Voor mij waren de zij verhalen die Feist schreef zoals Krondor the betrayal, Krondor The Assassins, ... vooral degene waar ik me moest doorsleuren.
Conclave of Shadows vond ik nog wel ok, tis eerder daarna dat er een beetje een switch is qua thematiek en wereld, waar ik me wat aan moest aanpassen toen ik twee jaar geleden alles heb herlezen.
Empire trilogie en Serpentwar zijn wel echt de beste eruit imo.
 
ik ben recent begonnen met de Daevabad trilogie van SA Chakraborty. Meningen hierover? Want ik heb het wat moeilijk met de romancy YA toon in de hoofdstukken met het vrouwelijk hoofdpersonage.
 
ik ben recent begonnen met de Daevabad trilogie van SA Chakraborty. Meningen hierover? Want ik heb het wat moeilijk met de romancy YA toon in de hoofdstukken met het vrouwelijk hoofdpersonage.
Ik heb het eerste boek gelezen (vorig jaar ergens), en vond het wel genietbaar. Ik ben alleszins van plan om ook de rest van de trilogie te lezen.
 
ik ben recent begonnen met de Daevabad trilogie van SA Chakraborty. Meningen hierover? Want ik heb het wat moeilijk met de romancy YA toon in de hoofdstukken met het vrouwelijk hoofdpersonage.
Ik heb City of Brass gelezen en dat vond ik best wel goed met een originele setting. Leuke personages met ook een goed uitgewerkte politieke verhaallijn. Maar je hebt wel gelijk dat de romantiek in het verhaal nogal knullig overkomt.
 
Geen idee om ze als e-boek aan te kopen? Scheelt vaak in de prijs.

Doet me er trouwens aan denken, voor de fans, Broken Binding (een uitgeverij van luxe edities) is een luxe editie van de Malazan-reeks aan het voorbereiden voor 2024. Begin maar al te sparen, prijs zal waarschijnlijk rond de 400 euro liggen.

Edit: via humblebundle kan je alle Steven Erikson e-books kopen voor maar 17 euro:
update (van een maand terug)


ben al aan het sparen :biglaugh:
 
Bij de nieuwe Backerkit voor de leatherbound editie van Words of Radiance (al meer dan 15 miljoen dollar opgehaald :crazy:) van Sanderson, zit er opnieuw een Secret Project bij. "A new full-length novel. At the moment, all we will say about this is that if you are a fan of the Cosmere, you’ll want to read this book."


Ik denk dat ik wel weer ga pledgen voor de e-book.
 
Brandon Sanderson is toch gek productief 😅.

Ik heb de vorige 4 secret projects nog niet gelezen ook heb ik ze allemaal. Ik vergeet ze ook steeds aangezien ik er als e-book heb en ze dus niet in mijn kast staan.
Ik loop ook hopeloos achter met Stormlight archive 😬
 
Brandon Sanderson is toch gek productief 😅.

Ik heb de vorige 4 secret projects nog niet gelezen ook heb ik ze allemaal. Ik vergeet ze ook steeds aangezien ik er als e-book heb en ze dus niet in mijn kast staan.
Ik loop ook hopeloos achter met Stormlight archive 😬
Dat waren er uiteindelijk dus 5 :laugh:. Als extra verrassing heeft hij nog Long Chills and Case Dough vrijgegeven, een noir detective sci-fi novelle, geschreven nog voor de publicatie van zijn allereerste boek. Die moet ik zelf nog lezen.

De andere vier waren best leuk, maar vooral The Sunlit Man is een aanrader en must voor de Cosmere.
 
Ik moet zeggen dat hoewel ik zijn eerste 3 SA boeken waanzinnig goed vond, en ook de eerste Mistborn trilogie geweldig kon apprecieren, ik mij eigenlijk helemaal niet geinteresseerd voel in al zijn andere boeken.

Het helpt ook niet dat die zijn boeken altijd zo hoog geprijst staan en nooit kortingen hebben.
 
En het zijn er ook gewoon te veel 😅
De tijd die ik maar spendeer qua lezen zorgt ervoor dat ik eigenlijk alleen zijn boeken zou mogen lezen wil ik wat bijblijven. En daar heb ik nu eerlijk gezegd ook geen zin in.
Het helpt ook niet dat ik het einde van zijn Mistborn trilogie ook niet wauw vond (enorme fan van boek 1 maar 2 en 3 liggen me minder)
 
Ondertussen voorbij de helft van het 2de Daevabad boek en goh... Ik denk dat ik hierna toch een serieuze pauze ga nemen voor het 3de boek. Het YA ding dat me wat stoorde aanvanklijk is echt wel weg en naar het einde van boek 1 toe was ik echt wel gefascineerd en besloot ik toch door te lezen. Maar hetgeen ik voor vreesde is gebeurd, de interesse is COM PLEET weg. Ik ga het uitlezen sowieso, maar toch een beetje met tegenzin...
 
Terug
Bovenaan