FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mick heeft Max dan wel wat opgehouden, hij heeft hem ook een mooie DRS gegeven in die laatste ronde.En Lewis had er toen geen dus dat kwam Max heel goed uit.

Na het rechte stuk had Max 1.5s voorsprong, na start/finish (waar hij DRS had door Mick) nog 0.9s.
Dus nee, dat kwam hem niet heel goed uit, hij verloor er veel meer door dan hij won.

(BTW, als je hier eigenlijk Sky/F1TV herhaalt, die exact jouw stelling gebruikten: Sky is nogal biased en zitten er echt regelmatig hard naast, zie bvb ook hun gepalaver over de zogezegde tijdswinst van Max onder VSC)

We zitten nu wel te zeggen dat Mercedes het verkorven heeft met de strategie, maar wat hadden ze anders moeten doen ? Direct de ronde na Max pitten ? Nutteloos, want de undercut zou gelukt zijn aangezien Max op dat moment duidelijk de snellere was. Dan had Lewis ook achter Max gezeten en was hij het bandenvoordeel kwijt geweest. Was volgens mij niet beter geweest.

Neen, maar dan had Lewis net achter Max gezeten en had men met Mercedes voor de undercut kunnen gaan bij de tweede stops.
Nu was het maar een halfhartig reageren op Red Bull, het tijdverlies van die rondjes teveel zorgde ervoor dat Max een mooie buffer had die hen beschermde tegen de undercut. Toen Hamilton dreigde in undercut gebied te komen was het al viabel om de laatste stop te doen voor Max en deden ze dat dan ook.
Dus doordat ze hem te laat binnen brachten voor z'n eerste stop verloren ze de mogelijkheid om RBR te bedreigen met een undercut voor de tweede stop.

Laatst bewerkt:
Allé, gisterenavond uitgesteld proberen kijken, na een ronde of 10 in slaap gesukkeld en wakker geworden bij het podium :frown: Spannende race gemist blijkbaar.

Na het rechte stuk had Max 1.5s voorsprong, na start/finish (waar hij DRS had door Mick) nog 0.9s.
Dus nee, dat kwam hem niet heel goed uit, hij verloor er veel meer door dan hij won.

(BTW, als je hier eigenlijk Sky/F1TV herhaalt, die exact jouw stelling gebruikten: Sky is nogal biased en zitten er echt regelmatig hard naast, zie bvb ook hun gepalaver over de zogezegde tijdswinst van Max onder VSC)

Neen, maar dan had Lewis net achter Max gezeten en had men met Mercedes voor de undercut kunnen gaan bij de tweede stops.
Nu was het maar een halfhartig reageren op Red Bull, het tijdverlies van die rondjes teveel zorgde ervoor dat Max een mooie buffer had die hen beschermde tegen de undercut. Toen Hamilton dreigde in undercut gebied te komen was het al viabel om de laatste stop te doen voor Max en deden ze dat dan ook.
Dus doordat ze hem te laat binnen brachten voor z'n eerste stop verloren ze de mogelijkheid om RBR te bedreigen met een undercut voor de tweede sto
Ho maar. Ik beweer niet dat Max geen tijd verloren heeft hé. Ik zeg enkel dat hij wel mooi DRS kreeg net op de plaats waar Lewis kans had om hem in te halen. Dat kwam hem dus wel weer goed uit. Ik heb trouwens ook gezegd dat Max verdiend gewonnen heeft. Max was gisteren de betere.

Ik kijk trouwens normaal gezien niet op Sky. Ik kijk meestal, en gisteren dus ook, op Tipik. Ik vind Gaëtan een heel goede commentator. Hij heeft misschien wat minder info omdat hij dikwijls zelf niet aanwezig is en omdat hij gewoonweg geen 20 man heeft rondlopen rond het circuit, maar hij maakt er wel altijd het beste van. Ze zouden bij Tipik wel de boordradio wat duidelijker mogen uitzenden. Soms is dat veel te stil. In elk geval zijn ze bij Tipik niet biased zoals je op Sky of bij die Hollander.

Ho maar. Ik beweer niet dat Max geen tijd verloren heeft hé. Ik zeg enkel dat hij wel mooi DRS kreeg net op de plaats waar Lewis kans had om hem in te halen. Dat kwam hem dus wel weer goed uit.

Lewis had toch nooit kans om hem op het S/F straight in te halen? Zijn beste (of zelfs enige) kans was altijd al het lange rechte stuk.

Als Mick daar niet had gezeten had Max sowieso met veel meer voorsprong het S/F straight opgedraaid en was hij ook buiten DRS range bij T1 aangekomen. En had hij vervolgens minder hard moeten werken om door de esses uit DRS range te raken zodat hij aan het DRS detectiepunt voor het rechte stuk safe was.

Ik kijk trouwens normaal gezien niet op Sky. Ik kijk meestal, en gisteren dus ook, op Tipik. Ik vind Gaëtan een heel goede commentator. Hij heeft misschien wat minder info omdat hij dikwijls zelf niet aanwezig is en omdat hij gewoonweg geen 20 man heeft rondlopen rond het circuit, maar hij maakt er wel altijd het beste van. Ze zouden bij Tipik wel de boordradio wat duidelijker mogen uitzenden. Soms is dat veel te stil. In elk geval zijn ze bij Tipik niet biased zoals je op Sky of bij die Hollander.

Akkoord, vind hem ook aangenaam.

Max was gewoon de snelste.
Ik denk dat de race wel heel wat ronden meer had moeten duren eer Lewis een kans kon maken.
Als ge ook ziet hoe lang Bottas vast heeft gezeten en achter mannen die geen (of toch zeker niet altijd) DRS hadden...

Heb dit hier nog niet zien staan, heb het ook pas ontdekt, maar de officiële F1TV app for Apple TV is er eindelijk!
Heeft jammer genoeg wel 'last' van dezelfde iOS15/tvOS15 taal bug, waarbij je systeem taal wordt gebruikt voor de commentaar taal te bepalen :/

Heb dit hier nog niet zien staan, heb het ook pas ontdekt, maar de officiële F1TV app for Apple TV is er eindelijk!
Heeft jammer genoeg wel 'last' van dezelfde iOS15/tvOS15 taal bug, waarbij je systeem taal wordt gebruikt voor de commentaar taal te bepalen :/
die bug is hier opgelost, je moet uw audio kiezen in het beginscherm (ios 15)

Lewis had toch nooit kans om hem op het S/F straight in te halen? Zijn beste (of zelfs enige) kans was altijd al het lange rechte stuk.

Als Mick daar niet had gezeten had Max sowieso met veel meer voorsprong het S/F straight opgedraaid en was hij ook buiten DRS range bij T1 aangekomen. En had hij vervolgens minder hard moeten werken om door de esses uit DRS range te raken zodat hij aan het DRS detectiepunt voor het rechte stuk safe was.
De kans is inderdaad klein. Had Mick daar niet gezeten zou de voorsprong nog groter geweest zijn dan nu het geval was en dat was hij zeker buiten DRS range gebleven. Hij was nu zelfs nog altijd buiten DRS range want Lewis heeft geen DRS gebruikt. Maar dat neemt niet weg dat Max niet alleen nadeel gehad heeft door Mick. Hij heeft ook een voordeeltje gehad, namelijk die DRS waardoor hij wat is kunnen uitlopen op dat rechte stuk. En dat gaf hem dan weer een klein voordeeltje in die laatste ronde.

Volgens mij was Lewis er trouwens nooit in geslaagd om Max in te halen. Zelfs niet indien de race 5 ronden langer zou geduurd hebben. Max had het goed onder controle. Misschien had hij vroeger moeten pitten om dan de undercut te proberen bij de 2de pitstops, maar ik twijfel of hem dat zou gelukt zijn. Max was snel en de Red Bull pitcrew is de snelste van het pak. Niet zo eenvoudig om dat te undercutten.

Alonso verdient trouwens de prijs als klein kind van deze race. Normaal gezien zie ik hem wel graag rijden maar gisteren was hij echt wel zielig bezig. Eerst duwt hij Raikkonen gewoon van de baan en zegt dan de Kimi hem buiten de baan heeft ingehaald. Als zijn vraag om een straf dan geen gehoor krijgt haalt hij zelf op de meest belachelijke manier Gio in. Zielig dat zo een groot piloot zich zo belachelijk weet te maken.

Alonso verdient trouwens de prijs als klein kind van deze race. Normaal gezien zie ik hem wel graag rijden maar gisteren was hij echt wel zielig bezig. Eerst duwt hij Raikkonen gewoon van de baan en zegt dan de Kimi hem buiten de baan heeft ingehaald. Als zijn vraag om een straf dan geen gehoor krijgt haalt hij zelf op de meest belachelijke manier Gio in. Zielig dat zo een groot piloot zich zo belachelijk weet te maken.
Ja, en dan nog de kinderachtige communicatie van de ploeg richting Masi...

De kans is inderdaad klein. Had Mick daar niet gezeten zou de voorsprong nog groter geweest zijn dan nu het geval was en dat was hij zeker buiten DRS range gebleven. Hij was nu zelfs nog altijd buiten DRS range want Lewis heeft geen DRS gebruikt. Maar dat neemt niet weg dat Max niet alleen nadeel gehad heeft door Mick. Hij heeft ook een voordeeltje gehad, namelijk die DRS waardoor hij wat is kunnen uitlopen op dat rechte stuk. En dat gaf hem dan weer een klein voordeeltje in die laatste ronde.

Mja, ik vind dat een rare denkwijze hoor. Dat is alsof ik 10 euro steel van je en je vervolgens 5 euro teruggeef. Dan was het niet allemaal slecht, want je hebt toch 5 euro gekregen? 🙂

Volgens mij was Lewis er trouwens nooit in geslaagd om Max in te halen. Zelfs niet indien de race 5 ronden langer zou geduurd hebben. Max had het goed onder controle. Misschien had hij vroeger moeten pitten om dan de undercut te proberen bij de 2de pitstops, maar ik twijfel of hem dat zou gelukt zijn. Max was snel en de Red Bull pitcrew is de snelste van het pak. Niet zo eenvoudig om dat te undercutten.

De undercut was heel sterk. Verstappen maakte in zijn out lap na de eerste stop al 2.3 seconden goed op Lewis, en had in die ronde Ricciardo moeten inhalen.
Lewis ging van 1.1 seconde voor naar 6.7 seconden achter op de 3 rondjes die hij langer uitbleef. Dat is gemiddeld (!) 2,6 seconden per ronde he.

Hadden ze Lewis dus gewoon bij de eerste stop een ronde na Max binnengebracht, dan zat die binnen anderhalve seconde, en in perfecte positie om te gaan undercutten bij de tweede stop.

Alonso/Alpine waren inderdaad wel de belachelijke aan het uithangen gisteren ja... Sloeg toch compleet op niks. Beetje frustraties denk ik.

Mja, ik vind dat een rare denkwijze hoor. Dat is alsof ik 10 euro steel van je en je vervolgens 5 euro teruggeef. Dan was het niet allemaal slecht, want je hebt toch 5 euro gekregen? 🙂
:laugh: Daar heb je wel een punt, maar eigenlijk is het zo. Mick heeft inderdaad Max opgehouden en uiteindelijk heeft Max daar verlies mee geleden, maar die mooie DRS heeft er wel voor gezorgd dat Max die laatste ronde buiten schot is kunnen blijven van Lewis. Moest Mick er niet geweest zijn was hij waarschijnlijk ook wel buiten schot gebleven hoor, maar veronderstel nu eens dat Mick er wel was en Max net niet in de DRS range van Mick geraakt was. Dan was Lewis veel dichter bij hem geweest in die laatste ronde. Alhoewel ik nog altijd niet geloof dat Lewis Max zou hebben kunnen inhalen. Max reed gewoon foutloos gisteren.

Ik denk ook niet dat er een on-track overtake inzat gisteren. Heel eventueel indien Max een achterligger in de esses zou tegengekomen hebben waardoor hij daar met onvoldoende voorsprong zou uitkomen. Zie Vettel VS Hamilton, Austin 2012.

RB had gelijk met track position. Want inhalen ging niet gemakkelijk ook niet met drs. Als je de vuile lucht kreeg.
In mijn ogen denk ik wel dat max de wk verdient. ik ben geen fan van hem
Maar je zie dat ham en mec meer en meer fouten maken. dan rb en max

Twee keer mee eens.
Van Lewis ook geen fan, maar van Max nog minder.

Maar Max is gewoon beter dit seizoen.
Ik vind dat RB vooral beter is dan Merc, die laatste laten zo veel steken vallen.
Het verschil tussen Max en Ham is kleiner imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan