Feedback Sport

Akkoord Gavin, ik heb de discussie gestart ivm “domme gast”, maar niet met de bedoeling om een ganse lawine op mij te krijgen, of de boel op te stoken.
Kheb al lang spijt van van mijn opmerking over Vanaken wees gerust.

Maar je moet hier niet alles op mij afschuiven, want ben hier veel actief sure, maar tis nu niet dat ik alle reports op mijn neem. Het “werk” verdelen doen we.
Wel dat is omdat ik graag meepraat, maar ik ken niet alles van sport hoor. De Amerikaanse sporten heb ik minder kennis in... 😅 uiteindelijk zijn het jullie die het moeten doen. En ik wil me ook niet te veel moeien in discussies, want dan heb je scenario's van "hij is er weer" & gisteren geweest (Vanaken).
Mja mja, ik zal u eens iets zeggen, Jonas!

Ge moet wat minder onzeker zijn, of denken dat iedereen iets tegen u heeft als ze niet akkoord zijn met iets dat ge doet of post. Er is niemand die "hij is er weer" over u denkt. De (toch beperkte) lawine die ge over u kreeg heeft niets met u te maken, enkel met wat ge postte, en daar was niks mis mee als dat uw visie is. Over die opmerking van Vanaken zelf moet ge dus geen spijt hebben; ge post uw mening, ge krijgt reactie, ge kijkt of er iets bijzit dat eventueel uw mening doet veranderen of waar ge op wilt antwoorden, einde. Net zoals die foto van mij, dat was toch écht een goei mopje dat zowel uw recente posts als member/mod verbond met uw post over Vanaken die dat net tegen Lang zelf zegt, ik heb nog specifiek dat fragment opgezocht daarvoor. Ik snap het nog altijd niet, via zulke creativiteit moogt ge mij elke dag komen afzeiken hoor. Gelukkig zie ik dat de medeposters op dit subforum wél de juiste insteek snappen in tegenstelling tot mods die niet eens op het subforum komen blijkbaar, alweer een indicatie van simpelweg geen voeling. "Uiteindelijk zijn het jullie die het moeten doen" zegt ge daar perfect samenvattend, modereer daar dan ook naar.

Dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat die foto verwijderd wordt, geen probleem mee. De typische modreactie daarop, tja, dat dan weer wel. Ik adresseer u hier, Jonas, omdat gij nu eenmaal de actieve mod op het voetbalforum zijt én de thread startte. Met "een team" heb ik geen affaire, daar moet echt niemand zich achter verstoppen als ge de macht zo persoonlijk uitoefent, daar is aansprakelijkheid en transparantie nodig. En niet van die halfbakken transparantie met twee gezichten zoals weer te zien is in deze thread.


Maar ge zet zelf wel weer lekker de toon zo. Laat dat maar achterwege die zever. Open dialoog amehoela. Direct met u vingerke beschuldigend staan wijzen. Ge vraagt respect maar ge gaat wel iemand intenties zitten aanwrijven. Zeer respectvol idd.
Voila, en zo is het altijd geweest. Rode lettertjes van de schoolmeester, dat soort opmerkingen in DM uit het niets (ook niet de eerste keer overigens) waar ge dan tegen niemand iets publiekelijk over kunt zeggen of het wordt "persoonlijk", vingertje wijzend, een mix van opvattingen als member die terugkomen bij de uitbranders in de functie van mod, gepikeerd reageren bij ook maar het minste dat een sneer eventueel misschien zou kunnen zijn, ... gewoon de klassieke zaken van slecht leiderschap. Goed dat iemand anders het verschil tussen wat er gezegd wordt en hoe het uiteindelijk gedaan wordt ook ziet, na een tijdje begint ge toch te denken dat het aan mij ligt gezien mijn relnichtnatuur.

Maar zoals gezegd: het is wat het is, dat gaat niet meer veranderen, enkel verergeren naarmate de macht groter wordt. Ge hebt u als een raket opgewerkt binnen 9lives en het forum is nu van u, Loser. Ik leg er mij als een simpel member (zelfs niet eens crowdfunder) bij neer. Ik hoop alleen dat dat soort dakantochniemoderatie zich niet doorzet op het voetbalforum waar ge niet zit.


Verder vraag ik mij af in welke mate die 'peutertuin' eigenlijk noodzakelijk is. Ik heb de indruk dat alles hier vrij vlot verloopt.
De peutertuin is trouwens een uitvinding van pina als ik me niet vergis, waar het vooral vol Anderlechtposts stond die hem persoonlijk irriteerden. Gewoon weglaten die thread, die tijden liggen achter ons. Hoe zal ik het zeggen om mooi af te ronden ... De peutertuin kan niet meer BATEn.
 
Mja mja, ik zal u eens iets zeggen, Jonas!

Ge moet wat minder onzeker zijn, of denken dat iedereen iets tegen u heeft als ze niet akkoord zijn met iets dat ge doet of post. Er is niemand die "hij is er weer" over u denkt. De (toch beperkte) lawine die ge over u kreeg heeft niets met u te maken, enkel met wat ge postte, en daar was niks mis mee als dat uw visie is. Over die opmerking van Vanaken zelf moet ge dus geen spijt hebben; ge post uw mening, ge krijgt reactie, ge kijkt of er iets bijzit dat eventueel uw mening doet veranderen of waar ge op wilt antwoorden, einde. Net zoals die foto van mij, dat was toch écht een goei mopje dat zowel uw recente posts als member/mod verbond met uw post over Vanaken die dat net tegen Lang zelf zegt, ik heb nog specifiek dat fragment opgezocht daarvoor. Ik snap het nog altijd niet, via zulke creativiteit moogt ge mij elke dag komen afzeiken hoor. Gelukkig zie ik dat de medeposters op dit subforum wél de juiste insteek snappen in tegenstelling tot mods die niet eens op het subforum komen blijkbaar, alweer een indicatie van simpelweg geen voeling. "Uiteindelijk zijn het jullie die het moeten doen" zegt ge daar perfect samenvattend, modereer daar dan ook naar.

Dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat die foto verwijderd wordt, geen probleem mee. De typische modreactie daarop, tja, dat dan weer wel. Ik adresseer u hier, Jonas, omdat gij nu eenmaal de actieve mod op het voetbalforum zijt én de thread startte. Met "een team" heb ik geen affaire, daar moet echt niemand zich achter verstoppen als ge de macht zo persoonlijk uitoefent, daar is aansprakelijkheid en transparantie nodig. En niet van die halfbakken transparantie met twee gezichten zoals weer te zien is in deze thread.

De peutertuin is trouwens een uitvinding van pina als ik me niet vergis, waar het vooral vol Anderlechtposts stond die hem persoonlijk irriteerden. Gewoon weglaten die thread, die tijden liggen achter ons. Hoe zal ik het zeggen om mooi af te ronden ... De peutertuin kan niet meer BATEn.

Ja akkoord, ik startte de thread met feedback.
Dat ik mijn werk niet voor iedereen goed kan doen begrijp ik volkomen, en ik zal zeker aan de punten werken.

Peutertuin zal eerstdaags besproken worden met de andere
 
Ik heb altijd de voetbaltread gevolgd op 9lives maar was geen actieve poster. Heb de indruk dat het hier rustiger en volwassener eraan toe gaat dan het daar was. Ik vind dat net de sterkte van een forum is dat de actieve leden zelf bijsturen door inhoudelijk te reageren op meningen. Het gebruik van smileys helpt daar ook bij. Ik zie de rol van de moderatie dan ook louter als het gaat over persoonlijk beledigen van andere leden of in geval van plat racisme etc. En als het echt off-topic gaat, zoals politieke discussies of andere sporten, deze te verplaatsen of een melding maken. Een forum is een community met elk zijn individuelen met hun eigen karakter, voorkeuren en meningen. Iemand individueel 'berispen' lijkt me contraproductief. We zijn allemaal volwassen mensen die wel wat feedback kunnen aanvaarden, waarom dit niet in de thread zelf zetten? Voor de rest is het altijd gemakkelijk commentaar te geven van aan de zijlijn. Dus chapeau aan de mensen die er extra tijd insteken om alles in goeie banen te leiden. Ik ga nu afronden voor mijn post de lengte van een gemiddelde Gavinpost bereikt 😏
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid, die foto van Rogue heb ik weggehaald. Gewoon om even grote kuis te houden na een paar opmerkingen van de moderatoren. En ik heb inderdaad geen voeling met het subforum, het was dan ook niet meer dan even weghalen om weer ontopic te raken. voor de rest zul je mij daar niet meer terug zien, geen nood :)

En nu is het daar dus weer gewoon business as usual, carry on.
Mijn feedback was geen commentaar op u. Meer een steun naar Jonas toe.

Jonas heeft van dag 1, altijd goed werk gedaan als mod, nog steeds. Heeft echt een positieve invloed gehad als mod op het voetbal gedeelte, ook op 9dinges forum. Zijn persoonlijkheid en het feit hij is fan van een kleinere (dwaze) ploeg en ook feeling heeft met de mensen hier en hun posts.

Commentaar op hem alsook zijn posts waren dan ook totaal niet terecht.

Dus daarom nog eens Jonas, blijf zo verder doen. Je moet u niet excuseren en al zeker niet aan bepaalde punten werken. Buiten uw ploeg keuze dan, die is gewoon hatelijk
 
Mijn feedback was geen commentaar op u. Meer een steun naar Jonas toe.

Jonas heeft van dag 1, altijd goed werk gedaan als mod, nog steeds. Heeft echt een positieve invloed gehad als mod op het voetbal gedeelte, ook op 9dinges forum. Zijn persoonlijkheid en het feit hij is fan van een kleinere (dwaze) ploeg en ook feeling heeft met de mensen hier en hun posts.

Commentaar op hem alsook zijn posts waren dan ook totaal niet terecht.

Dus daarom nog eens Jonas, blijf zo verder doen. Je moet u niet excuseren en al zeker niet aan bepaalde punten werken. Buiten uw ploeg keuze dan, die is gewoon hatelijk

Als dit geen infractie(s) en zwaar geladen privéberichten oplevert weet ik het ook niet meer!! Ongezien dit! :angry:

On topic: in het algemeen zit de moderatie zeker goed op het subforum. Zoals reeds aangehaald door anderen mag er voor mij ook wel redelijk veel toegelaten worden, enkel als het echt te ver gaat of te extreem is (wat niet zo vaak voorvalt) ingrijpen. Al kan ik er inkomen dat dit vaak een grijze zone is. Voor de rest ben ik er van overtuigd dat iedereen hier apprecieert dat Jonas en bij uitbreiding het modteam vrijwillig en met goede intenties heel wat tijd in ons subforum investeert.
 

Een beetje serieus blijven eh @Jonas89, er is nu eens niets foutiefs of slecht aan het gebruik van de term “rotploeg”. Beetje serieus blijven eh.
 

Een beetje serieus blijven eh @Jonas89, er is nu eens niets foutiefs of slecht aan het gebruik van de term “rotploeg”. Beetje serieus blijven eh.
Daarom alleen een waarschuwing, en geen infra. Ik snap wat je er wilt van maken (uw bedoeling ongeveer)
Maar als iedereen dit begint te gebruiken komen we ook nergens.
 

Een beetje serieus blijven eh @Jonas89, er is nu eens niets foutiefs of slecht aan het gebruik van de term “rotploeg”. Beetje serieus blijven eh.
Een beetje serieus blijven, de regels gelden ook voor jou. Het openbaar bespreken van je warn is tegen de regels. Doe dat nu eens in pm. Een beetje serieus blijven.
 
Kunnen jullie niet harder optreden tegen het verzieken van threads. Posters zoals een Kimme of laatste post van stungunner zouden veel harder aangepakt moeten worden.
 
Nochtans niks mis met de post van stungunner. Beledigt niemand en toont de twee gezichten van vele posters aan.
Je kan ook nooit verwachten dat over een onderwerp dat zo emotioneel geladen is als voetbal (nog steeds de belangrijkste bijzaak ter wereld he mannekes!) objectief gepraat wordt. Het minste gevoel dat je voor een ploeg hebt, zij het positief of negatief, schijnt door in elke discussie. Das gewoon eigen aan supporter zijn.
 
Kunnen jullie niet harder optreden tegen het verzieken van threads. Posters zoals een Kimme of laatste post van stungunner zouden veel harder aangepakt moeten worden.

Sorry jongens maar dit vind ik dan weer te belachelijk voor woorden. Ik zal het hier nog eens posten, maar onderstaande posts worden verdedigd als zijnde "emotionele posts met een punt, moeten perfect kunnen"...

Tja. Ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk te zwijgen over de schande van de arbitrage wanneer Brugge erbij betrokken is, maar dit gaat er echt gewoon gigantisch over. Maar echt wat een schande... HONDERDENTWEE minuten. Het was echt letterlijk wachten tot Brugge zou scoren. En verrassing verrassing. Direkt na aftrappen fluiten ze af.
Ze doen echt zelfs geen moeite meer om het te verbergen.

En dan dat "anti-voetbal" geroep naast het veld. Misschien nu nog wat interviews uitjouwen ofzo? Ongelooflijk die club.

1 speeldag ver... :D
Ze doen precies geen moeite meer

De miljoenen voor Odilon al goed gespendeerd zo te horen

Brugge moet precies kampioen worden. Corrupte nest.

Schande

....
en mijn ironisch bedoelde post moet zogezegd weg?

Wel serieus blijven hé.
 
Nochtans niks mis met de post van stungunner. Beledigt niemand en toont de twee gezichten van vele posters aan.
Wil toch nog even reageren op dat laatste.

De tegenreacties zijn al heel snel in het voetbaltopic "mocht het omgekeerd zijn, jullie staan ook schuimbekkend te briesen". Dat vind ik zo een veralgemenende onzin en heel gemakkelijk om het eigen overdrijven goed te praten (wat het imo dus helemaal niet doet).

Ik kan daarbij alleen voor mezelf spreken, enige haat tov andere ploegen is mij compleet vreemd en zoals gezegd, mochten dergelijke reacties van Club supporters komen over "de paarsen bond" dan vind ik die evengoed hatelijk en belachelijk. Of mocht het van Beerschot naar Antwerp zijn, of Charleroi richting Luik. Ik vind dat ik daar best neutraal kan over oordelen.

Daarom, ik dacht toch echt dat posts als die van starspike niet echt de bedoeling meer waren, dan lijkt het mij heel erg van de pot gerukt dat deze worden goedgepraat en de mijne zou moeten verwijderd worden als zijnde "de thread verzieken". Zeker wanneer de haat tov een bepaalde club er zo vanaf druipt, en dat haatgevoel mij totaal vreemd is.

Kijk, van mij moet de moderatie hier niet eens ingrijpen, maar dan moeten degenen die zo posten ook niet staan bleiten en komen zagen als er tegenkanting komt op dergelijke onzin. Maar de moderatie moet dan wel eens goed nadenken of dat de richting is die ze uit willen met het subforum.
 
Laatst bewerkt:
Na een dikke maand evalueren kan ik stellen dat het voetbal subforum veruit het fijnste is. Dat is grotendeels te wijten aan een lager aantal afschuwelijke grappen en een gebrek aan plaatsvervangende schaamte voor openlijk geflirt met alles wat durft zeggen dat het een vrouw is (hihi ik maak een flirterig grapje en misschien antwoord je wel bevestigend hihi???), maar ook wel voor een stuk aan het modereren.

Hier moet niet veel worden ingegrepen, maar er wordt ook niet te flauw of te streng actie ondernomen zo te zien. Feedbacktopic is ook top. Voor mijn part doet @Jonas89 dat goed en trekt die dat nog meer na zich toe. Ik heb (veel) ergere tijden meegemaakt.
 
Na een dikke maand evalueren kan ik stellen dat het voetbal subforum veruit het fijnste is. Dat is grotendeels te wijten aan een lager aantal afschuwelijke grappen en een gebrek aan plaatsvervangende schaamte voor openlijk geflirt met alles wat durft zeggen dat het een vrouw is (hihi ik maak een flirterig grapje en misschien antwoord je wel bevestigend hihi???), maar ook wel voor een stuk aan het modereren.

Hier moet niet veel worden ingegrepen, maar er wordt ook niet te flauw of te streng actie ondernomen zo te zien. Feedbacktopic is ook top. Voor mijn part doet @Jonas89 dat goed en trekt die dat nog meer na zich toe. Ik heb (veel) ergere tijden meegemaakt.
Merci, maar Lemme werkt hier ook mee hoor.
We proberen aan te voelen wat kan en niet kan.

In veel gevallen werk je u als user ook op, bedoel dan; ben je vriendelijk en respectvol naar andere gebruikers, krijg je dat terug. maw een reputatie opbouwen

Natuurlijk mag je Sport/voetbal niet vergelijken met Actua.
En de Eddy saga was te groot aan het worden om in de ergernissen van Sporza te blijven
 
Hoewel ik me niet echt moeide, vond ik het ergens wel storend dat de discussie afgeleid werd. Ik begrijp waarom, maar dat was voor mij wel een punt om af haken.
(het Eddy verhaal dus)
 
Hoewel ik me niet echt moeide, vond ik het ergens wel storend dat de discussie afgeleid werd. Ik begrijp waarom, maar dat was voor mij wel een punt om af haken.
(het Eddy verhaal dus)

De laatste post van Loser in feedback P&A is infeite zeer duidelijk omtrent dit topic , mocht er iemand geïnteresseerd zijn in het standpunt van de mods.
 
De laatste post van Loser in feedback P&A is infeite zeer duidelijk omtrent dit topic , mocht er iemand geïnteresseerd zijn in het standpunt van de mods.
Hangt er van af hoe je het bekijkt.

Het eindoordeel is duidelijk (wij moeten maar in P&A gaan deelnemen), maar de motivatie achter die bepaalde beslissing staat op losse schroeven. En de praktijk schreeuwt om een andere aanpak. Maar dat is eerder een globaal probleem dan een subforum probleem. Er was veel beleefd protest tegen de actie en quasi géén bijval van de beslissing, maar er is zo goed als niets constructiefs gedaan met de kritiek. Mijn opmerkingen werden 'genoteerd' en vervolgens werd op betuttelende en passief-agressieve wijze mij opgelegd om het te laten rusten. Want ik had toch al '4x een antwoord gekregen in PM en in de P&A Feedback-thread zelf'. Terwijl eigenlijk totaal geen deftig antwoord werd gegeven. Hooguit kreeg ik per PM een interpretatie van vrije meningsuiting opgestuurd die ik beleefd zal omschrijven als 'incorrect'. Dat is de rode draad doorheen de Feedback-thread blijkbaar. De interpretatie van zaken aan de kant van de moderators is vaak handig voor hen, maar zelden objectief correct.

Ik ben dan namelijk even teruggegaan in de tijd in de P&A Feedback-thread en helaas werden alle opmerkingen zo 'opgelost'. Kritiek werd genoteerd en verder werd er eigenlijk niets opgeworpen van wijziging van aanpak of dergelijke meer. Er is geen transparante manier van daadwerkelijk omgaan met de kritiek. En daarmee wordt minstens de indruk gewekt dat er niets mee wordt gedaan. Ik zag Gavin zijn 'conflict' bijvoorbeeld. Ik ben in die thread gaan kijken en dat was gewoon regelrechte censuur. Dat moet ge benoemen zoals het is. En ik heb een paar keer me eens in andere threads gewaagd en daar zie je mensen gewoon elkaar nét niet uitschelden en soms gewoon letterlijk wél.

Is dat spijtig? Ja. Hoeft dat véél impact te hebben op de users hier? Nee, niet meteen. Ok, nu heeft dat fenomeen ons gekruist, so be it. We kunnen onze mening zeggen en daarbij stopt het dan. Ik heb nog nooit op een forum gepost waar niet op een bepaald moment een kruistocht werd ondernomen tegen de moderators en geen enkele keer heeft dat iets uitgehaald. Hier op de Sport/Voetbal valt quasi nooit iets op te lossen dat gekaderd dient te worden in een groter maatschappelijk debat, dus soortgelijke gevallen zijn grotendeels te vermijden. In discussie gaan met onwrikbaar moderatorschap heeft slechts nut tot een bepaalde hoogte. Je tast even af of andere mensen je mening delen en hoopt dat zo de boodschap duidelijk wordt. Maar meestal gaat ge vanaf een bepaald punt gewoon plots infracties beginnen verzamelen voor de gekste dingen en daarna krijgt ge infracties omdat ge klaagt over onterechte infracties. Dat is gewoon internetten 101. Dat heeft geen zin.

Het succes van dit deelforum ligt grotendeels aan de gelijkheid tussen users, dat houdt een zekere balans in stand. Iedereen kan een lap krijgen wanneer die er om vraagt en de moderators zijn héél terughoudend. Er wordt met reden niet geklaagd op dat vlak. Af en toe eens een heet standje omdat iemand een andere user zijn ploeg aanvalt is het zeldzame hoogtepunt hier. Er bestaat dus een gezonde flora en fauna in Sport. Als ik dat kan blijven ervaren door gewoon hier rond te lummelen vind ik dat prima. Zo lang ik maar die toxische P&A omgeving kan vermijden, want dat zijn zo van die anussen van het internet waar ge wordt ingezogen met als enige resultaat: Een eindeloos moddergevecht. Alhoewel, ge zit in een anus... Dus 't is veel erger dan een moddergevecht. In ieder geval, zo lang het hier leefbaar blijft maakt het niet echt uit wat P&A met enige kritiek aanvangt. En dat is een verantwoordelijkheid die bij de users zelf ligt en waar het huidige moderatorschap momenteel slechts licht moet bijsturen.

Dat is een status quo waar ik me wel in kan vinden. Niet perfect, maar wel perfect leefbaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan