snelheden boven 260km/u te veel buigt. Vermits dit enkel tijdens de races zelf gebeurt bij hoge snelheden is dit onmogelijk of best case zéér moeilijk om te bewijzen / aan te tonen.

gewoon berekenen hoeveel druk er bij 260km/u op die achtervleugel uitgeoefend wordt, en dan die druk mechanisch op die vleugel toepassen.

*moeilijk*

Dat was alles behalve de bedoeling...

ik denk dat het bij Merc ook niet de bedoeling was om hun achtervleugel te beschadigen en daarom als laatste te starten

Hamilton zijn wagen ziet er zo los aan de achterkant.
Denk lage rear wing en nogal oversteer. En Hamilton moet het dan maar onder controle houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan