FAQ Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik me aanmelden op het forum?

De link daarvoor vind je in de eerste post van dit topic.

Na het bevestigen van dit formulier krijg je een link en een paswoord voor het nieuwe forum.

Denk erom: We laten hier weten wanneer we de aanmeldingen weer even pauzeren om de serverload te evalueren.
Werkt het niet?

- Je moet ingelogd zijn terwijl je het doet, dus best ook niet via mobiel of Tapatalk maar op de pc/laptop, vanuit de browser.

- Indien we zien dat het iets te druk wordt voor de tijdelijke server, is het mogelijk dat we de overstap tijdelijk afzetten. Probeer dan later nog es opnieuw.

Ik heb nog geen Crowdfunder tag, maar heb wel gestort:
De Crowdfunder tag wordt manueel toegewezen, en zal er dus nog niet meteen staan. Geen nood, hij komt eraan.

Waar staat de overgezette iTrader en postcount?
Je legacy iTrader en postcount vind je hier terug: https://www.beyondgaming.be/forum/members/loser.8/#about
Op de profielpagina ga je naar Over Mij (of About).

Ik zie mijn woonplaats niet meer onder mijn usernaam.
De informatie die vroeger links onder de usernaam stond, zie je nu door over de avatar te muizen.

Is er veel veranderd aan de forumregels?
Nee. Die zijn nog quasi dezelfde. De algemene forumregels vind je hier, die van de specifieke subfora met andere regels (Pol&Actua, Buy&Sell) staan telkens daar vermeld.

Kan ik meldingen aanzetten?
Ja, voor Desktop en Android wel. Niet voor iPhone. De instelling voor push notifications vind je in Jouw Account - Voorkeuren:
M76v4rw.png


Is Tapatalk ondersteund?
Aangezien XenForo al goed werkt op mobile met de standaard theme + er support is voor PWA (staat momenteel nog niet aan) versus dat Tapatalk niet de meest ... "aangename" plugin is voor de forumsoftware ...

We gaan het nog eens bekijken als er echt heel veel vraag achter is (veel mensen gebruiken het omdat ze verschillende fora volgen en dat op één plaats willen verzameld zien), maar voorlopig staat het toch even on hold.

Edit: Waarom de keuze voor Tapatalk niet zo vanzelfsprekend is
Er zijn nog een heleboel onduidelijkheden en twijfels. En na wat opzoekwerk blijven deze over:
1. Veiligheid: Een van onze belangrijkste doelen is jullie informatie en onze database beschermen. Dat doen wij zoals het hoort. Maar Tapatalk mogelijks niet. Tapatalk legt als het ware een extra eigen laag tussen het forum en hun eigen servers en daardoor krijgen zij toegang tot onze database. Met alle risico's van dien. We geven zulke dingen liefst niet (meer) uit handen en willen daar zo veel mogelijk controle over houden.

Zie ook: https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-13774/Tapatalk.html
En: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2469156&start=15
En: https://www.tapatalk.com/groups/tapatalksupport/a-question-of-privacy-t19471.html

2. Traffic: Traffic (as in het aantal gigabyte per dag) is zeker in het begin van onze opzet iets om in het oog te houden. En Tapatalk genereert een pak traffic. Hun servers contacteren die van ons constant. Dat is een veiligheidsissue, zoals hierboven beschreven, en bovendien komt die traffic op onze rekening. Alle users via Tapatalk zijn bovendien ook verloren views voor ons.

3. Reclame: We proberen hier met het absolute minimum aan reclame te werken. Daarvoor zijn we hard aan het werk. Met Tapatalk zijn die pogingen dan voor niets, plus we hebben zelf niet eens in de hand welke reclame wordt aangeboden of hoe. Storende banners, vervelende clickables... allemaal op jullie content zonder dat we daar iets van terugzien of inspraak in hebben.

4. Updates: Als Xenforo update en Tapatalk nog niet, werkt het niet meer. Zoals al een paar keer is gebeurd op 9lives. En dan kunnen wij opnieuw niet meer doen dan wachten en hopen dat het snel wordt opgelost, omdat wij het niet meer in handen hebben.

Samengevat zouden we dus veel uit handen geven, zonder enige garanties van Tapatalk over hoe zij omgaan met jullie gegevens. Ze zorgen voor veel traffic op onze kosten. Zij genereren inkomsten uit reclame die wij jullie zo veel mogelijk proberen te besparen en waar we geen inspraak meer in hebben.

Is er een multi-quote optie?
Ja. Er is een knop "+citaat" voor de bekende multi-quote. Maar zodra je op "citeer dit bericht" klikt, verschijnt dat bericht ook in het bericht dat je aan het opstellen bent. Je kunt nu ook een deel van het bericht citeren door de gewenste zin te selecteren voor je op "citeer dit bericht" klikt. Er zijn dus meerdere opties.

Is er al een dark skin?
Dit is nog maar een voorlopige website, met de default skin. Maar we hebben ook een dark versie daarvan. Opnieuw, voorlopig en zeker niet definitief. Die kun je helemaal onderaan activeren:
uH447Ez.jpg


Die optie kan soms verdwijnen als we eraan aan het werken zijn. In dat geval is de tip van ikbenben hieronder een goeie: Een plugin voor de browser, zoals https://darkreader.org/

Kan ik mijn nickname veranderen?
Dat zal uiteindelijk zeker kunnen. Maar eerst moeten alle members de kans hebben gehad om hun account over te zetten, zodat er geen nicks ingepalmd kunnen worden, of zo. Vanaf 01/02/2021 wordt het forum voor iedereen opengezet en krijgt iedereen ook de kans om zelf zijn nickname aan te passen. Meer nieuws hierover met de exacte details zal later volgen.

Kunnen we al actief oproepen in topics om over te stappen?
Ja. Het blijft natuurlijk bovenal de bedoeling om vriendschappelijk uit elkaar te gaan met 9lives/Telenet. Het is daar een heel mooie tijd geweest, met heel veel mensen die er heel hard aan hebben gewerkt om ons daar een mooie plek te geven. En daar nu nog voor werken.

Maar Telenet heeft ons een heel mooi startcadeau meegegeven, en we mogen dus actief reclame maken voor het nieuwe forum op 9lives. Natuurlijk met respect voor het forum (niet gaan spammen, graag) en voor Telenet, dat ons duidelijk tot op het einde een warm hart heeft toegedragen.

Ik heb de crowdfunding gemist. Kan ik mijn steentje nog bijdragen?
We zijn heel blij dat de vraag er quasi meteen kwam vanuit de community om een crowdfunding op te zetten voor een doorstart van 9lives. En die funding ging ook erg vlot. Hartverwarmend vlot. Nu zijn we op een punt beland waarin we dat geld goed willen aanwenden en dat duidelijk willen meedelen, en omdat het bedoeld was als geld voor de opstart, is het duidelijker als dat geheel afgerond wordt. De pool is dus op dit moment gesloten.

Maar we zullen in de nabije toekomst misschien nog wel eens beroep moeten doen op jullie vrijgevigheid en zin om dit verder te zetten. Als dat het geval is, laten we zeker op tijd iets weten, met opnieuw een even duidelijk en afgelijnd plan als hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Als er nog handige tips of veel voorkomende vragen zijn, laat maar weten. Dan neem ik ze op!
 
Wil dit zeggen dat die puntjes finaal beslist zijn?
Want er was bijvoorbeeld wel wat feedback over het al dan niet plaatsen van locatie etc... onder de avatar.
 
Wil dit zeggen dat die puntjes finaal beslist zijn?
Want er was bijvoorbeeld wel wat feedback over het al dan niet plaatsen van locatie etc... onder de avatar.
Nee, de FAQ behandelt de huidige stand van zaken. Ik heb net het stukje over de multiquote aangepast, omdat het er nu wel in zit, bijvoorbeeld :)
 
De topics die nu op beide fora bestaan, worden die gemerged op een bepaald moment?
Uit FAQ BeyondGaming:

Kan alle forumdata worden meegenomen naar BeyondGaming?

Daarover zijn alle besprekingen nog gaande, maar we gaan uit van de realistische veronderstelling dat dit niet zal gebeuren. Indien dit toch het geval blijkt te zijn, hebben we ook al plannen wat we daarmee gaan aanvangen dan.
 
Kan ik ergens info terugvinden over hoe ik de privéberichten kan overzetten? Ik heb de ontvangen en verzonden berichten gedownload als csv-bestand, maar vind niet meteen iets om ze te uploaden
 
Wat zijn eigelijk de verschillende titels die je kan krijgen en de criteria ervoor (New member, Active member,...)
 
Wat zijn eigelijk de verschillende titels die je kan krijgen en de criteria ervoor (New member, Active member,...)
New Member: It's the basic rank. Obtained when joining.
Member: It requires X trophy points. Obtained at X messages.
Active Member: It requires X trophy points. Obtained at X messages and X likes.
Well-Known Member: It requires X trophy points. Obtained at X messages or X likes.
 
New Member: It's the basic rank. Obtained when joining.
Member: It requires X trophy points. Obtained at X messages.
Active Member: It requires X trophy points. Obtained at X messages and X likes.
Well-Known Member: It requires X trophy points. Obtained at X messages or X likes.
Zijn die X trophy points standaard door Xenforo of door jullie gekozen?
 
Voor 50 euro krijg je een hogere rang, voor 100 euro krijg je je eigen rang, voor 200 euro mag je iemand anders zijn rang hernoemen.
Ge vergeet 'Crew Member' nog, kost 995 euro in solden. Vanaf februari 1000 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan